پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۲۱ ب.ظ

۰

سفیرسابق ایران در مکزیک گفت: هنگامی می توان وارد فاز اقتصاد تهاجمی شد که کشور از وابستگی به نفت رها شود.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثیرگذاری اقتصاد در پیشرفت کشورها،‌ گفت: عرصه اقتصادی یکی از مهمترین عرصه‌هایی است که کشورها را برای رقابت با یکدیگر ترغیب می‌کند که این رقابت گاهی تا به آنجا پیش می‌رود که به جنگ می‌انجامد. لذا یکی از حربه‌های غرب برای زمین‌گیر کردن ایران اسلامی و لطمه زدن به معیشت مردم و ناراضی تراشی،‌ تحریم‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به تبلیغات فراوان رسانه‌های غربی علیه نظام اسلامی افزود: دشمن با ایجاد مشکل در زندگی روزمره مردم قصد دارد که نظام را در ذهن اقشار مختلف بد جلوه دهد که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته این مشکلات و تهدیدات را به خود اتکایی و پیشرفت تبدیل کند.

سفیرسابق ایران در مکزیک با تشریح ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی یادآور شد: در اقتصاد مقاومتی نخریدن کالاهای مصرفی خارجی و ترجیح نوع داخلی آن، نوعی مقامت محسوب شده که نتیجه آن توسعه اقتصاد کشور است.

قدیری‌ابیانه با اشاره به راهکارهای ایجاد اقتصاد تهاجمی گفت: وابستگی به نفت فرصت‌های اقتصادی ما را بین می‌برد، لذا با تلاش برای افزایش ساعت مفید کاری، بهبود کیفیت تولید، پرهیز از سفرهای بیهوده به خارج از کشور که منجر به هزینه کردن ثروت کشور در سایر کشورها می‌شود، می‌توان وابستگی به نفت را از میان برده و به این اقتصاد دست یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور هم اکنون در مرحله اقتصاد مقاومتی است که اگر از وابستگی به نفت نجات پیدا کنیم و بدون نیاز به پول حاصل از فروش این ماده امور کشور را اداره کنیم، آنگاه می‌توانیم وارد مرحله اقتصاد تهاجمی شویم.

۹۱/۰۵/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">