پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۴ دی ۱۳۹۵، ۰۳:۳۴ ب.ظ

۰

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: اگر ایران به عنوان الگو مطرح شود به طور طبیعی ملت‌های دیگر نیز به سمت تشکیل حکومت اسلامی مشابه جمهوری اسلامی اقدام خواهند کرد به همین دلیل بیگانگان و رسانه‌های آنها تلاش می‌کنند دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده گرفته و با برجسته کردن مشکلات داخلی نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهداف رسانه‌های بیگانه و جریان های غربگرای داخلی در ناکارآمد نشان دادن نظام،‌ گفت: تشکیل حکومت اسلامی در ایران می‌‌تواند برای یک و نیم میلیارد مسلمان الگو باشد به همین دلیل بیگانگان و رسانه های آنها می‌خواهند این الگو بودن را از ایران بگیرند.

رسانه‌های بیگانه از الگو شدن ایران در حکومت اسلامی هراس دارند

وی افزود: اگر ایران به عنوان الگو مطرح شود به طور طبیعی ملت‌های دیگر نیز به سمت تشکیل حکومت اسلامی مشابه جمهوری اسلامی اقدام خواهند کرد به همین دلیل بیگانگان و رسانه‌های آنها در داخل و خارج تلاش می‌کنند دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده گرفته و با برجسته کردن مشکلات داخلی نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

کارشناس عالی امور استراتژیک با بیان اینکه دشمنان بعد از 37 سال با وجود همه توطئه‌ها نتوانستند انقلاب را نابود کنند، اظهار داشت: باپرجا ماندن انقلاب با وجود جنگ، کودتا، توطئه و تحریم‌ها خود دستاورد بزرگی است، ما در اوج تحریم‌ها و فشارها توانستیم دستاوردهای عالی همچون فن‌آوری هسته‌ای و موشکی داشته باشیم که چشم جهانیان را به خود خیره کرده است.

یکی از دلایل تصور ناکارآمدی نظام، تصور اشتباه مردم از درآمدهای کشور است

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام افزود: با این وجود این همه، باز دشمن تلاش دارد که نظام را ناکارآمد جلوه دهد، این تصور ناکارآمدی در ایران هم دامن زده می‌شود. البته ما کمبودها و کاستی‌هایی داریم اما نسبت به مشکلاتی که در پیش روی ما بوده است موفقیت‌های چشم‌گیری هم داریم یکی از دلایل تصور ناکارآمدی که پیش می‌آید به علت تصور اشتباه مردم از درآمدهای کشور است.

⬅️صرفا با اتکا به درآمد نفتی مشکلات کشور حل نمی‌شود

قدیری ابیانه با اشاره به مثالی بیان داشت: به عنوان مثال مردم فکر می‌کنند که اگر درآمدهای نفتی درست هزینه شود دیگر نباید مشکلاتی در زمینه معیشت، اشتغال، درمان، مسکن، رفاه و سایر مسائل وجود داشته باشد در حالی‌که بالاترین رقمی که در بودجه نفت داشتیم آخرین سال ریاست جمهوی احمدی نژاد بالای 61 هزار میلیارد تومان بود که اگر به 75 میلیون جمعیت کشور آن زمان تقسیم کنیم می‌شود نفری ماهی 67 هزار تومان و نه بیشتر در حالیکه تصور مردم میلیون‌ها، ده‌ها، صدها و گاهی هزاران برابر این رقم است.

⬅️صادرات یک سال نفت یک اماراتی مساوی با بیش از 80 سال صادرات نفت یک ایرانی قبل از تحریم است

وی افزود: این توهم کمک می‌کند که مردم توقعاتی داشته باشند که با واقعیت قابل اجرا نیست حتی گاهی با کشورهای همسایه نفت‌خیز مقایسه می‌کنند، در حالیکه یک مقایسه نشان می‌دهد که یک سال صادرات نفت یک اماراتی مساوی با بیش از 80 سال صادرات نفت یک ایرانی در شرایط قبل از تحریم و حدود دو قرن صادرات نفت ایرانی در شرایط تحریم است.

⬅️راه حل مشکل فرهنگ کار، تولید و مصرف ما در اقتصاد مقاومتی است

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: پس اتکا به درآمدهای نفتی و منابع خدادادی کفایت نمی‌کند باید ما کار کنیم متاسفانه در فرهنگ ما درباره ارزش کار صحبت نمی‌شود.

قدیری ابیانه ابراز کرد: ما در سیستم‌های اداری کشور و در فرهنگ عمومی تولید و مصرف مشکل داریم که باید در ابعاد مختلف برطرف شود و تنها راه‌حل آن هم تحقق اقتصاد مقاومتی است که مخاطب آن کل مسؤولان کشور به ویژه قوه مجریه و تک تک مردم هستند.

۹۵/۱۰/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">