پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۱۵ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی گفت: در حالی که آمریکا هیچ گاه مورد اعتماد نبوده ولی بنای دولت تعامل با آمریکا بود و ضربه آن را ملت ایران خورد، باید بدعهدی های آمریکا برای مردم دنیا تبیین و روشن شود

به گزارش صبح الوند به نقل از شاهین پرس، مجلس سنای آمریکا تمدید تحریم های ایران را به مدت ۱۰ سال دیگر تصویب کرد. ﺟﺎﺵ ﺍﺭﻧﺴﺖ ﺳﺨﻨﮕﻮﯼ ﮐﺎﺥ ﺳﻔﯿﺪ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺗﻤﺪﯾﺪ ﺗﺤﺮﯾﻢ‌ﻫﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮔﻔﺖ: ﻣﺎ ﺑﺎﺭﻫﺎ ﮔﻔﺘﻪ‌ﺍﯾﻢ ﮐﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﺍﺕ ﻻ‌ﺯﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺤﻤﯿﻞ ﻭ ﺗﻤﺪﯾﺪ ﺗﺤﺮﯾﻢ‌ﻫﺎﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺮ علیه ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ.

ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺭﻏﻢ ﻗﻄﻌﻨﺎﻣﻪ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻣﻮﺷﮏ ﺑﺎﻟﺴﺘﯿﮏ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﻢ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ. ﺷﻮﺍﻫﺪﯼ نیز ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﻗﻮﺍﻋﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻧﻤﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ.

ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﺩﻻ‌ﯾﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺗﻤﺪﯾد ﺗﺤﺮﯾﻢ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺎﻟﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ، ﺍﯾﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﻭﺑﺎﻣﺎ ﻋﻠﯿﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻧﻬﺎﺩﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻣﺎ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﺍﺕ ﻻ‌ﺯﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺍﺭﯾﻢ. و ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﻋﺰﻡ ﮐﻨﮕﺮﻩ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺗﺤﺮﯾﻢ‌ﻫﺎﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺪﻫﺪ، ﺍﻣﺎ ﺩﻭﻟﺖ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺗﻤﺪﯾﺪ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﺍﯾﺮﺍﻥ را ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﺠﺎﻟﺖ‌ﺯﺩﻩ ﻧﯿﺴﺖ.

⏪باید به نحوی عمل کنیم که طرف آمریکایی مقصر قلمدادشود⏩

دیپلمات سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس، در خصوص طرح تمدید تحریم های ایران در سنای آمریکا گفت: من از ابتدا هم گفته ام که به آمریکا نمی شود اعتماد کرد و هر توافقی که صورت می گرفت نباید براساس اعتماد به آنها انجام می شد، بلکه باید ضمانت های قطعی و محکم از آنها اخذ می شد.

به گفته وی، دولت بنایش بر این بود به هر قیمتی تعامل با آمریکا بر قرار شود که چوب این اعتماد را نیز مردم خوردند، در حقیقت ما با یک دولت استکباری طرفیم که تمام تلاشش این است که ملتها را غارت و چپاول کند و اگر مجبور نباشد به حقوق ملتها نیز تن نمی دهد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا و عکس العمل ایران به این اقدام آمریکا خاطرنشان کرد: ما نباید در این امر که از سوی آمریکا صورت گرفته است عکس العمل عجولانه ای داشته باشیم بلکه باید بندهای برجام را که در رابطه با توافق بوده برای جهانیان روشن کنیم و علاوه بر عرصه تبلیغات جهانی در عرصه دیپلماسی با کشورهای مختلف نیز متوجه باشیم که روش ما باید بگونه ای باشد که مقصر لغو برجام جلوه نکنیم.

وی افزود: آمریکا که توانست این شبهه را در ذهن مردم کشورهای مختلف ایجاد کند که ایران بدنبال سلاح هسته ای بوده اکنون نیز می تواند با اهرمهای دیپلماسی و تبلیغاتی در این باره عمل کرده و این تبلیغات را نیز ادامه دهد.

قدیری ابیانه در ادامه می افزاید: ما باید یک کار سنگین تبلیغاتی و دیپلماسی عمومی انجام دهیم و کاری بکنیم که لغو کننده برجام آمریکا باشد و باید به نحوی عمل کنیم که آنها مقصر قلمداد شوند که اگر این اتفاق بیفتد و آمریکایی ها مقصر لغو برجام معرفی شوند آنوقت دیگر آنها نمی توانند انسجام بین کشورها را علیه ما برای تحریم ها بدست بیاورند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد آقای ترامپ و صحبتهایی که در رسانه ها در ایام تبلیغات ریاست جمهوری در این زمینه انجام داد(درباره لغوبرجام) زمینه را برای پذیرش آمریکاییها فراهم می کند و ما باید از این امر استفاده لازم را ببریم.

دست کم بازی خورده است!

در حالی که مجلس سنای آمریکا در حال تصویب تمدید تحریم ها برعلیه ایران بود مجلس شورای اسلامی ایران دچار حواشی ها و اتفاقات دشمن شادکنی بود. اتفاقات اخیر در مجلس شورای اسلامی حسابی تنور تبلیغاتی رسانه های غربی و ضدانقلاب را گرم کرد. ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺻﺎﺩﻗﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﺠﻠﺲ ﻃﯽ ﻧﺎﻣﻪ‌ﺍﯼ ﺑﻪ ﺭﺋﯿﺲ ﻗﻮﻩ ﻗﻀﺎﯾﯿﻪ ﺍﺯ ﻭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻔﺎﻑ‌ﺳﺎﺯﯼ ﻭ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﻓﺴﺎﺩ ﺩﻋﻮﺕ ﮐﺮﺩ و از سویی در ذهن عموم مردم و همچنین رسانه ها شبهه هایی را در دریافتی های رییس قوه قضائیه مطرح کرد.

