پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۸ ب.ظ

۰

به گزارش تیتر امروز: شنبه شب مناظره‌ محمدحسن قدیری‌ابیانه تحلیل‌گر اصولگرا و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با مجید فراهانی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب ندای ایرانیان درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در ابتدا رئیس دولت اصلاحات را روحانی که ۸ سال رئیس‌ جمهور بود و شعارهای مدنیت، جمهوریت و مردم سالاری را سر می‌داد دانست و گفت: این شعارها خوب بودند، اما فرق جامعه مدنی با جامعه مدنی‌ اسلامی در دین است.

وی ادامه داد: انتخابات سال 88 برگزار و احمدی‌نژاد با 11 میلیون اختلاف انتخاب شد، اما موسوی ادعای تقلب داشت و رئیس دولت اصلاحات هم با وجود این اختلاف رأی به موسوی تبریک گفت.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: در ماجرای 88 هیچکدام از موسوی، رئیس دولت اصلاحات و غیره معتقد به تقلب نبودند به‌ طوری که برخی افراد در زندان اذعان داشتند که «اگر خیلی هم تقلب شده باشد 700 هزار رأی است»، پس چرا این حرف را نمی‌گویند.

عدم تمکین به آرای مردم قیام علیه حق حاکمیت مردم است

وی اذعان کرد: زمانی که به تفاوت 11 میلیون رای تمکین نکردند، یعنی قیام علیه حق حاکمیت مردم در حالیکه رهبر معظم انقلاب رای مردم را حق‌الناس می‌دانند.

قدیری‌ابیانه افزود: فتنه‌ سال 88 عواقب سنگینی برای نظام داشت، اگر اعتراضی به هر صندوقی داشتند، حق شکایت داشتند، اما هیچ شکایتی نکردند و موسوی می‌گفت هر چه من بگویم و انتخابات باید منحل شود.

وی ابراز داشت: با پیروزی احمدی‌نژاد، رئیس دولت اصلاحات از فتنه حمایت کرد که در واقع کودتا علیه انقلاب، جمهوریت، مدینت و مردم‌سالاری بود، هشت ‌ماه مملکت را با بحران مواجه کردند و بعد از فتنه تحریم‌ها تشدید شد.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: با آسیب‌هایی که در فتنه 88 به مردم رسید، رئیس دولت اصلاحات مجرم و از دیدگاه من مظهر طالبانیسم ایران است.

وی بیان داشت: نباید چون به یک شخص تعصب داریم تا پایان در کنار او بمانیم، اگر موسوی در آن زمان با مدنیت رفتار می‌کرد در دوره بعد امکان داشت رای بیاورد.

مجید فراهانی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب ندای ایرانیان هم در ابتدای مناظره با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: موضوع میزگرد درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات است نه تحلیل وقایع 88.

وی ادامه داد: نخستین بار سال 90 موضوع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات مطرح شد که فوری در رسانه‌ها از جمله سی‌ان‌ان بازتاب داشت و طباطبایی وکیل خاتمی اعلام کرد، صحت ندارد.

وی ادامه داد: ممنوع‌الخروج بودن را باید مقام قضایی اعلام کند و علی لاریجانی در مصاحبه‌ با لوموند اعلام کرد، حکم ممنوع‌التصویری و ممنوع‌الخروجی رئیس دولت اصلاحات توسط احمدی‌نژاد به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی ابلاغ شده است که وی هم فوری ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گفته وزیر ارشاد، رئیس دولت اصلاحات ممنوع‌التصویر نیست

فراهانی در ادامه توضیحاتش درباره ممنوع‌التصویر بودن رئیس دولت اصلاحات با اشاره به تکذیبیه‌ها و ابلاغیه‌ها، سخنرانی 23 خرداد 94 روحانی در کنفرانس خبری را در تکذیب این موضوع یادآور شد.

این اصلاح‌طلب به 9 دی 94 و اظهارات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز مبنی بر اینکه هیچ مصوبه‌ای در مورد ممنوع‌التصویر بودن رئیس دولت اصلاحات وجود ندارد و اینکه تصاویر رئیس دولت اصلاحات 9 بهمن 94 هم از رسانه ملی پخش شده اشاره کرد.

در ادامه فراهانی با اشاره به اینکه ممنوع‌التصویری از زوایای مختلف قابل بررسی است، افزود: از نظر قانون اساسی به اعتقاد ما این ممنوع‌التصویری و هرگونه تحدید و محدود کردن شهروند باید به استناد حکم رسمی دادگاه باشد.

