پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۵۵ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه: کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع پرس با بیان اینکه ترامپ بیشتر از اوباما از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، گفت: توجه بیش از اندازه ترامپ به رژیم صهیونیستی مسئله سازش را در ذهن فلسطینی‌ها کاهش خواهد داد و آنها را به مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها ترغیب خواهد کرد.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس درباره پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان داد که نظرسنجی‌هایی که بر پیروزی هیلاری کلینتون دلالت داشت، بیشتر نظرسازی بود و بر همین اساس نمی‌توان به نظرسنجی‌های آمریکا اعتماد کرد.

 

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ -  - 19November 2016

وی با بیان اینکه آمریکا رو به‌افول است، گفت: میزان بدهی‌های آمریکا به حدود 20هزار میلیارد دلار رسیده است که 15 برابر درآمد 37 ساله نفت ایران می باشد. هر سال هم به اندازه سی و چند سال درآمد نفت ایران به بدهی آمریکا اضافه می شود. جامعه آمریکایی دچار بحران شده است، بالای 40 میلیون نفر زیرخط فقر زندگی می‌کنند. سالی 2میلیون نفر از طبقه متوسط به طبقه فقیر سقوط می‌کنند. ده‌ها میلیون نفر نیز نگران هستند که در دوره بعدی آنها هم از طبقه متوسط به طبقه فقیر سقوط خواهند کرد.

 

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه افزود: مردم آمریکا احساس می‌کنند که آمریکا اقتدار قبلی خود را از دست داده‌است، ترامپ هم از فقر، نگرانی‌ها و احساس حقارتی که مردم آمریکا داشتند، استفاده کرد و با شعارهایی وانمود کرد که در صورت پیروزی می‌تواند آمریکا را دوباره احیا کند.


وی گفت: ترامپ چون یک شومن است و در این زمینه مهارت‌های ویژه‌ای دارد، افکار عمومی را توانست قانع کند که با انتخاب وی آمریکا مقتدرتر می‌شود. اما به محض اینکه ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد، وضعیت آمریکا دچار افول بیشتری شد و شکاف اجتماعی در این کشور عمیق‌تر شد. تاجاییکه برخی در ایالات کالیفرنیا خواستار استقلال از آمریکا شدند و همچنین بورس در آمریکا نیز سقوط کرد.


سفیر اسبق ایران در مکزیک خاطرنشان کرد: ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود که کشورهایی که آمریکا امنیت آنها را برقرار می‌کند باید هزینه تامین امنیت را پرداخت کنند. این مسئله، ناتو، کشورهای عربی و کره جنوبی را به‌شدت نگران کرده است چراکه در صورت اجرای این سیاست آنها باید مبالغ کلانی را به آمریکا بپردازند.


قدیری با بیان اینکه ترامپ گفته بود که اگر رئیس جمهور آمریکا شود بین آمریکا و مکزیک دیوار خواهم کشید و هزینه دیوار را هم باید مکزیک پرداخت کند، گفت: ترامپ توانایی دریافت آنرا دارد، کافی است تعرفه ویزا را افزایش دهد. 20 میلیون مکزیکی در آمریکا کار می‌کنند و پولشان را برای خانواده‌های خود که در مکزیک زندگی می‌کنند، می‌فرستند که این جمعیت 20 میلیونی منبع در آمدی مهمی برای مکزیک محسوب می‌شوند، اگر آنها از آمریکا خارج شوند، این منبع درآمدی مکزیک از بین می‌رود و بر بیکاران مکزیک اضافه می‌شود. به محض اینکه اعلام شد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد ارزش پول مکزیک 9 و نیم درصد سقوط کرد.

 

وی تصریح کرد: ترامپ گفته است که معاهده «نفتا» (پیمان تجارت آزاد منطقه آمریکای شمالی) را که بین مکزیک، آمریکا و کانادا است قبول ندارد، نفتا این اجازه را می‌داد که کارخانه‌هایی در مرز آمریکا و در خاک مکزیک تاسیس شود تا کارگران مکزیکی در این کارخانه‌ها کار کنند. اگر ترامپ نفتا را ملغی کند، بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها برای ایجاد کارخانه‌ها تعطیل می‌شود و بسیاری از مکزیکی‌ها بیکار می‌شوند و یک بحران بزرگ برای آنها ایجاد خواهد شد.

