پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۶ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه

قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاس در گفتگو با «قدس آنلاین» با اشاره به مواضع انتخاباتی ترامپ در قبال برجام گفت: ترامپ هم خوب می داند که نقض برجام به ضرر آمریکاست از این رو به دنبال این است که با تحریک ایران یا تبلغیات روانی مسئولیت آن را به گردن ما بیاندازد.
به گزارش «قدس آنلاین»؛ با آنکه از ابتدای راه توافق برجام، ایران به کلیه تعهدات خود با ۵+۱ عمل کرده و حتی به زعم بسیاری از کارشناسان فراتر از آنچه باید را متعهد شده انجام داده است، خبرها حاکی از ایجاد جو روانی و هجمه هایی غیر منصفانه درباره نقض برجام از سوی ایران از سوی مجلس نمایندگان آمریکاست.
شهریور ماه سال جاری آژانس انرژی اتمی اعلام کرد که ایران در ازای کاهش تحریم ها ، با گروه ۵+۱ توافق کرد تا ذخایر اورانیوم با غنای ۳۰۶۷ درصد خود را کم تر از ۳۰۰کیلوگرم و ذخایر آب سنگین را که محصولی غیر رادیو اکتیو است کمتر از ۱۳۰ تن حفظ نماید. با آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی عنوان کرده که ایران در چارچوب توافق با شش قدرت جهانی بر سرذخایر اورانیوم و آب سنگین به تعهدات خود پایبند بوده است و دولت جمهوری اسلامی ایران از ۲۶ دی ماه سال ۹۴ همزمان با اجرایی شدن برجام در راستای اعتماد سازی به کلیه تعهدات خود عمل کرده است اما رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ادعای جدید خود مبنی برنقض برجام از سوی ایران بدون هیچ استدلالی در پی تبلیغات علیه ایران و تصویب طرح های ضد ایرانی در این مجلس است آنگونه که در هفته گذشته دو طرح ضد ایرانی به تصویب نمایندگان آمریکا رسیده است. قدس آنلاین در گفتگوی پیش رو با محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائلی سیاسی به واکاوی ادعای نقض برجام از سوی رئیس مجلس آمریکا و اهداف پشت آن پرداخته است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه ادعای نقض برجام از سوی ایران خنده دار است، گفت: ادعای نقض برجام توسط ایران ادعای مضحکی است که البته طرح چنین مساله ای توسط آمریکایی ها نیز هیچگاه دور از انتظار نبوده است. بدیهی است که مسئوولان آمریکایی با جدیت تمام تلاش می کنند تا با  دروغگویی و فریب کاری جمهوری اسلامی ایران را در افکار عمومی دنیا ناقض برجام عنوان نمایند در حالی که اصلی ترین ناقضان برجام تا کنون خود آنها بوده اند.

وی در همین رابطه تاکید کرد: در واقع ادعاهای ضد و نقیض و کینه توزانه مسئوولان آمریکایی و تصویب طرح های ضدایرانی و دخالت در امور داخلی ایران نشان از عمق کینه و دشمنی آنها با ملت ایران و مخالفت با برجامی است که خود آن را نوشته اند و بی تردید همه دنیا می دانند  آمریکایی ها با عدم تعهد و پایبندی به تعهداتی که در قبال برجام مسئوول آن بودند نشان داده اند که آنها اصلی ترین ناقضان برجام هستند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به نفوذ آمریکا بر آژانس انرژی اتمی بیان داشت: با توجه به دشمنی آقای ترامپ با جمهوری اسلامی ایران که آشکارا از آن یاد می کند دور از ذهن نیست که وی نیز بر آژانس فشار بیاورد تا رئیس آژانس انرژی اتمی وادار به متهم کردن ایران  به نقض برجام  شود. با آنکه آژانس بین المللی اتمی و بسیاری از روسای کشورهای غربی  طی ماه های گذشته بارها اذعان کرده اند که ایران به تعهدات خود پایبند بوده، نوشتن چنین سناریویی برای تحمیل فشارهای مضاعف به ایران دور از انتظار نیست.

 وی در این باره اضافه کرد: با توجه به مجموعه اقدامات جدید مجلس آمریکا و تصویب طرحهای ضدایرانی و پافشاری آقای ترامپ بر سخت گیری بر ایران به نظر می رسد باید منتظر تداوم اقدامات کینه توزانه آمریکا با ایران بود. از این رو آمریکا نه تنها  به تعهدات خود عمل نخواهد کرد بلکه با کارشکنی های بیشتر در پی اخذ امتیازات بیشتری از جمهوری اسلامی نیز خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا در هر صورتی دشمن ایران است جریانات رقم خورده در انتخابات آمریکا را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: آقای اوباما که تلاش می کرد برجام برترین افتخار کارنامه سیاسی اش باشد نیز به تعهدات کشورش در قبال ایران عمل نکرد؛ به هرحال انتخاب خانم کلینتون یا آقای ترامپ یا هر شخص دیگری تفاوتی برای ایران نداشت چرا که همه آنها مجری سیاست های ضد ایرانی صهیونیست ها هستند بنابراین اینکه برخی گمان می کردند که اگر خانم کلینتون رئیس جمهور این کشور می شد بهتر بود، بسیار اشتباه است چرا که هیچ یک از آنها بنایی بر اجرای تعهدات خود در قبال ایران ندارند.

