پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۳۶ ب.ظ

۰

بخش ره یافتگان بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن؛

قدیری‌ابیانه گفت: زمانی که درگیر تهیه فیلم مستند ادواردو بودیم، وزارت خارجه زمان اصلاحات بشدت با تولید و پخش آن مخالفت کرد ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، قدیری ابیانه،‌ رایزن اسبق فرهنگی ایران در ایتالیا در نشست  «ادواردو آنیلی» که به همت بخش ره‌یافتگان بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد، به خاطراتی در رابطه با شخصیت ادواردو آنیلی پرداخت.

وی در پاسخ به این شبهه که مرگ آنیلی به خاطراسلام آوردنش نبوده بلکه به دلیل ثروت پدرش از شرکت فورد بوده است، گفت: در رابطه با مرگ آنیلی دو نکته وجود دارد؛ یکی اینکه ثروت به او که مسلمان شده بود، نرسد و دوم اینکه با مرگش ثروت خانواده به خواهرزاده‌هایش که یهودی بودند برسد.

قدیری ابیانه در ادامه گفت: مادر آنیلی با نقشه صهیونیستی با پدرش ازدواج کرد؛ چرا که یکی از اقداماتی که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند به ازدواج در آوردن دختران‌شان با مردان ثروتمند است.

وی افزود: بخش دیگری از این ماجرا به این بر می‌گردد که هرگاه این ازدواج‌ها صورت می‌گرفت آمار مرگ و میر نیز در آن خانواده بالا می‌رفت.

رایزن اسبق فرهنگی ایران در ایتالیا با بیان اینکه خواهر ادواردو دو بار ازدواج کرد که شوهر اولش یهودی بود و 4 فرزند پسر از آن داشت و همسر دومش مسیحی بود که 3 دختر از آن باقی ماند، ولی اقدامات مادرش در این راستا بود که ثروت خانواده به نوادگان یهودی او برسد.

وی در رابطه با خاطره‌ای از ادواردو که تاکنون نگفته باشد گفت: زمانی که درگیر تهیه فیلم مستند ادواردو بودیم، وزارت خارجه زمان اصلاحات به شدت با تولید آن مخالفت کرد به طوری که پروژه به ظاهر منتفی شد و به جای آن عنوان فیلم دیگری را برگزیدند تا بتوانند فیلم ادواردو را تهیه کنند.

قدیری ابیانه افزود: بنده به تهیه کنندگان توصیه کرده بودم که فیلم های را که تهیه می کنند نزد خود در ایتالیا نگه ندارند و سریع منتقل کنید.

وی گفت: سفیر وقت ایران در واتیکان نیز به کارگردان که در ایتالیا بود گفته بود با طناب قدیری به چاه نروید.

رایزن اسبق فرهنگی ایران در ایتالیا در ادامه با بیان اینکه وقتی فیلم تولید شد وزارت امور خارجه به صدا و سیما نامه نوشت و پخش فیلم را ممنوع اعلام کرد، تهیه‌کننده فیلم به مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشت و در آن بیان کرد که اجازه پخش فیلم را نمی‌دهند. طبق نظر حضرت آقا فیلم ابتدا در مجامع دانشگاهی آن به نمایش درآمد تا موج ایجاد شود و بعد به اجرای عمومی در آمد.

وی با بیان اینکه هر دانشگاهی که می‌خواست فیلم را پخش کند در صورتی که رئیس دانشگاه اصلاح‌طلب بود اجازه پخش آن را نمی‌داد، لذا بچه‌های بسیج دانشجویی مجبور بودند نام دیگری برای فیلم انتخاب کنند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه رسانه‌های اصلاح‌طلب آن زمان حتی یک کلمه هم از مسلمانی ادواردو ننوشتند گفت: در این بین فقط یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب در این باره مطلبی نوشت البته با این حالت که یک عده تندرو آنیلی را مسلمان عنوان کردند.

وی افزود: افرادی که شعار دانستن حق مردم را می‌دادند حتی یک کلمه نیز از مسلمانی ادواردو ننوشتند.

