پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴ ق.ظ

۰

رژیم صهیونیستی از ابتدا موافق توافق وین بود

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۴ ق.ظ

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه موضع واقعی رژیم صهیونیستی درباره برجام تغییر نکرده و از ابتدا موافق توافق وین بود، گفت: اسرائیل می‌خواست به اصلاح‌طلبان کمک کند تا اصولگرایانی که برجام را مغایر منافع ایران می‌دانستند، همسو با نتانیاهو نشان دهد.

به گزارش مشرق، محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در خصوص تغییر موضع نتانیاهو در خصوص برجام پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: موضع واقعی اسرائیل تغییری نکرده و از ابتدا رژیم صهیونیستی با برجام موافق بود، اما نقش مخالف را بازی می‌کرد.

وی افزود: اسرائیل می‌خواست به اصلاح‌طلبان در ایران کمک کند تا آنها بتوانند اصولگرایانی که برجام را مغایر منافع ایران می‌دانستند، همسو با نتانیاهو نشان دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه روزنامه‌های اصلاح‌طلب همواره مواضع اصولگرایان را همسو با نتانیاهو عنوان می‌کردند، ادامه داد: آنها می‌گفتند که مواضع نتانیاهو و اصولگرایان هر دو در مخالفت با برجام است، در حالیکه همانطور که اوباما و کری می‌گفتند برجام به نفع اسرائیل است و امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین می‌کند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: این‌ها تقسیم نقش کرده و به دنبال گرفتن امتیاز بیشتر بودند.

* پاره کردن برجام حماقتی بزرگ و به نفع ایران است

وی با بیان اینکه جمهوری‌خواهان به دنبال تشدید تحریم‌ها هستند، گفت: آنها می‌گویند برجام را پاره خواهند کرد، پاره کردن برجام به نفع ایران خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پاره کردن برجام حماقت بزرگی خواهد بود و به نفع ما تمام خواهد شد، عنوان کرد: آنها امتیازاتی که می‌خواستند را گرفته‌اند و ما کارهایی که می‌باید را انجام داده‌ایم، ولی آنها به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند. 

قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه نه تنها ترامپ و اوباما بلکه حتی اگر کلینتون هم سرکار می‌آمد، به تعهدات آمریکا در برجام عمل نمی‌کرد، افزود: در مذاکرات بین‌المللی به جای اینکه یک قدم ما در برابر یک قدم آنها باشد، دولت تمام قدم‌ها را به یکباره برداشت و حتی قلب راکتور اراک را با سیمان پر کردند که دیگر قابل بازگشت نیست و برای بازگشت به وضعیت قبل باید از ابتدا ساخته شود و این امر زمان‌بر خواهد بود.

وی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران بعد از توافق هسته‌ای ادامه داد: اگر آنها توافق هسته‌ای را برهم بزنند، خیلی به نفع ما خواهد شد.

* در مذاکره با 1+5 کیش و مات شده‌ایم

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ما در مذاکره با 1+5 کیش و مات شده‌ایم، اظهار داشت: در حال حاضر ما هر حرکتی کنیم به ضرر ماست، اگر به توافق پایبند باشیم به ضرر ماست، اگر تعهدات خود را انجام ندهیم به ضرر ماست و اگر به این روند ادامه دهیم نیز به ضرر ما خواهد بود.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با لغو برجام بزرگ‌ترین خدمت را به ما خواهند کرد، چرا که مقصر برهم زدن برجام آنها شناخته خواهند شد و دیگر نمی‌توانند کشورهای مختلف را علیه ما متحد کنند.

* ترامپ قدرت و اعتبار لازم برای متحد کردن کشورها علیه ایران را ندارد

وی با بیان اینکه ترامپ این قدرت و اعتبار را در دنیا ندارد که بتواند دیگر کشورها را علیه ایران متحد کند، عنوان کرد: ما شاهد این هستیم که هم آل‌سعود و هم نتانیاهو هر دو تظاهر به مخالفت با برجام می‌کردند، ولی الان نگران لغو برجام هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه در مواضع واقعی اسرائیل در خصوص برجام تغییری حاصل نشده است، تصریح کرد: مخالفت‌های اسرائیل با برجام یک بازی در بستر جنگ روانی و تبلیغات بوده برای اینکه کمک بکند به اینکه برجام در ایران به تصویب برسد.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: یاران ترامپ هم متوجه این موضوع شده‌اند که لغو برجام به نفع ماست و لذا به جای لغو به دنبال افزودن بندهایی به برجام هستند و می‌گویند اگر ایران این بندها را نپذیرفت با استفاده از بندهای برجام فعلی خواسته‌هایی را مطرح کنیم که پذیرش آن خواسته‌ها برای ایران سخت و تحقیرآمیز باشد و ایران مجبور به لغو برجام شود.

* ایران نباید لغوکننده برجام باشد

وی با بیان اینکه آنها به شدت مایل هستند که ما برجام را لغو کنیم تا بتوانند تقصیر آن را به گردن ما بیندازند، تاکید کرد: ما باید مراقب باشیم که عامل لغو برجام آمریکایی‌ها باشند نه ما، در این صورت ما می‌توانیم بخشی از خسارت‌هایی که در اثر برجام دیده‌ایم را جبران کنیم. 

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان بهترین راه مقابله با تحریم‌ها را اجرای اقتصاد مقاومتی توسط مردم و دولت دانست و تصریح کرد: تنها چند ماه از دولت یازدهم باقی مانده و متاسفانه دولت در این زمینه کاری نکرده است، اگر دولت می‌خواست کاری در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام دهد، تاکنون انجام داده بود.

۹۵/۰۹/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">