پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲ ب.ظ

۰

دولت در زمینه مبارزه با فساد و اقتصاد مقاومتی افتضاح عمل کرده

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: دولت آقای روحانی در زمینه مبارزه با فساد و اقتصاد مقاومتی افتضاح عمل کرده و مردم در انتخاب رئیس جمهور و نماینده مجلس نباید به وعده‌ها رای دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز ؛ محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در همایش " بسیج ، انقلاب‌گری و کارآفرینی" در مهدیه نی ریز اظهار داشت: یک بسیجی قبل از هر چیز باید واقع‌بین باشد و واقعیت‌ها را بشناسد و مقدمه برنامه‌ریزی برای پیشرفت واقع بینی است.

وی افزود: یکی از واقعیت‌های کشور، وجود منابع و معادن زیاد برای درآمدزایی است و ما باید بدانیم درآمد ما چقدر است؟ و با این درآمدها چه کردند و چرا با توجه به این درآمدها، مشکلاتی مانند معیشت، مسکن، درمان، رفاه و غیره وجود دارد؟

وی ادامه داد: بالاترین میزان بودجه کشور در سال 91 بود که بیش از 61 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، گرچه محقق نشد اما اگر محاسبه کنیم هر فرد ایرانی در این سال تنها از درآمد نفت ماهانه 67 هزار تومان سهم داشت، که با در نظر گرفتن کل بودجه عمومی این میزان به 182 هزار تومان می‌رسید.

وی اظهار کرد: علت بیان این اعداد و ارقام این است که عامه مردم تصور دارند که سهم آنان از نظام چندین برابر این میزان است و متاسفانه دانشجویان و جوانان ما انتظار دارند حکومت نیازهای آنان را برطرف کند، کما اینکه باید در جامعه ایجاد شغل و تولید فرهنگ‌سازی شود.

قدیری ابیانه تصریح کرد: در کشور عربی امارات با یک میلیون جمعیت، 2.5 میلیون صادرات نفت وجود دارد که سالانه صادرات نفت هر نفر در این کشور به اندازه بیش از 80 سال صادرات هر ایرانی است.

وی گفت مردم دنیا بر این باورند که باید هزینه‌های حکوم:ت و کشور را تامین کنند در صورتی که مردم ما تصور می‌کنند دولت باید هزینه‌های رفاهی مردم را تامین کند.

وی اظهار کرد: بودجه امسال نفت 66 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که محقق نخواهد شد و دولت کنونی بیش 8 سال درآمد نفتی امسال کشور  بدهکار است که به دولت‌ بغدی منتقل خواهد شد.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: اگر دولت به 30 درصد افراد مرفه و ثروتمند جامعه یارانه نقدی ندهد و آنان را حذف کند، 30 درصد بودجه عمرانی برای ایجاد تولید و اشتغال افزایش می‌یابد، اما متاسفانه برای اینکه انتخابات نزدیک است و بتواند رای مردم را کسب کند، قانون حذف یارانه این افراد را در مجلس حذف کرد.

وی اظهار کرد: براساس پژوهش‌های مجلس، هر کارمند، 22 دقیقه در روز ساعت مفید کاری دارد و ایران پس از عربستان و کویت سومین کشوری است که از تنبلی اجتماعی برخوردار است، در صورتی که در کره‌جنوبی روزی 9.5 ساعت و ژاپن 8 ساعت کار مفید توسط کارمندان انجام می‌شود و ما برای پیشرفت باید از خود آغاز کنیم و منتظر دولت نباشیم و مردم نیز باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: بنده نه دولت آقای روحانی را رد می‌کنم و نه قبول دارم، بلکه این دولت را اخراجی می‌دانم، اما باید توقع واقع‌بینانه داشته باشیم و اگر حکومت ما حکومت معصوم باشد اما مردم وظیفه خود را انجام ندهند بی‌شک نتیجه دلخواه نخواهیم گرفت.

قدیری ابیانه درباره وضعیت مطالعه هم گفت: ساعت مفید مطالعه در روز 2 دقیقه است و یک دانشجو در طول سال سهم 10 نفر ایرانی از درآمد نفت را هزینه تحصیل خود می‌کند تا پس از فارغ التحصیلی یک شغل دولتی کسب کند در صورتی‌که سالانه 1 میلیون دانشجو مدرک گرفته و اگر  سالی 100هزار نفر هم بازنشسته شوند و این فارغ التحصیلان جایگزین آنان شوند، حتی 10 درصد فارغ التحصیلان هم نمی‌توانند کارمند دولت شوند، در حالی که در حال حاضر 3 میلیون کارمند وجود دارد که 90 درصد بودجه مملکت صرف حقوق آنان می‌شود.

وی مشکل عمده کشور در زمینه اشتغال را علاقه مند به پشت‌میزنشین شدن جوانان دانست و گفت: بیشتر جوانان و دانشجویان تحصیل می‌کنند تا بتوانند کارمند شوند در صورتی که دانشگاه و دانشجو و جوان یعنی راه حل و باید به فکر کارهای تولیدی باشند و اگر با تصور اینکه کارمند شود، تحصیل کند، اشتباه فکر کرده است.

مشکل بزرگتر این است که مردم وابستگی ذهنی به نفت پیدا کردند و در مورد میزان درآمد نفت دچار توهم هستند. من چون به طور دائم در نفاط مختلف کشور سخنرانی دارم، وقتی از مردم نسبت به تصورشان از میزان در آمد نفت سوال می کنم تصورشان این است که به ازای هر نفر در ماه از 1 میلیون تومان شروع میشود و تا بیش از 1 میلیارد تومان در ماه هم توسط برخی از افراد بیان می شود.
وی اظهار کرد: یک بسیجی، ایرانی و جوان باید واقع بین باشد و در غیر این صورت اگر آرمان‌گرا هم باشد راه را اشتباه خواهد رفت.


قدیری ابیانه گفت: رئیس جمهور و نماینده مجلس را ما مردم انتخاب می‌کنیم و نباید به وعده رای دهیم بلکه باید با تحقیق رای دهیم، زیرا سرنوشت کشور در دستان رئیس جمهور و نماینده است و بودجه و ثروت کشور که مال مردم است، امانتی است در دستان این افراد که باید خوب مدیریت کنند، پس باید درست انتخاب کنیم و به وعده کسی رای ندهیم و وعده‌های دولت شدنی نیست و از طرفی نباید بگوئیم من رای نمی‌دهم، زیرا شرکت در انتخابات و دادن رای حق شماست و هر کس شرکت نکند از حق خود گذشته است.

وی افزود: متاسفانه دولت قاطعانه از دریاقت کنندگان فیش های نجومی حمایت کرد و عنوان کرده که اینان ذخایر انقلابند و آنان را تحویل قوه قضائیه نخواهم داد.
وی در پایان گفت: دولت آقای روحانی در زمینه مبارزه با فساد و اقتصاد مقاومتی افتضاح عمل کرده و کارش توهین به ملت است و معتقدم مردم وظیفه خود را عمل کنند و اگر ریالی دزدی شد مجازات سختی در نظر بگیریم ولی با این درآمد نیز، انتظار و خواسته مردم برآورد نخواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

۹۵/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">