پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۲:۰۳ ق.ظ

۱

محمدحسن قدیری ابیانه گفت: برجام چیزی برای ما نداشت،ضرر داشت و از این به بعد هم ضرر دارد و ما اگر عمل کنیم ضربه می خوریم واگر عمل نکنیم ضربه می خوریم فقط باید دعا کنیم که آنها نقضش کنند.

به گزارش قابوس نامه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان این مطلب در حاشیه همایش بسیج، انقلابی گری و پیشرفت در دانشگاه گنبدکاووس، با بیان اینکه ضعف اصلی دولت این است که به مردم اعتماد ندارد و به آمریکا خوشبین است، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا در دوره بعدی انتخابات دولت رای می آورد، گفت: امیدوارم که اینگونه نشود.

وی با اشاره به اینکه من در مناظره ای در تهران در مورد دولت گفتم که به دولت نمره رد و یا قبول نمی دهم بلکه رای به اخراج می دهم، در حوزه اقتصاد مقاومتی درست عمل نکرده است و انتقاد های زیادی به این دولت دارم .

قدیری ابیانه با عنوان این مطلب که اگر حکومت معصوم هم برپا شود و مردم آن جامعه وظیفه خود را انجام ندهند، نتیجه دلخواه نخواهیم گرفت، ادامه داد: من به دولت انتقادهای زیادی دارم که به وعده های خود عمل نکرده و آن را اخراجی خواندم ولی معتقدم ما خودمان هم وظایفی داریم و که حرکت کنیم.

مردم اگر انتقادی از مسئولین دارند به رای خودشان بر می گردد

سفیر سابق ایران در مکزیک و استراالیا با بیان اینکه مردم اگر انتقادی از مدیریت ها دارند به رایی که دادند بر می گردد، گفت: باید در رای دادن درست انتخاب کنیم، مردم اگر انتقادی به مسئولین می کنند، به رایی که داده اند بر می گردد، نباید بگوییم در انتخابات شرکت نمی کنیم، این حق شماست، نباید از حق خودتان بگذرید.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه بسیجی باید واقع بین باشد، افزود: بسیجی اگر واقع بین نباشد، مسیر و حرکتش اشتباه است حتی اگر آرمانگرا باشد.
وی در ادامه تصریح کرد:اگر در اروپا یک نفر پول داشته باشد به جای اینکه خانه ای 200 متری بخرد، خانه ۵۰ متری اجاره می کند و با سرایه خود به اشتغال زایی می پردازد ولی در ایران وام می گیرند تا خانه بزرگتر بخرند و می گویند چرا اشتغال نیست.

قدیری ابیانه در ادامه افزود: سوخت را یارانه ای می دهیم، در پخت آجر سوخت به کار می رود، پس در هر آجر یارانه نهفته است، آن که کاخ می سازد یارانه بیشتری می گیرد تا آن که کوخ می سازد، ما در کشور سوخت و بنزین را به همه تعلق دارد ارزان می دهیم، از حقوق تمام ملت، آنکه ماشین دارد سهمیه بیشتری مصرف می کند تا آنکه ماشین ندارد.

دانشجو و دانشگاه یعنی راه حل برای مسائل کشور

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه دانشجویی که برای کارمند شدن به دانشگاه می آید، اشتباه بزرگی می کند، افزود: ‌دانشجو باید با فکر و ذهن خود چرخۀ تولید را به حرکت در بیاورد و کار ایجاد کند، در کشور 3 میلیون کارمند وجود دارند که درصد بالایی از بودجه کشور به آنها اختصاص پیدا می کند در حالی که در کشورهای دیگر با جمعیت بیشتر از ما کارمندان بسیار کمتری دارند.

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: ما جزء کم کارترین و مسرف ترین ملت ها هستیم که دورریز غذای ما غذای 15 میلیون نفر است و 30 میلیارد دلار هدر رفت و اسراف سوخت هر سال ما است که باید با شناخت وظایف خود و نگاه واقع بینانه و آرمان گرا مانع این هدررفت بیت المال شویم.
قدیری ابیانه گفت: اگر محروم هستیم برای این است که کار نکردیم، نشسته ایم که دولت برای ما کار کند، و ادامه داد: به جای اینکه دنبال پیدا کردن کار باشید باید دنبال ایجاد کار باشید، سرانه زمین در گلستان 6 برابری سرانه زمین در هلند است. زمین نسبت به هلند دارد، ولی همیشه آن را محروم می خوانند، برای این است که ما به فکر تولید نبودیم.

وی با انتقاد از تنبلی جامعه به تبین سوالاتی پیرامون اینکه وظیفه من درجامعه اسلامی چیست؟ دولت چه باید کند؟ پرداخت و افزود:ما باید بهترین ها را در دنیا باشیم، دانشجو باید با ایجاد راه حل، همانند شهیددکتر شهریاری هاباشد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه آمارهای زیادی از تنبلی جامعه ما وجود دارد، افزود: میزان متوسط کار مفید یک کارمند ایرانی 22 دقیقه در روز است که این در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار ضعیف است، کشور کره جنوبی روزی 9 و نیم ساعت در روز و ژاپن 8 ساعت در روز کار مفیدشان است و ما باید حرکت کرده و از خودمان شروع کنیم.

همایش بسیج، انقلابی گری و پیشرفت به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی با حضور قدیری ابیانه در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

۹۵/۰۹/۰۵

نظرات  (۱)

با سلام

میخواستم بپرسم که شما که اینهمه نظرات و پیشنهادات در مورد اداره کشور دارید و در سایتتان ارائه میدهید ، آیا با مسئولین مربوطه هم این پیشنهادات را در میان میگذارید؟

و همچنین چرا در انتخابات گذشته با انصراف دادن از نامزدی ریاست جمهوری ، به شانسی که برای پیاده کردن نظراتتان داشتید ، پشت پا زدید؟  همچنین آیا در این انتخابات آیا شما را در بین نامزدها خواهیم دید یا نه ؟

با تشکر

پاسخ:
سلام
نظراتم را در کتاب هایم نوشته ام.
در دور قبل انصراف ندادم بلکه نایید صلاحیت نشدم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">