در ادامه وی که همراه با کانال های ضدانقلاب، زبان گویای رسانه های معاند در مجلس و شبکه های اجتماعی شده است، (به مدد شبکه کانال های همسو) با راه انداختن جنجالی دوباره از تلاش ماموران دادستانی برای بازداشت وی و همچنین مقاومت و گریختن به داخل منزل خبر داد که با تحریک شبکه های اجتماعی از جمله کانال شخصی صادقی، عده ای در مقابل منزل وی تجمع کردند که در نهایت با سخنان برادر دکتر صادقی به پایان رسید.

این اتفاق در شرایطی رخ داده است که خود آقای صادقی معتقد است این تعقیب قضایی مربوط به نطقی در رابطه با رئیس قوه قضاییه است که در آن اتهاماتی را متوجه آیت الله آملی لاریجانی کرده بود و در حالی که وی مدعی شده به دلیل طرح سئوال پیرامون قوه قضائیه حکم جلب او صادر شده، یک منبع مطلع اعلام کرد: حکم جلب صادره برای آقای صادقی به دلیل شکایتهای خصوصی از جمله تعدادی از دانشجویان است که چندین ماه قبل علیه او به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرده اند می باشد.

محمود صادقی نماینده لیست امید در مجلس که به تازگی مواضعش درباره حساب های قوه قضاییه خبرساز شده بود در نهایت، از اظهاراتش در دانشگاه شیراز درباره رئیس دستگاه قضایی عذرخواهی کرد.

دکتر قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که اخیرا حاشیه هایی در مجلس از سوی یکی از نمایندگان تهران بوجود آمد که بازتابی در رسانه های بیگانه داشت علت بوجود آمدن این حواشی از سوی یک نماینده مجلس چیست؟ گفت: این صحبتها بیانگر آن است که آقای صادقی اگر در هماهنگی با تبلیغات بیگانه برعلیه ما نباشد، حداقل بازی خورده آنها است و مایل است که تبلیغات سوء ضدانقلاب و دشمنان را بر علیه جناح رقیبش مورد استفاده قرار دهد لذا به جای اینکه در صدد کشف این حقیقت باشد به جوسازی در قالب سوال و امثال آن می پردازد و هر چند عذرخواهی کرد اما به نظر می آید از عملکرد خودش راضی باشد.

وی اضافه کرد: شناختی که من از اینگونه اصلاح طلب ها دارم این است که به هر روشی برای تخریب رقیب روی می آورند و خودشان را برای رسیدن به قدرت، حفظ آن و رسیدن به شهرت محق می دانند که دست به هرکاری بزنند.

وی اظهار کرد: کاری که آقای صادقی انجام داد یک کار بسیار سخیفی بود، البته بنظرم دقیق می دانست که چکار دارد می کند و باید دست از این روشها بردارند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: اگر نماینده ای نسبت به موضوعی شک و شبهه هایی داشته باشد طبق فرموده رهبر کبیر انقلاب قبل از آنکه در تریبون مجلس آنرا مطرح کند، ابتدا باید راجع به آن موضوع با شخص مورد نظر ملاقات کرده و سوال کند، بپرسد و اگر شک و شبهه اش پس از این مراحل برطرف نشد آنوقت در صحن مجلس آنرا مطرح کند.

قدیری ابیانه با اشاره به سوء استفاده رسانه های بیگانه از این موضوع گفت: اکنون دشمنان و ضد انقلاب با استناد به حرف آقای صادقی ماجرای دروغین حسابهایی که بیش از هزار میلیارد تومان بنام شخص رییس قوه قضائیه در همه جا پخش شده است را به مدد رسانه های غربی تکرار می کنند و آنرا انعکاس می دهند که در واقع این کار آب به آسیاب دشمن ریختن و کاری همسو و هم جهت با دشمنان انقلاب است.

⏪ فقط ۱۰۷ نماینده به موضوع فیش های نجومی رای دادند و این جای تاسف است⏩

دیپلملات سابق کشورمان در پاسخ به این سوال که عملکرد مجلس دهم را چگونه ارزیابی می کند گفت: متاسفانه این مجلس عملکرد مناسبی نداشته است چنانچه در دو روز اخیر در بحث تحقیق و تفحص راجع به فیش های نجومی تنها ۱۰۷ نماینده مجلس به این موضوع رای دادند که این جای تاسف دارد.

وی با ابرار امیدواری نسبت به اینکه مجلس رفتار مناسب تری در خصوص پیگیری موضوع فیش های نجومی داشته باشد خاطرنشان کرد: البته کمیته نظارت بر تخلفات نمایندگان عمل آقای صادقی را در بررسی رویه مجلس و وظایف نمایندگان تخلف ارزیابی کرده است، لذا باید نمایندگان مراقب باشند که بازیچه دست دشمن قرار نگیرند و دشمن را به عنوان یک پوئن مثبت در کفه ترازو به نفع خودشان قرار ندهند و از تعریف و تمجید رسانه های بیگانه نسبت به خودشان خوشنود نشده و بدانند که این کارها آخر و عاقبت خوشی برای آنها نخواهد داشت.

۹۵/۰۹/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">