پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۵۰ ب.ظ

۰

با درآمد های نفتی نمی توان کشور را اداره کرد

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۵۰ ب.ظ

مشهد/ کارشناس عالی امور استرات‍ژیک وزارت خارجه:

یارانه سوخت حدود صد میلیارد دلار است

کارشناس عالی امور استرات‍ژیک وزارت خارجه گفت: حدود 100 میلیارد دلار یارانه هر ساله مواد سوختی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر محمدحسن قدیری ابیانه در همایش اقتصاد مقاومتی در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این مطلب افزود: ایران چون یک کشور نفت خیز است مردم توقع دارند که سطح رفاه در حد مطلوبی قرار گیرد و بسیاری از مشکلات همچون مسکن، اشتغال،ازدواج حل شود.

وی ادامه داد: قبل از اینکه بپرسیم درآمد نفتی ایران چه می شود باید بپرسیم که درآمد نفتی ایران چقدر هست.

قدیری تصریح کرد: در بهترین حالت ایران می تواند دو میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز صادر نماید که اگر این مقدار را بر جمعیت هفتاد و پنج میلیونی ایران تقسیم کنیم معلوم می شود که به ازای هر نفر کمتر از یک بشکه نفت در هر ماه صادر می گردد. این مقدار در بودجه سال 1391 معادل 630،000 ریال به ازای هر نفر در هر ماه است، که از این مبلغ 470،000 ریال بابت بودجه عمرانی کشور و 130،000 ریال بابت بودجه آموزش و پرورش صرف می شود و این درحالی است که اکثر مردم ایران فکر می کنند که با این درآمد نفتی می شود کشور را اداره کرد.

ایشان در ادامه افزودند حتی اگر ما بودجه عمومی دولت که نفت قسمتی از آن است را در نظر بگیریم کل بودجه دولت مبلغ 1،870،000 ریال به ازای هر نفر ایرانی در هر ماه می باشد. درحالیکه تصور مردم بیش از این هست.

این تحلیلگر مسائل بین المللی و اقتصادی افزود: یکی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا آقای باب دال از حزب جمهوری خواه به مردم وعده می دهد که در صورت پیروزی در انتخابات مقدار 15 درصد مالیات ها را کم می کند ولی مردم آمریکا به همین منظور از رای دادن به او خودداری می کنند .چرا که میدانند وقتی مالیتها کم شود خدمات رفاهی نیز کاهش می یابد ولی در ایران بسیاری از افراد رابطه مالیات با خدمات را درک نمی کنند.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت خارجه اعلام نمود که در ایران کمتر صحبت از تولید و ثروت می شود و بیشتر صحبت از توزیع ثروت می شود با این تصور که اگر ثروت عمومی عادلانه توزیع گردد همه نیازها رفع می گردد. و این مساله اشتباه هست.

وی گفت یکی از سیاستمداران آمریکا طنزی را مطرح کرد که این طنز به سرعت در آمریکا فراگیر شد و آن این بود که دیگر قرار نیست مردم هزینه های دولت را بدهند، بلکه این دولت است که باید معیشت مردم را تامین نماید.

وی در ادامه به مساله مهار تورم پرداخت و اظهار کرد: برخی مردم فکر می کنند که مهار تورم کلا در اختیار دولت است درحالیکه این طور نیست و بستگی به میزان عرضه و تقاضا و در نتیجه کار وتلاش آحاد مردم و نیز صرفه جویی عموم مردم در هزینه ها و پرهیز از اسراف دارد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: چنانچه ما از اسراف جلوگیری کنیم و درست تولید کنیم به کاهش تورم کمک زیادی کرده ایم.

وی تصریح کرد: مبلغ 100 میلیارد دلار یارانه هر ساله سوخت را صرف اشتغال و تولید نمائیم آثار بسیار مطلوب تری را در جامعه مشاهده خواهیم کرد .

وی در پایان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سالهای اخیر و نامگذاری این سالها جهت افزایش بهبود اقتصادی ابراز کرد: علت پیشرفت ژاپن در بعد از جنگ جهانی دوم این بود که آنان به مدت 30سال روزی 12 ساعت کار مفید انجام دادند همچنین مردم ژاپن برای حمایت از تولید ملی کشورشان اجناس بنجل و گران ژاپنی را بر اجناس با کیفیت و ارزان خارجی ترجیح دادند و البته کارخانجات ژاپن نیز به مردم خویش خیانت نکردند و هر روز ضریب مطلوبیت کالای خویش را افزودند و این در حالی است که در ایران نزد بسیاری از افراد مصرف کالا و لباس خارجی نشانه تشخص اجتماعی محسوب می گردد.

۹۱/۰۵/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">