پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۱۱ ق.ظ

۰

به گزارش ایرنا ، محمد حسن قدیری ابیانه روز دوشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر با گرامیداشت روز 13 آبان، اظهار کرد: برخی کشورها مانند آمریکا منافع مشروع و غیر مشروعی دارند که ما منافع نامشروع آنها را قبول نداریم و جمهوری اسلامی ایران به دلیل نظام حاکم بر آن همواره به دنبال منافع مشروع است و اگر در کشورهای سوریه و عراق حضور دارد، چشم طمع به این کشورها ندارد.
وی با اشاره به اینکه ایران برای حفظ منافع حیاتی خود مانند تمامیت ارضی و دفاع از دین تا هر اندازه لازم باشد ایثار می کند، تصریح کرد: آمریکا در منطقه ما منافعی را برای خود حیاتی دانسته است که از نظر ما نامشروع و با منافع حیاتی و مشروع ما در تضاد است و پیش از انقلاب نیز آمریکایی ها سالها حاکمیت پررنگی در ایران داشتند و جنایت های بسیاری برای رسیدن به منافع نامشروع خود مرتکب شدند.
این تحلیل گر سیاسی یادآور شد: عکس هایی از رضا خان در زمانی که مسئول نظافت سفارت هلند بود منتشر شده است که در آن زمان برای تحقیر کشور ایران این شخص را به عنوان شاه به ایران تحمیل کردند و پس از انقلاب نیز همواره به دنبال کودتا در ایران بودند.
وی یاد آور شد: رضاخان فقط برای مردم ایران قلدر بود و در برابر کارتر همیشه حقیرانه و مانند نوکر قرار می گرفت و پسرش نیز در هر جایی منافع انگلیس را به منافع کشور ایران ترجیح می داد.
قدیری ابیانه بیان کرد: با توجه به اینکه ایران از نظر منابع طبیعی و نفت از بسیاری از کشورهای جهان غنی تر است این کشورها همواره می کوشیدند سیاستی بوجود آورند که کشورهای دارای نفت نیازمند فروش نفت خود به آنها باشند تا نفت را اهرم فشاری کنند که در هنگام تحریم بگویند ما نفت شما را نمی خریم.
وی تاکید کرد: برای اینکه ایران نیازمند به فروش نفت خام شود باید تولید ثروت نمی کرد و کار نمی کرد که این گونه فرهنگ کار را در کشور ما خراب کردند تا اهداف استعماری خود را در ایران به اجرا درآورند.
کارشناس عالی استراتژیک ذکر کرد: با اینکه پس از انقلاب ما در بسیاری از امور پیشرفت داشته ایم ولی بدون اینکه متوجه باشیم فرهنگ کار را در کشور ما تضعیف کرده اند و فرهنگ کار در ایران ضعیف شده است.
وی افزود: آمریکایی ها حتی پس از فروش نفت نیز می خواستند با مصرف گرا شده مردم ایران، پول آن را به کشور خود بازگردانند و دست ما را خالی کنند تا تولید ثروت نکنیم و همان نقشی را برای آمریکا بازی کنیم که هندی ها برای انگلیسی ها ایفا می کردند.
قدیری ابیانه گفت: برای بازگشت به اصطلاح پترو دلارها به جیب آمریکا مردم ما باید کالاهای مصرفی آنها را خریداری می کردند و از این رو استفاده از کالاهای مارک دار کشور خود را نوعی تشخص نشان دادند درحالی که کسی که به مارک خارجی لباسش می بالد استعمار زده است در حالی که خود خبر ندارد.
وی ابراز کرد: بنادر ما نیز به گونه ای طراحی شده بود که در آن کالا تخلیه شود و نفت صادر شود حتی قوانین صادرات ما هنوز هم از قانون واردات ما سخت تر است.
وی بیان کرد: اگر آمریکا حقوق کشور ما را به رسمیت بشناسد سقوط می کند و  امروز نیز قدرت سابق را ندارد و جهان از تک قطبی بودن خارج شده و چند قطبی شده و قدرت اقتصادی از غرب به شرق آمده است.
قدیری ابیانه اظهار کرد: آمریکا باید بداند زمان امر و نهی کردنش در دنیا تمام شده و اگر خودش این موضوع را درک نکند روزی سرش به سنگ می خورد.
کارشناس عالی استراتژیک افزود: مانع اصلی آمریکا برای تسلط به منطقه، کشور ایران است چون براندازی کشورهای دیگر در منطقه خاورمیانه برای آمریکا کاری ندارد.
وی ابراز کرد: کشور ایران پس از انقلاب اسلامی پیشرفت های بزرگی داشته است که گاهی ممکن است این پیشرفت ها در صف نان و گوشت، به چشم نیاید ولی اگر از بیرون به کشور بنگرید می بینید که پیشرفت انقلاب اسلامی بسیار محسوس است درحالیکه دشمنان انتظار داشتند با اعمال تحریم ها ایران را در قحطی ببینند.
خبرنگار : اکرم بیات** انتشار دهنده: رویا رفیعی 

۹۵/۰۸/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">