پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۴۹ ق.ظ

۰

اف.اِی.تی.اف باج دان به آمریکا است

يكشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کانون به نقل از حامیان ولایت ،محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی در خصوص پذیرش FATF از سوی دولت و تبعات آن با توجه به تجربه برجام، اظهار داشت: متأسفانه دولتی‌ها سعی می‌کنند ارائه امتیاز به غربی‌ها در قالب پروتکل FATF مطابق با منافع کشور معرفی کنند، درحالی‌که در اکثر مواقع در توافقات محرمانه‌ای که با خارجی‌ها امضاء می‌شود، کشورمان زیان می‌کند. به‌عنوان‌مثال در معاهده NPT قرار بود ایران با اجرای وظایف، از حقوقی بهره‌مند شود اما در عمل غربی‌ها از کشور ما اجرای وظایف را مطالبه کردند و حاضر نشدند حقوق ایران را بپذیرند.

قدیری ابیانه افزود: البته فراتر از این موضوع می‌توان به پذیرفتن پروتکل الحاقی از سوی ایران اشاره کرد؛ یعنی ایران به مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که معمولاً از جاسوسان آمریکا هستند اجازه دادن تا به اماکن محرمانه ایران بروند اما قرار بود در مقابل ارائه این امتیازات به غربی‌ها، تحریم‌ها ایران برداشته شود اما درنهایت برداشته نشد. در این شرایط دولت بجای اینکه ماهیت فریب‌کارانه آمریکا بیان کند، به توجیه اشتباهات خود می‌پردازند.

قدیری ابیانه در ادامه متذکر شد: این‌گونه که پیدا است، تفکر دولتی‌ها این است که بارها از زبان آن‌ها در مقاطع مختلف بیان‌شده که تعامل با آمریکا از هر چیز دیگر برای آن‌ها ارزشمندتر است حتی چشم‌پوشی از حقوق هسته‌ای ایران.

این کارشناس مسائل استراتژیک بابیان اینکه دولت برای تعامل با آمریکا ارائه امتیازات فراوان و حتی باج دادن یک امر طبیعی می‌داند، گفت: این نگاه و رویکردی است که متأسفانه در دولتمردان ما است و باج دادن‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود. باید خیلی مراقب بود تا دولت یازدهم تا زمانی که در رأس کار است، لطمات سنگینی به کشورمان نزند.

این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه گفت: به نظر بنده مسئولینی که این پروتکل را امضاء کرده‌اند، باید به مجلس و ارگان‌های که در داخل کشور تحت تحریم قرارگرفته‌اند، پاسخگو باشند و ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در داخل کشور تحت تحریم قرارگرفته‌اند می‌توانند از دولت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به قوه قضائیه شکایت کنند که آن‌ها با چه حق و اجازه‌ای تحریم‌های آمریکا علیه این سازمان‌ها را در داخل کشور اعمال کردند.

۹۵/۰۸/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">