 

قدیری ابیانه در ادامه افزود: ترامپ گفته است که با روسیه بهتر کار خواهد کرد  و معتقد است که اکراین را باید به روسیه داد تا این نزاع‌ها به جنگ جهانی کشده نشود. اگر این اتفاق رخ دهد، اختلاف بین آمریکا و روسیه کم خواهد شد.


کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: ترامپ علیه ایران زیاد صحبت کرده است، نمی‌داند آمریکا که از ایران ضربه خورده‌است به‌خاطر ضعف دولت آمریکا نیست بلکه به خاطر قدرت ایران است. ترامپ گفته است که اگر قایق‌های تندروی ایران به ناوهای جنگی آمریکا نزدیک شوند، دستور شلیک می‌دهد.


وی گفت: سیستم در آمریکا طوری است که اگر کسی در رأس قدرت قرار گرفت، گویی وارد تار عنکبوت می‌شود و بعد از مدتی از تغلا می‌افتد و مشکلاتی در آمریکا و در کشورهای همپیمان ایجاد خواهد کرد که باعث خواهد شد کمتر به سمت ایران توجه داشته باشد.


قدیری ابیانه با اشاره به اینکه ترامپ گفته است که برجام را پاره خواهد کرد، گفت: اگر این کار را بکند، ما ناقض برجام نخواهیم بود و این مسئله مهمی است. پیروزی ترامپ از الطاف خفیه خداوند نسبت به ایران است.


سفیر اسبق ایران در مکزیک در ادامه به تشریح رابطه آمریکا و عربستان در دوره ترامپ پرداخت و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند از دلارهای نفتی ریاض به نفع خود استفاده کنند. 

 

قدیری ابیانه درباره ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت: ترامپ اگر ببیند حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان برای آمریکا هزینه دارد، ممکن است نیروهای خود را از افغانستان خارج کند. این مسئله را هم نباید فراموش کرد که اگر ترامپ خیلی خلاف منافع هرچند نامشروع آمریکا عمل کند ممکن است عده‌ای وی را ترور کنند. 


کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه به مواضع ترامپ نسبت به مسلمانان اشاره کرد و افزود: ترامپ موضع شدیدی نسبت به مسلمانان دارد، مایل نیست مسلمانان را به آمریکا راه بدهد و مایل است آنها را از آمریکا خارج کند، خود این مسئله برای ما یک فرصت است، ایرانی‌های مقیم آمریکا و مسلمانان مقیم آمریکا ممکن است از این وضعیت بوجود آمده در آمریکا خوششان نیاید و آمریکا را ترک کنند و این فرصت است برای ما که آنها را جذب کنیم تا ثروت و سرمایه خود را به ایران منتقل کنند.


وی در ادامه در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا آمریکا پایگاه‌های خود را در منطقه غرب‌ آسیا تقویت خواهد کرد، گفت: آنها پایگاه‌های خود را در منطقه تقویت خواهند کرد، آمریکا به نفت خاورمیانه نیاز دارد ولی سعی می‌کند هزینه‌های خود را از کشورهای عربی بگیرد.


قدیری ابیانه به حمایت آمریکا از تروریست‌ها نیز اشاره کرد و افزود: گفته شده است که اگر  تروریست‌های داعش نتوانند وارد سوریه کنند، آمریکایی‌ها به یمن اعزام خواهند کرد.


وی در پایان با بیان اینکه آمریکا دست از دشمنی با محور مقاومت بر نمی‌دارد، گفت: جبهه مقاومت در سوریه تضعیف شده اما در مقابل حزب‌الله در لبنان تقویت شده‌است. ترامپ از رژیم صهیونیستی حمایت بیشتری خواهد کرد که این مسئله بحث سازش را در ذهن فلسطینی‌ها کاهش خواهد داد و آنها را به مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها ترغیب خواهد کرد.

۹۵/۰۸/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">