پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹ ب.ظ

۰

Image result for ‫ارم جمهوری اسلامی ایران‬‎

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مکزیک

بسمه تعالی

گزارش خبری روابط عمومی

7 بهمن 1386

 

اظهارات سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک

در خصوص موضوع هسته ای ایران

 

آنچه باید در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود، موضوع سلاح های هسته ای اسرائیل است.

قدرتهای اتمی باید خلع سلاح اتمی خویش را که خواست عموم ملت ها است آغاز نمایند .

تثبیت حقوق ایران،  شکستن انحصارگرائی قدرتهای سلطه جو است.

 آقای محمد حسن قدیری ابیانه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک در خصوص گزارش اخیر آقای البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره فعالیت ها و برنامه های هسته ای ایران با نمایندگان رسانه های گروهی داخلی و خارجی مقیم محل مصاحبه مطبوعاتی داشت. وی در این مصاحبه مطبوعاتی که در محل نمایندگی برگزار شد آژانس ین المللی انرژی هسته ای را به عنوان تنها نهاد بین المللی و تخصصی برای راست آزمائی فعالیت های هسته ای کشورها دانست و تاکید کرد که گزارش اخیر وی صحت اظهارات مقامات ایرانی در خصوص ابهامات فعالیت های ایران در این زمینه را تائید نموده و تاکید می نماید که ایران به هر شش موضوع باقی مانده از گذشته شامل آزمایشات پلوتونیوم، سانتیرفوژهای پی 1 و پی 2، سند اورانیوم فلزی، منشاء آلودگی تجهیزات در یکی از دانشگاه های ایران، پلونیوم و معدن گچین پاسخ داده و این موضوعات کاملا حل و فصل شده است.

 

سفیر کشورمان تصریح کرد که آقای البرادعی اذعان کرده است که هیچ گونه ارتباطی بین استفاده از مواد هسته ای در ارتباط با مطالعات ادعائی پیدا نکرده است.

 

آقای قدیری در ادامه اظهار داشت گزارش آژانس بر همکاری فشرده و داوطلبانه ایران با آژانس فراتر از تعهدات و وظایف ایران طبق معاهدات بین المللی اشاره دارد و این امر حاکی از بی اساس بودن تمامی ادعاهای گذشته معدودی از  کشورها در خصوص تهدید برنامه هسته ای ایران برای صلح و امنیت جامعه جهانی که بهانه ارجاع موضوع ایران به شورای امنیت بود میباشد.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک افزود که قبلا نیز 16 سازمان اطلاعاتی آمریکا در گزارش مشترک خود اشاره کرده بودند که ایران از سال 2003 به این طرف هیچ برنامه ای برای تولید سلاح هسته ای نداشته است که البته گزارش مذکور شامل یک اعتراف و یک ادعا بود. اعتراف این گزارش، تاییدی برصلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران است که این امر در آخرین گزارش سازمان انرژی اتمی نیز مورد تایید قرار گرفته و  ادعای کذب آن گزارش مبنی بر اینکه قبل از سال مذکور ایران برنامه هسته ای نظامی داشته و در سال 2003 متوقف نموده با یافته های آژانس مغایرت دارد و آژانس بین المللی هسته ای تاکید کرده است که دلیلی مبنی بر انحراف هسته ای ایران در هیچ مقطعی مشاهده نشده و هیچ سندی در این خصوص از سوی مدعیان ارائه نگردیده و در حقیقت به معنی تکذیب ادعاهای آمریکا و معدود کشورهای دیگر میباشد.

 

 وی افزود در شرایطی که قبلاٌ هم کذب برخی ادعاهای آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران با بازرسیها و تحقیقات موشکافانه آژانس به اثبات رسیده بود، گزارش اخیر آژانس نشان میدهد که هیچ دلیلی از نظامی بودن برنامه هسته ای ایران وجود ندارد و در نتیجه مهمترین بهانه ارجاع موضوع هسته ای ایران به شورای امنیت از بین رفته و باقی ماندن این پرونده در شورای مذکور غیر منطقی و غیر حقوقی است و مصوبات و تحریم های شورای امنیت علیه ایران ناعادلانه و بی مورد میباشد. با این وجود و علیرغم اینکه تمامی کشورها بصورت شفاف و از طریق آژانس از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران مطلع شده اند، وزیر خارجه آمریکا علناٌ اعلام کرده که کشورش گزارش آژانس را مبنای تصمیم گیری خود نمی داند و بر ادامه سیاست های قبلی خود در تهدیدشان به ایران اصرار خواهد نمود که این امر نشان می دهد که دولت آمریکا نه تنها به گزارشات آژانس وقعی نمی نهد، بلکه برای گزارش دستگاههای اطلاعاتی کشور خود نیز اهمینی قائل نیست.