وی درباره علت بد عهدی و پافشاری آمریکا بر تداوم این بد عهدی، گفت:: واکاوی علت بی توجهی آمریکا به تعهدات خود در قبال ایران ما را به این نقطه می رساند که ضعف دولت در اقدام متقابل اصلی ترین دلیل این مساله است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اگر دولت در قبال هر قدمی که آمریکا برمی داشت اقدامی متناسب با آن انجام می داد، متذکر شد: به هرحال اگر دولت صرفا منتظر نظرات و اقدامات غربی ها نبود و همه خواسته های آنها را پیشاپیش عمل نمی کرد وضعیت به اینجا نمی رسید که آنها دیگر انگیزه ای برای اجرای تعهداتشان نداشته باشند.

وی در همین زمینه تاکید کرد: پر واضح است وقتی ایران همه تعهدات خود را بدون اینکه از طرف مقابل انتظاری داشته باشد انجام داده، آنها دلیلی برای اجرای برجام نمی بینند چرا که به هر چه خواسته اند رسیده اند. بی شک دروغگویی، فریبکاری و خلف وعده جزء سیاست های دائمی آمریکاست. آمریکایی که برای رسیدن به اهداف نامشروع خود به هر جنایتی دست میزند آیا از خلف وعده، دروغگویی، تهمت زدن و نقض عهد پرهیز می کند؟ لذا مشاهده چنین مسائلی از آمریکاییها دور از انتظار نیست.

قدیری ابیانه با اشاره به مواضع انتخاباتی آقای ترامپ، اظهار داشت: با آنکه آقای ترامپ در اظهارات انتخاباتی خود گفته بود برجام را پس از رسیدن به کرسی ریاست جمهوری آمریکا پاره خواهم کرد اما ایشان خوب می داند که  پاره کردن برجام توسط آنها قطعا به ضررشان و به نفع ایران تمام می شود لذا از این جهت این کار را نمی کنند چرا که ایران بدون نقض برجام پیروز این مساله می شود. لذا آنها سعی خواهند کرد ایران را به گونه ای تحریک کنند تا برجام را نقض کند و  تقصیر نقض برجام  را به ایران نسبت دهند، یا با ادعای نقض برجام توسط ایران با تبلیغات روانی، افکار عمومی و سایر کشورها را با خود همراه کنند تا به تداوم سیاست های ضد ایرانی کمک کنند

وی با بیان اینکه مسلما آمریکا از همه ابزارهای خود حتی حق وتو علیه ایران در شورای امنیت بهره برداری خواهد کرد، متذکر شد: یکی از مسائل مهمی که دولت و حاکمیت ایران نباید از آن غافل شود موضوع مهم منفور بودن رئیس جمهور جدید آمریکا نزد افکار عمومی است.

قدیری ابیانه دراین باره افزود: آقای دونالد ترامپ به دلیل مواضع نژاد پرستانه و افراطی خود در داخل و خارج از آمریکا مخالفان بسیاری دارد از این رو این مساله مهم و ظرفیت خوبی برای جمهوری اسلامی است که با توجه به آن  بتواند در برابر زیاده خواهی های آمریکا موضع گیری کند. بی تردید نفرت عمومی مردم از آقای ترامپ مساله مهمی است که ایران باید از آن بهره برداری کند چرا که به نظر می رسد آقای ترامپ قادر به بسیج سایر قدرتها علیه ایران نیست و این مساله نمایانگر سقوط بیش از پیش آمریکاست هر چند شعار ترامپ جلوگیری از سقوط امریکاست اما با پیروزی او عملا این سقوط تسهیل شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نگرانی آل سعود و صهیونیست ها از اظهارت ضدبرجامی رئیس جمهور منتخب آمریکا، گفت: نتانیاهو و آل سعود نگران لغو برجام هستند لذا  به ترامپ و یارانش توصیه کرده اند که برجام را لغو نکند و این در حالی است که آنها پیش از این نقش مخالفین برجام را بازی می کردند بنحوی که جناح دولت در ایران ادعا می کرد مخالفین کیفیت برجام با  نتانیاهو و آل سعود همسو هستند، در حالی که اظهار نظرهای جدید آقای نتانیاهو و ترس از لغو برجام نشان می دهد آنها درحال نقش بازی کردن بوده اند و نگران  آینده خود در منطقه هستند چرا که می دانند به وسیله برجام امتیازات زیادی از ایران گرفته اند.

وی با بیان اینکه اسرائیلی ها از اینکه ایران امتیازاتی بدهد و در قبالش امتیازی دریافت نکند بسیار خوشحال هستند و بر این اساس تمایلی به لغو برجام ندارند، افزود: اما در عین حال مایل نیستند که امریکایی ها به تعهداتشان عمل کنند گرچه امریکا نیز چنین رویکردی ندارند، چرا که آنها در دوران اوباما نیز به وظیفه خود در قبال برجام عمل نکردند.

قدیری ابیانه با اشاره به اطمینان دولت از اجرای برجام توسط طرف آمریکایی اظهارداشت: اگر با حسن نیت بخواهم نظر دهم باید بگویم آنها نیز فریب غرب را خوردند.

وی در پایان با بیان اینکه یقینا آمریکا  جنگ روانی، تبلیغاتی و حقوقی را علیه ایران  آغاز کرده است، افزود: حال این سوال مطرح می شود که آیا دولت  می تواند این جنگ را اداره کند، در حالی  که دولت تا کنون نتوانسته غربی ها را مجبور به انجام  تعهداتشان کند و آیا بعد از این می تواند از حقوق ملت خود دفاع کند؟  

۹۵/۰۹/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">