پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۴ ب.ظ

۰

لوس آنجلس تایمزمصاحبه سفیر جمهوری اسلامی ایران با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا

این مصاحبه چندین روز به طور مستمر انعکاس بسیار گسترده ای در رسانه های جهان داشت و هزاران رسانه گروهی در جهان آن را منعکس کردند. سخنگوی سازمان سیا مجبور به تکذیب اتهامات شد.

سفیرایران بطور ضمنی اظهار داشت که سیا ممکن است مسئول قتل ندا باشد.

سفیر ایران این مسئله را تائید میکند که ندا توسط کسی به قتل رسیده که میخواهد جوی ضد ایرانی ایجاد گردد.

بیشتر مردم از خود سوال می کنند محمد حسن قدیری ابیانه کیست ؟ کسی که تا قبل از تظاهرات در خیابان  های واشنگتن ناشناخته بوده و توسط CNN  ظهور کرد؟  نه، وی سفیر ایران در مکزیک است. مسلماً او مجوز داشت که چیزهائی بگوید که درباره ندا آقا سلطان بیان کرد، دختری که با مرگ خود به بخشی از سیاست آمریکا تبدیل شده است.

 ولف بلیتسر  مصاحبه کننده CNN: ما بی صبرانه منتظر پاسخ دولت شما درباره همه اتفاقات تاسف بار در هفته اخیر هستیم. یک سوال کلیدی برای مردم این است که چرا نیروهای امنیتی این دختر 29 ساله و زیبا بنام ندا را به قتل رساندند؟

محمد حسن قدیری ابیانه  سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک: من ترجیح میدهم این سوال رابه فارسی پاسخ بدهم.

 ولف بلنسیر: بفرمائید

قدیری (از طریق مترجم): مرگ خانم ندا بسیار سوء ظن برانگیز است، او از پشت مورد اصابت قرار گرفته است. محلی که این اتفاق افتاد تظاهرات چندانی نبوده و پلیس نیز حضور نداشت. سلاحی که از آن استفاده شده بود یک سلاح قاچاق بود. این سلاح، سلاح مورد استفاده در ایران نبود.

 بلنسیر:  بنابراین کسان دیگری هم آنجا بودند که کشته شدند؟

قدیری (از طریق مترجم): بنظر ما این میتواند کار کسانی باشد که می خواهند به آتش افروزی علیه دولت دامن بزنند.

من به شما می گویم که اقای جولیو آندرئوتی سیاستمدار ایتالیایی که نخست وزیر ایتالیا بود چه گفته است. او درمورد گروه تروریستی گلادیاتورها که سازمان سیا آن را تاسیس کرده صحبت کرد. هدف آنها جلوگیری از روی کار آمدن کمونیستها در انتخابات بود. با همین هدف آنها اشخاص سرشناس کمونیست را به طرز فجیعی ترور می کردند و سپس با رسانه های در اختیار انگشت اتهام را به سوی کمونیستها نشانه می رفتند. طبیعتا باوراندن آن برای افکار عمومی آسان بود، زیرا چهره ترور شده ضد کمونیست بود. افکار عمومی به آسانی می توانست کمونیستها را متهم قتل بداند. این روشی است که آنها آن را ادامه می دهند.

سوال من این است که چطور ندا از پشت تیر خورده و چندین دوربین از آن فیلمبرداری کرده اند و این در فضائی اتفاق افتاده که تظاهرات زیادی نبوده  است. اگر سازمان سیا بخواهد کسی را بکشد و آنرا به عوامل دولت نسبت دهد، اگر خانمی را برای انجام این مقصود انتخاب کند تاثیر بیشتری خواهد داشت. بنابراین ما بر این باوریم و در حال تحقیق برای یافتن مسئولین آن میباشیم.

بلتسیر: آیا شما واقعاً دارید سیا را متهم به مرگ ندا میکنید؟

قدیری( از طریق مترجم): ما میگوئیم که گلوله ای که در سر ندا پیدا شد گلوله ای نیست که بتوان در ایران پیدا کرد.  این نوع گلوله از نوع گلوله ای است که سیا و گروههای تروریستی استفاده میکنند. مسلماً آنها در این تظاهرات به دنبال خونریزی بودند تا به این ترتیب آنها بتوانند آنرا به جمهوری اسلامی نسبت دهند. این بخشی از کارهای معمولی است که سیا در بسیاری از کشورها اجرا میکند.

بلتسیر:  آقای سفیر آیا شما و اقعاً به این امر اعتقاد دارید ؟ شما یک دیپلمات برجسته هستید که نمایندگی ایران را به عهده دارید. آنچه که شما می گوئید یک اتهام جدی به سیا می باشد که آنرا به عنوان مسئول قتل این زن جوان معرفی میکند.

قدیری (از طریق مترجم):  من نمی گویم که سیا آنرا انجام داده است. گروههای مختلفی وجود دارند. میتوانند سازمان های امنیتی باشند. می توانند سیا و یا تروریست ها باشند. به هر حال این قبیل افراد هستند که به این نوع کارها دست می زنند. شما میتوانید از آقای آندروتی (که دیپلمات ایتالیائی بود) سوال کنید که آیا گلادیاتورها  یک گروه مخفی  مرتبط با سیا بود یا نه ؟ مسلم است که در حال حاضر آنها از روش ها بهتری استفاده میکنند. مسلماً شما نخواهید گفت که سیا یک سازمان مقدس است که هیچ آسیبی به کشورها های دیگر وارد نکرده است.

 بلتیسر : آقای سفیر چرا دولت شما اجازه نمی دهد که برای ندا آنطور که خانواده اش می خواهد عزاداری برگزار شود؟

قدیری:  ما با سوگواری مشکی نداریم  ولی طبیعی است که نمی خواهیم به آشوب طلب ها فرصت بدهیم که بیایند و اوضاع را بدتر کنند.  

۹۵/۰۷/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">