 

آقای قدیری تصریح کرد که دستگاههای تبلیغاتی آمریکا با اتکاء به یک نکته از گزارش مدیرکل آژانس انرژی هسته ای که تاکید دارد نمی توان با اطمینان صددرصد اعلام کند که ایران برنامه مخفی در زمینه ساخت سلاح هسته ای ندارد ( در واقع اطمینانی که آژانس نسبت به هیچ کشوری تاکنون اعلام ننموده است)، در صدد هستند نکات مثبت بسیار گزارش مذکور را تحت  الشعاع قرار داده و با انحراف افکار عمومی زمینه را برای ادامه توطئه هایشان علیه ملت ایران فراهم نمایند. از سوی دیگر قصد دارند با فشار، ملت ایران را از حقوق مسلم خود در استفاده از دانش هسته ای محروم نمایند و به این ترتیب تبعیض و آپارتاید علمی و فنی را اعمال کنند.

 

سفیر کشورمان افزود در حالی که گزارش آژانس نشان داد که ایران در عمل به تکالیف خود به عنوان عضو معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای پایبند بوده و حتی فراتر از مقررات بین المللی اقداماتی را برای اعتماد سازی انجام داده است ولی از حقوق مسلم خود در غنی سازی و استفاده از انرژی هسته ای به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و متقابلاً منتظر واکنش مثبت جامعه بین المللی به همکاری مثبت و سازنده خود در این زمینه بوده و معتقد است اگر هرکس بدنبال حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای است باید اجازه دهد که موضوع نظارت بر فعالیت هسته ای کشورها مطابق با معاهده ان پی تی در آژآنس انجام پذیرد.

 

وی تلاش برخی کشورها برای تصویب قطعنامه ای جدید علیه برنامه هسته ای ایران را حرکتی مغایر با حقوق ملت ها و در خلاف مسیر آژانس بین المللی و در راستای دشمنی قدرتهای سلطه جویی دانست که خصومت خود با ملت بزرگ ایران را در زمان  تجاوز 8 ساله صدام حسین به ایران در حمایت از صدام و مجهز کردن آن به سلاحهای کشتار جمعی به اثبات رسانده و امروز نیز به تحریم و تهدید ایران متوسل می شوند.

 

آقای قدیری افزود با توجه به اینکه از ابتدا نیز  هیچ  ضرورتی برای ارجاع موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت سازمان ملل وجود نداشت، اکنون با گزارش آژانس انرژی هسته ای که بر عدم انحراف برنامه مذکور و حل مسائل گذشته تاکید دارد،  دیگر بهانه ای برای باقی ماندن موضوع ایران در شورای امنیت باقی نمانده است.

 

سفیر کشورمان تاکید کرد که در عین حال آنچه باید در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود، موضوع سلاح های هسته ای اسرائیل است که به آن اعتراف کرده و از پیوستن به آژانس هسته ای خوداری و مانع هرگونه بازرسی میشود. وی افزود قدرتهای اتمی نیز بجای وارد کردن اتهامات بی اساس به کشورهای دیگر بهتر است خلع سلاح اتمی خویش را که خواست عموم ملت ها است آغاز نمایند .

 

وی گفت در هر صورت ایران به هیچ وجه تبعیض و آپارتاید علمی را نمی پذیرد و از تمامی حقوق خود دفاع میکند و تثبیت حقوق ایران،  شکستن انحصارگرائی قدرتهای سلطه جو است و راه را برای برخورداری سایر ملت ها از نعمت های انرژی صلح آمیز هسته ای باز می نماید .

سفیر کشورمان اظهار داشت که از دولت و ملت مکزیک نیز انتظار دارد از نفوذ و حضور خود در مجامع بین المللی برای دفاع از حقوق همه ملتها فعالانه دفاع نمایند. 

۹۵/۰۷/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">