پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶ ب.ظ

۰

بدهی دولت آمریکا؛ ۱۶ برابر در آمد نفتی ایران در طول ۳۷ سال گذشته/ اقتصاد آمریکا رو به ورشکستگی است
این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: در حال حاضر اقتصاد امریکا متضرر است و این کشور در وضعیت بد اقتصادی قرار دارد و در مجموع بدهی دولت آمریکا حدود ۲۰هزار میلیارد دلار است، یعنی تقریبا هزار برابر درآمد نفتی ایران در طول امسال.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن قدیری ابیانه «تهران نیوز» با اشاره به مواضع ترامپ در خصوص سوریه اظهار داشت: ترامپ در دوران تبلیغات ریاست جمهوری،بارها اعلام کرده بود که آمریکا حدود ۶هزار میلیارد دلار در خارومیانه هزینه کرده است و این هزینه ها منفعتی برای این کشور به دنبال نداشته است.

وی با بیان اینکه ترامپ انتقاد زیادی از هزینه های جنگ آمریکایی ها در خاورمیانه داشته است،ادامه داد: آمریکایی ها به دلیل مقاومت اسلامی مردم عراق، نتوانستند سیاست های خود را در این کشور اعمال کنند و همچنین در افغانستان نیز قادر نبودند مطابق میل خودشان رفتار کنند و نتیجه دلخواهشان را به دست بیاورند و ترامپ هم تاکید کرده است که اگر آمریکا این هزینه ها را در بازسازی امریکا سرمایه گذاری می کرد، می توانست دو بار آمریکا را بازسازی کند و اقتصاد امریکا را به حرکت در بیاورد.
این کارشناس مسائل سیاست خارجی تاکید کرد: در حال حاضر اقتصاد امریکا متضرر است و این کشور در وضعیت بد اقتصادی قرار دارد و در مجموع بدهی دولت آمریکا حدود ۲۰هزار میلیارد دلار است، یعنی تقریبا هزار برابر درآمد نفتی ایران در طول امسال و ۱۶ برابر در آمد نفتی ایران در طول ۳۷ سال گذشته.
قدیری ابیانه به وضعیت بد اقتصادی در آمریکا اشاره کرد و ابراز داشت: مطابق آنچه که آقای ترامپ گفته است، طی سال آینده دو هزار میلیارد دلار هم به بدهی آمریکا اضافه می شود و این یعنی صدبرابر در آمد نفتی ایران در طول امسال ایران و بازگو کننده ورشکستکی اقتصاد امریکاست.
وی خاطر نشان کرد: از نظر ترامپ، این وضعیت اقتصادی آمریکا باید ترمیم شود و این در حالی است که پیروزی خودش باعث ایجاد شکاف در مردم امریکا شده و مثلا کالیفرنیا به طور رسمی طرح تجزیه کالیفرنیا را کلید زده است و می بینیم که اختلافات آمریکا با همسایگانش رو به افزایش است و گریزی برای این مشکلات وجود ندارد.
کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود: ترامپ هم غلطی نمی تواند بکند اما چون او تاجر است یک امکان وجود دارد و آن این که وقتی ببیند و بفهمد که نمی تواند در مقابل ایران بایستند و با ایران مقابله کند، ممکن است راه همکاری را در پیش بگیرد از این جهت که، اگر ببیند که نمی تواند از ضربه زدن به ایران سودی به دست بیاورد، تلاش می کند تا با تجارت، سود کسب کند.
این کارشناس مسائل سیاست خارجی در ادامه تصریح کرد: می توانیم بگوییم که امروز، امریکا ضعیف تر از دیروز است و با آمدن ترامپ، امریکا ضعیف تر هم خواهد شد و چاره ای ندارد که در سیاست هایش تجدید نظر کند و ترامپ هم اعلام کرده است که روابطش با سوریه و روسیه تغییر خواهد کرد و قطعا اجازه این کار به رئیس جمهور آمریکا، به نفع منطقه خاورمیانه خواهد بود.
وی افزود: افرادی که به عنوان سیاست خارجی، رئیس ارتش و مشاور امنیت ملی در دولت ترامپ انتخاب شده اند، افرادی هستند که اختلاف زیادی با ایران دارند اما امثال بوش و کلینتون و همه روسای جمهور آمریکا هم تا حالا می خواستند که به ایران ضربه بزنند اما در حال حاضر آنها سر قدرت نیستند و ایران هست و آنها نتوانستند در توطئه هایشان موفق شوند و این هم از نتایج استحکام نظام اسلامی و مشارکت همه جانبه مردم است.
قدیری ابیانه در پایان گفت: حالا باید دید که وقتی ترامپ به سر کار می آید، چه سیاست هایی را به دنبال می کند و به کدام مواضعش عمل خواهد کرد ولی باید بداند که مردم ایران پشت سر رهبری خود قرار گرفته اند و از مواضع خود در قبال جنایت های آمریکا کوتاه نخواهند آمد.

۹۵/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">