پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۴۶ ق.ظ

۰

دولت منتظر به بار رسیدن گلابی های برجام است/ دولت حقیقت برجام را به مردم نگفت
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: اگر قرار بود با تعامل با آمریکا وضع کشورها خوب شود، الان وضعیت کشورهایی همچون مصر و پاکستان که تعامل بالایی با آمریکا دارند باید خوب می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش موج رسامحمد حسن قدیری ابیانه در همایش وعده های شیطان به مناسبت 13 آبان در جمع دانشجویان استان زنجان در پردیس الزهرای زنجان، اظهار داشت: استراتژی دشمن همواره استفاده از منابع کشورهای نفت خیز بوده است و در این راستا از اهرم های فشاری بسیاری استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا نیز در فشار به ایران به ویژه بدعهدی در برجام به دنبال تصاحب منابع نفتی ایران است و تا به نفت ایران نرسد هیچ موضوع دیگری را قبول ندارد، تصریح کرد: در حالی که باید ایران از اهرم نفت برای فشار به استکبار استفاده کند اما متاسفانه به دلیل وابستگی اقتصاد به نفت از این اهرم بر علیه ایران استفاده می شود.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه دشمن برای تضعیف نظام اسلامی همواره برنامه داشته است و دو استراتژی را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد:  تضعیف فرهنگ کار به عنوان یکی از استراتژی های دشمن در مواجه با نظام اسلامی است که با برنامه ریزی های لازم به این امر مبادرت می کند.

قدیری ابیانه با ابراز تاسف از ساعات کار مفید در ایران، گفت: کارکنان ادارات دولتی ما روزانه 22 دقیقه کار مفید انجام می دهند که این امر ناشی از فرهنگ ضعیف کار در ایران است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا به ازای هر شش نفر شاغل یک بازنشسته وجود دارد، افزود: این میزان در ایران به بیش از یک بازنشسته در قبال یک شاغل می رسد.

 

*ایرانی ها از تنبل ترین و پر مصرفترین مردم جهان هستند

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه ایران در تنبلی اجتماعی نیز جزو تنبل ترین ها و پر مصرف ترین کشورهای جهان است، خاطرنشان کرد: آمار سال 92 نشان می دهد که 30  میلیارد دلار در این سال  اضافه مصرف و هذر رفت سوخت داشته ایم که اگر این میزان را ذخیره می کردیم می توانستیم با آن پالایشگاه هایی ساخته و از خام فروشی رهایی یابیم.

وی با اشاره به اینکه ما تولید ثروت نکرده و کار مفید انجام نمی دهیم، ادامه داد: متاسفانه رسانه ها نیز فرهنگ سازی مناسب را در خصوص مصرف بهینه انجام نداده اند و از همان  زمان پهلوی نیز در این راستا حرکت کرده و سیاست های استعمار را در جامعه پیاده کرده اند.

این کارشناس با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از کالای خارجی تشخص برای هر فرد محسوب می شود، تصریح کرد: مصرف گرایی در کنار مصرف کالاهای غخارجی موجب شده تا ایران اسلامی عقب بماند و دشمن در ظاهر دوستی این اقدامات را انجام داده است.

وی بر ضرورت دشمن شناسی تاکید کرد و گفت: بعضی ها فکر می کنند که اگر "مرگ بر آمریکا" نگوئیم دشمنی آمریکا با کم می شود، اما من معتقدم اگر "درود بر آمریکا" هم بگوئیم چیزی از دشمنی آمریکا کم نمی شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه لبخند و قهقهه در برجام برای کشور دستاوردی نداشته است و تحریم ها در زمان اجرای برجام لغو نشد، افزود: این در حالی بود که عده ای در کشور حتی آب خوردن ما را به تحریم ها نسبت می دادند.

 

*دولت همچنان به مردم وعده می دهد

وی با بیان اینکه امروز هم دولت منتظر به بار رسیدن گلابی های برجام است و همچنان به مردم وعده می دهد، افزود: این در حالی است که مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور هنوز حل نشده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی غفلت کرده و به توقعات دامن زده ایم، اضافه کرد: در انتخابات هم همواره کاندیداها به مردم وعده داده اند در حالی که به بسیاری از وعده ها جامه عمل نپوشانده شده است.