وی ادامه داد: اصل 23 قانون اساسی بر آزادی بیان و ممنوعیت تفتیش عقاید اشاره دارد، البته رئیس دولت اصلاحات هیچ بیانیه‌ای را نداده و سخنرانی نکرده است، حداکثر چیزی که توسط ابیانه و همفکرانش وجود دارد این است که رئیس دولت اصلاحات را از ساکتین فتنه نام برده‌اند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان اظهار داشت: در شرایطی که صدا و سیما و مطبوعات تصاویر رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر این رژیم را چاپ می‌کنند، چگونه باید عکس رئیس دولت اصلاحات امکان چاپ کردن نداشته باشد.

وی همچنین توضیح داد: استفاده از حقوق شهروندی برای کسی که جرمش احراز نشده حق اوست.

هدایت فتنه 88 توسط باند رئیس دولت اصلاحات صورت گرفت

👤در فرصت دوم قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا توضیح داد: فتنه با هدایت باند رئیس دولت اصلاحات آغاز شد، لازم نبود که وی بیاید بگوید مردم بریزید توی خیابان‌ها.

وی تصریح کرد: همان‌ طور که در کشورهای عربی بیداری عربی شروع کردند، می‌خواستند در ایران انقلاب مخملی راه بیندازند و این حرکت را به ایران انتقال دهند، نظامی که این همه شهید داده دشمنان منتظر یک تزلزل آن هستند تا تمامیت ارضی آن بر باد رود.

قدیری‌ابیانه افزود: اگر دشمن فکر کند ما متزلزل می‌شویم به طمع می‌افتد و وارد میدان می‌شود، نباید اجازه داد زمینه‌ای فراهم شود که دشمن وارد عرصه تجاوز نظامی به کشور شود و یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری است.

وی خاطرنشان کرد: نباید در کشور قائله‌ای راه افتد که مشکلاتی کشور را فرا گیرد. اگر فکر می کنند که حکم دادستان خلاف اختیاراتش بوده بروند از دادستان که حکم ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات را داده شکایت کنند، این مجازات برای رئیس دولت اصلاحات کم است و برای کروبی و موسوی ملاحظه کردند که اگر طبق قانون مجازات می‌شدند، حکمشان اعدام بود.

وی اذعان کرد: حکم کسانی که مسؤولیت داشته و خیانت کرده‌اند سنگین‌تر است، رئیس دولت اصلاحات البته بازی خورده است چراکه او بی‌عرضه‌تر از آن است که بخواهد سردمداری براندازی نظام را کند.

رئیس دولت اصلاحات به دلیل نادیده گرفتن رای مردم از ملت عذرخواهی کند

قدیری‌ابیانه گفت: رئیس دولت اصلاحات حتی جرأت عذرخواهی و شهامت اینکه بگوید اشتباه کردم را ندارد، همان ‌طور که روحانی و ظریف حاضر نیستند بگویند در برجام ما اشتباه کردیم و گول خوردیم، این را مردم بیشتر می‌پذیرند، یکی از ویژگی‌های مدیریت مطلوب پذیرفتن اشتباهات است.

وی تصریح کرد: رئیس دولت اصلاحات از تاج‌زاده و امثالهم نترسد و به خطایش اقرار کند و از ملت به خاطر اینکه رای‌شان را نادیده گرفت عذرخواهی کند.

فراهانی در ادامه این مناظره به طرح یک سئوال پرداخت که چرا از مقام‌های ارشد بعد از پایان دوره‌شان فتنه‌گر، مختلس و یا اینکه به اصول اسلامی ضربه می‌زنند و تا مرز اپوزیسیون‌ شدن پیش می‌روند، یاد می‌شود.

وی بیان داشت: رئیس‌جمهور اول فراری، موسوی در آن وضعیت، هاشمی‌رفسنجانی به خاطر فرزندان و عقاید خودش آن مسائل را در موردش می‌گویند، رئیس دولت اصلاحات در این وضعیت، احمدی‌نژاد هم به گونه‌ای و خدا عاقبت روحانی را ختم بخیر کند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: هر کس عملکرد دوره‌های قبلی خود را زیر سئوال می‌برد در حالی که باید اتاق فکری از با تجربه‌های هر دوره تشکیل شود که اگر از رئیس دولت اصلاحات استفاده می‌شد کمک بزرگی بود.

