پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹ ب.ظ

۰

در نطق آمده است:

"پدیده تروریسمِ بدون مرز و خشن و افراطی را شاید بتوان نتیجۀ استراتژیهای امنیتی قدرتهای بزرگ طی 15 سال گذشته دانست. درس بزرگی که از تحلیل این روند باید آموخت این است که تأمین امنیت در یک نقطه جهان به‌قیمت ناامن کردن نقاط دیگر، نه‌تنها ممکن نیست بلکه به ناامنی بیشتر نیز دامن می‌زند."

در عبارات فوق هدف قدرت های بزرگ را امنیت عنوان می سازد که برای تحقق آن به ناامن کردن دیگران پرداخته اند.

حال آنکه مطامع نامشروع آنها عامل این تجاوزات است. ضمنا تروریسم را آمریکا و هم پیمانانش بنیان گذاشتند و نمونه آن داعش است.

در نطق آمده است:

"به‌یاری خداوند و با استقامت دولت و مردم ایران و حضور فزاینده شرکای بین‌المللی از مناطق مختلف جهان، تنها هشت ماه پس از رفع تحریم‌های ظالمانه هسته‌ای، روند بهبود شرایط اقتصادی در ایران به‌عنوان امن‌ترین و پربازده‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری و مشارکت در منطقه، در بهار امسال به رشد بالای 4 درصد، تورم تک‌رقمی و نزدیک شدن به تولید و صادرات نفتی در دوران پیش از تحریم‌ها رسیده و شاهد شکوفایی بیشتر اقتصادی، علمی و فن‌آوری در ایران خواهیم بود."

اینکه رشد اقتصادی را نشانه حضور شرکت های بین المللی عنوان نماید مطلوب نیست. ونادیده گرفتن پیشرفت های قبل از برجام تعجب برانگیز است. خوب بود به پیشرفت های کشورمان علیرغم تحریم ها اشاره می شد اما تاکید بر اینکه ایران "به‌عنوان امن‌ترین و پربازده‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری و مشارکت در منطقه" است مناسب است.

خوب بود رئیس جمهور به تعداد قربانیان برج های دوقلو که حدود 3000 نفر بودند اشاره کرده و ضمن محکوم کردن آن تاکید کند که سازمان تروریستی که 17 هزار شهروند ایرانی را ترور کرده است امروز در آمریکا و سایر کشورهای غربی حضور دارند و تحت حمایت بوده و مساعدت می شوند.

در نطق آمده است:

"این توافق با طراحی سازوکارهای اعتمادساز، پایان دادن به اتهامات جعلیِ «ابعاد احتمالی نظامی» و پذیرش اعمال حق غنی‌سازی، بر برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران مهر تأیید زد؛ به نگرانی‌هایِ ساختگی پایان داد و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را رفع نمود."

تحریم های ظالمانه که رفع نشده است. غیر از تحریم هسته ای هنوز تحریم های ظالمانه دیگری وجود دارد. لذا گفتن اینکه تحریم های ظالمانه رفع شد غیرواقعی بوده و گویی بقیه تحریم ها عادلانه است.

متأسفانه در این سخنرانی به موضوعات منا، حج، بحرین اشاره ای نشد.

ساعت سخنرانی رئیس جمهور در زمان مناسبی انتخاب نشد و لذا  جمعیت زیادی از سران حضور نداشتند که البته علت آن فقط زمان نامناسب نبود. آنها می دانند که حرف تازه و مهم و اثرگذاری قرار نیست انجام شود و این هم البته از نتایج برجام  است.

البته اینها برخی از نقاط منفی است. نقاط مثبتی هم بود و اشاره به بدعهدی های آمریکا از جمله آنها بود. اشاره به رشد اقتصادی، پذیرفته شدن حقوق هسته ای (البته بخشی از آن) از موارد دیگر است.

اقدام دفتر رئیس جمهور در انتشار عکس سال قبل نسبت به سال جاری که صندلی ها پر از خالی بود مناسب نبود. باید می دانستند که این موضوع از چشم تیزبین رسانه ها دور نمی ماند و خود به ضد تبلیغ تبدیل می گردد.

۹۵/۰۷/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">