رایزن اسبق فرهنگی ایران در ایتالیا با اشاره به داستان عکسی که در یکی از سایت‌های بیگانه منتشر شد گفت: در این عکس یک فردی که ادعا می شد شبیه به ادواردو است در مراسم عروسی سعید امامی در خارج شرکت کرده بود که رسانه‌های به اصطلاح اصلاح طلب آن زمان از همین عکس استفاده کردند در حالی که در این عکس قد این فرد از قد آنیلی خیلی کوتاه‌تر بود.

وی افزود: در این هنگام من فیلمی که آنیلی در نماز جمعه پشت مقام معظم رهبری نماز خوانده بود که تأییدی بر مسلمان بودن او بود را در سایت قرار دادم ولی هیچ کدام از آن رسانه‌ها آن را منتشر نکردند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه در زمانی که امام در نوفل‌لوشاتو حضور داشتند ما به همراه بچه‌های انجمن اسلامی به آنجا رفتیم و پیشنهاد دادیم که اگر فرانسه برای شما سخت است در صورتی که صلاح دانستید و ایتالیا را مناسب دانستید ما در خدمت خواهیم بودکه حضرت امام فقط به سخنان ما گوش دادند و با اینکه من مجدد سوال کردم گفتند مطالب شما را گوش کردیم.

وی با بیان اینکه امروز دنیا تشنه اسلام است گفت: امروز ملت‌ها دنبال راه‌حل می‌گردند اگر ما از این خلاء استفاده کنیم و اسلام را معرفی کنیم ملت‌ها فوج‌فوج به اسلام می‌گروند.

رایزن اسبق فرهنگی ایران در ایتالیا افزود: ما نباید در معرفی اسلام فقط به مسلمانان اکتفا کنیم اتفاقا اگر غربی‌ها به خصوص خانم‌ها با اسلام آشنا شوند خیلی سریع به اسلام روی می‌آورند؛ چرا که زن در غرب دائما در استرس است که آیا در رقابت برای جذابیت پیروز می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه 40 سال قبل در ایتالیا صحبت از بیماری روحی زنانه به نام بیماری «40 ساله‌ها» شایع بود گفت: این بیماری به این صورت است که زنان وقتی 40 ساله می‌شوند با پیدا شدن چین و چروک در صورت‌‌شان ارزش اجتماعی‌شان از دست می‌رود لذا دچار بحران روحی می‌شوند.

قدیری ابیانه گفت: زمانی که در مکزیک بودم و به این بیماری اشاره کردم مجری برنامه که استاد دانشگاه حقوق بود گفت که الان این بیماری به 30 ساله ها رسیده است؛ و نیز به محض اینکه اولین بچه به دنیا می‌آید در این صورت موقعیت اجتماعی، اعتبار سیاسی آن فرد به هم می‌خورد. زیرا تولد بچه اندام را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه واقعا زنان در غرب بدبخت هستند، گفت: وقتی ما نظر اسلام را به آنها می‌گفتیم تازه می‌فهمیدند که چقدر بدبخت هستند و با پذیرش معیارهای غربی خود را اسیر آن کردند.

ملاحظات: مطلبی را که خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، در مورد اظهارات اینجانب عنوان کرده نتیجه اشتباه خبرنگار محترم بوده و با اظهارات اینجانب منطبق نیست. لذا در متن فوق اصلاح گردید. در خبر مذکور آمده بود: "رایزن اسبق فرهنگی ایران در ایتالیا در ادامه با بیان اینکه وقتی فیلم تولید شد وزارت امور خارجه نامه نوشت و پخش آن را محکوم کرد ولی تهیه‌کننده فیلم به رهبری نامه‌ای نوشت و در آن بیان کرد که اجازه پخش فیلم را نمی‌دهند. حضرت آقا نیز در جواب نامه فرمودند ابتدا در مجامع دانشگاهی آن را به نمایش بگذارید تا موج ایجاد شود و بعد به اجرای عمومی در آورید." بنده صحبتی از نامه پاسخ رهبری به کارگردان نکردم و لذا اصلاح فوق صورت گرفت.

۹۱/۰۵/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">