وی بیان کرد: ائمه شیعه همیشه محدودیت‌هایی از سوی حکام وقت و زمان خود داشتند، امام حسن عسکری(ع) و امام‌ کاظم(ع) در زندان بودند، بعد از 14 قرن حکومت شیعی تشکیل شد، اما کارهایی می‌کنیم که 14 قرن علیه آن موضع گرفتیم، قرار است چه تصویری از حکومت شیعی به جهان نشان دهیم.

نظام ولایی اجازه نداد فتنه‌گران انقلاب را بخورند و به انحراف بکشند

 در زمان پایانی قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه اکنون که احمدی‌نژاد نامزد نخواهد شد، دولت در مدت باقیمانده وعده‌هایی که داده را عملی کند و تقصیر را گردن دیگران نینداز.
قدیری در رابطه با اینکه گفته میشود انقلاب فرزندان خود را میخورد اظهار داشت: اگر رئیس‌ جمهوری تغییر موضع داد و خلاف مصلحت کار کرد اگر خود و یا فرزندانش دچار اختلاس شدند چه؟!

وی ادامه داد: نظام ولایی ما اجازه نداد فرزندان انقلاب، انقلاب را بخورند و به انحراف بکشند.

قدیری‌ابیانه افزود: همان فتنه‌گران سال 88 دشمن را تحریک به تشدید تحریم‌ها کردند، پسر هاشمی که الان زندان است و صدای او موجود است، رفت خارج از کشور و حواستار تشدید تحریم‌ها بود.

وی گفت: مسیر انقلاب ما مشخص است و بر مبنای ولایت‌مطلق فقیه و جمهوریت و اسامیت نظام توأما استوار است.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: در شرایطی که تمام تلاش دشمن بر انزوای جمهوری‌ اسلامی است، آیا نمی‌توانستیم از رئیس دولت اصلاحات به عنوان سرمایه و فرزند جمهوری‌ اسلامی و کسی که محصول جمهوری‌ اسلامی است، استفاده کنیم.

وی به پیشنهاد رئیس دولت اصلاحات برای نام سال در سازمان ملل به عنوان گفت‌وگوی تمدن‌ها به عنوان یک کار بی‌سابقه یاد کرد که اعلام شد ایران یک کشور صلح‌طلب و خواهان گفتمان با دنیاست.

وی رئیس دولت اصلاحات را اعتباری دانست که از جمهوری‌ اسلامی گرفته شد و نیز می‌توانستیم از هاشمی‌ برای تنش‌زدایی با کشورهای عربی بهره بگیریم.

فراهانی ادامه داد: هاشمی اعتباری بود که نشان داد اگر محور شود می‌تواند تنش‌زدایی کند، ممکن است احمدی‌نژاد هم جایی کمک جمهوری‌ اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه داعش اسلام‌هراسی راه انداخته است افزود: آیا جمهوری‌ اسلامی نمی‌تواند گفتمان جدیدی ارائه کند که اسلام واقعی معرفی شود، رئیس دولت اصلاحات در این زمینه می‌تواند کمک باشد، او ظرفیت بزرگی برای مقابله با ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی است.

قدیری‌ابیانه هم در برابر فراهانی که مرتب رئیس دولت اصلاحات را یک سرمایه می‌خواند، اظهار کرد: آیا درست است در شرایطی که تمام جهان علیه ایران بودند کسی که به خاطر جمهوری‌ اسلامی اعتبار جمع کرده بیاید بگوید تقلب شده و آن تنش در کشور ایجاد شود.

وی تصریح کرد: این افراد باید در مسیر بمانند تا از آنها استفاده کرد نه اینکه علیه کشور جو ایجاد کنند.

وی ادامه داد: او این سرمایه را نه ‌تنها نه تنها به نفع نظام بکار نگرفت، بلکه علیه نظام بکار برد.
با درصد بالای آرای شرکت مردم در انتخابات سال ٨٨ می‌توانستیم بهره جهانی بگیریم و از حضور مردم در صحنه می‌توانستیم میوه‌چینی کنیم، اما این فتنه راه افتاد.

فراهانی هم اذعان کرد: رئیس دولت اصلاحات هیچگاه پیام تبریک به موسوی نداد و دو سایت از قول اطرافیان رئیس دولت اصلاحات پیام تبریک دادند.

قدیری‌ابیانه نیز گفت: هدایت فتنه توسط باند رئیس دولت اصلاحات صورت گرفت.

۹۵/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">