قدیری ابیانه با اشاره به بدهی 540 هزار میلیارد تومان دولت، ادامه داد:در این شرایط فیش های نجومی فاش می شود و دولت این افراد را ذخیره نظام دانسته و حتی به قوه قضائیه معرفی نمی کند. اگر قرار بود با تعامل با آمریکا وضع کشورها خوب شود، الان وضعیت کشورهایی همچون مصر و پاکستان که تعامل بالایی با آمریکا دارند باید خوب می شد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه ما باید بدانیم دشمن چه می خواهد چرا که اگر ندانیم نمی توانیم درست بفهمیم، افزود: دزد را نباید با دوست اشتباه گرفت، مصدق همین اشتباه را کرد و نه تنها آمریکا را دوست دانست بلکه به او امید بست و همین خام خیالی موجب شد تا کشور 25 سال گرفتار دیکتاتوری شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه دست کم گرفتن دشمن اشکال دارد و باید توانایی ها و ضعف های دشمن را شناخته و غفلت نکنیم، افزود: در حالی که در گذشته بیش از 40 درصد اقتصاد دنیا در دست آمریکا بوده و دلار آمریکا تنها پول رایج در مبادلات اقتصادی بین کشورها محسوب می شد، امروز اقتصاد این کشور با کاهش به زیر 20 درصد اقتصاد جهانی در مسیر افول قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا نسبت به 50 سال پیش با وجود همه بحران ها رشد کرده است، اما در کنار پیشرفت این کشور، کشورهای دیگری همچون چین،مالزی، اندونزی و روسیه و  ... نیز پیشرفت کرده اند و جهان از تک قطبی به چند قطبی در حال تبدیل است و کشورهایی از جمله هند و ژاپن، اروپا به قدرت های بزرگی تبدیل می شوند.

این کارشناس سیاسی با مطرح کردن این سئوال که آیا آمریکا حاضر است این افول را بپذیرد یا تلاش می کند تا از این افول فرار کند،افزود: آمریکا حاضر است برای حفظ موقعیت خود به هر جنایتی دست بزند و تک ابرقدرت باقی بماند، در حالی که کشورهایی همچون روسیه، ژاپن، هند و پاکستان رقبای جدی در این زمینه برای آمریکا محسوب می شوند.

 

*زندگی آمریکا وابسته به نفت جهان است

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه آمریکا برای حفظ موقعیت خودش تنها راه تهاجم به کشورهای نفت خیز را پیش روی خود می بیند،افزود: آمریکا در صورتی که نفت جهان را تصرف کرده و مالکیت داشته باشد می تواند جلوی افول خود را بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا به دنبال تجزیه عربستان نمی رود برای این است که اول باید ایران را تجزیه کند، چرا که در عربستان به راحتی می تواند به اهداف خود برسد، گفت: اگر ما درود بر آمریکا گفته و لبخند زده و مذاکره کنیم بازهم آمریکا طمع خود را از روی نفت ما نمی دارد. وی با اشاره به اینکه اگر ما حتی از ارزش های خود نیز عدول کرده و دست از دین اسلام برداریم مشکل آمریکا با ما حل نمی شود،خاطرنشان کرد: بلکه تنها در صورتی که نفت ایران را به دست آورد، آمریکا راضی خواهد شد.

وی با طرح این سئوال که دستاورد اعتماد دولت به آمریکا کو؟،گفت: روحانی و سایر مقامات دولتی باور کرده بودند که همه تحریم ها در روز اجرای برجام برداشته می شود، اما پس از بدعهدی آمریکا پی بردند که آمریکا قابل اعتماد نیست اما بازهم این واقعیت را بیان نکردند.

این کارشناس با اشاره به اینکه عده ای که باورشان شده است که می توان رابطه را خوب کرد اینها دشمن را نمی شناسند، افزود: یک عده هم مرعوب بوده و می ترسند و عده ای دیگر مجذوب آمریکا هستند.

وی بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی برای برون رفت مشکلات تاکید کرد و گفت: باید هم دولت و هم تک تک ما به آن عمل کنیم، اگر به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم،من معتقدم وضعمان به سرعت خوب می شود.

۹۵/۰۸/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">