پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۱۹ ب.ظ

۰

آمدن ترامپ تاثیری بر اقتصاد ایران نخواهد گذاشت

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۱۹ ب.ظ

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در برنامه "گفت و گوی اقتصادی" رادیو گفت و گو، درباره اثرگذاری ریاست جمهوری ترامپ بر اقتصاد ایران بیان داشت: با توجه به اینکه ما تحریم بودیم و با اقتصاد جهانی ارتباط زیادی نداشتیم، آمدن ترامپ تاثیر چندانی بر ما نخواهد گذاشت و تنها بر کشورهایی که با آمریکا ارتباط دارند، اثر خواهد گذاشت.

برنامه "گفت و گوی اقتصادی" با موضوع تاثیر تحولات آمریکا بر اقتصاد ایران و با حضور دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا به روی آنتن رفت.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در ابتدا با بیان اینکه تغییرات در آمریکا بیشترین تاثیر را بر اقتصاد مکزیک گذاشته است، گفت: مکزیک بیشترین وابستگی را به اقتصاد آمریکا دارد. تعداد زیادی مهاجر مکزیکی در آمریکا هستند که گفته می شود تعدادشان به 20 میلیون نفر می رسد که تعداد زیادی از آنها غیرقانونی هستند.

وی افزود: قرار است آقای ترامپ این مکزیکی ها را اخراج کند. این در حالی است که یکی از منابع درآمد و پیشرفت مکزیک همین افراد هستند زیرا پول هایی که از کار در آمریکا به دست می آوردند را به خانواده هایشان می فرستادند. همچنین ترامپ گفته است که می خواهد سه هزار کیلومتر مرز مشترک را دیوار بکشد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک در خصوص دیگر اقدامات ترامپ که بر اقتصاد مکزیک تاثیر دارد، اظهار داشت: یک قرارداد موسوم به نفتا میان آمریکا، مکزیک و کانادا منعقد شده بود که می خواهد آن را نیز برهم بزند که اگر چنین اتفاقی بیافتد، اوضاع مکزیک خیلی برهم می خورد. همین حالا به محض اینکه اعلام شد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهد شد، 9.5 درصد ارزش پول مکزیک سقوط کرد و با آغاز فعالیت ترامپ این سقوط بیشتر نیز خواهد شد.

وی با اشاره به برجام تصریح داشت: اگر آمریکایی ها به برجام عمل می کردند، باز هم اتفاق خیلی مهمی در ایران نمی افتاد. مشکل ما در ایران این است که اقتصاد مقاومتی اجرا نمی شود. ما باید روش های خودمان را اصلاح کنیم؛ مردم و دولت خوب کار نمی کنند و ساعت کار مفیدمان کم است. اگر سبک زندگی اصلاح نشود و دولت نیز به وظیفه خودش عمل نکند، مشکلات جدی خواهیم داشت. در برجام امتیازات نقد زیادی داده ایم و امتیازات نسیه محدودی گرفته ایم که همان را هم اوباما انجام نداد و دلیلی هم ندارد انجام دهد.

قدیری ابیانه اضافه کرد: اوباما در همین مدت به برجام عمل نخواهد کرد و حتی اگر کلینتون نیز می آمد باز هم عمل نمی کرد و البته ترامپ نیز به آن عمل نخواهد کرد و این مسئله کاملاً روشن است. او گفته بود اگر رئیس جمهور شود برجام را پاره خواهد که اگر این کار را می کرد، بهترین کار به نفع ما می بود ولی آنها می خواهند ما مقصر عمل نشدن به برجام در دنیا معرفی شویم در حالی که باید یک کاری کنیم که آنها مقصر شوند. مرحله بعد نیز این است که مطابق برجام، خواسته هایی را مطرح کنند که تحقیر آمیز باشد و ما زیر بار آن نرویم.

وی با اشاره به چین و روسیه گفت: این دو کشور نه تنها تحریم هایی مانند تحریم های گذشته را امضا نخواهند کرد بلکه اگر ترامپ هم آنها را برهم بزند، مخالفت خواهند کرد.

سفیر اسبق ایران در استرالیا درباره اثرگذاری ریاست جمهوری ترامپ بر اقتصاد ایران بیان داشت: با توجه به اینکه ما تحریم بودیم و با اقتصاد جهانی ارتباط زیادی نداشتیم، آمدن ترامپ تاثیری بر ما نخواهد گذاشت و تنها بر کشورهایی که با آمریکا ارتباط دارند، اثر خواند گذاشت.

قابل ذکر است، برنامه "گفت و گوی اقتصادی" از شنبه تا چهارشنبه ساعت 14:30 از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو گفت و گو مراجعه کنند.

شنیدن میزگرد رادیویی:

http://www.radiogoftogoo.ir/content/-/asset_publisher/KTbZ4oDAlJW1/content/id/2544672

۹۵/۰۸/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">