پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲ ب.ظ

۰

پشت پرده هجمه به قوه مقتدر

دوشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲ ب.ظ

 روزنامه حمایت 20 دی 1395- دکتر محمدحسن قدیری ابیانه:

رهبر حکیم انقلاب در دیداری که روز گذشته به مناسبت یوم‌الله 19 دی‌ماه با مردم انقلابی قم داشتند،‌ به نقشه راه دشمن برای تضعیف اقتدار ملی و بایسته‌های قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی در این خصوص اشاره و وجود «یک قوه قضائیه مستقل و شجاع» را مایه قدردانی همگان معرفی کردند.

ایشان همچنین «یک قوه قضائیه مقتدر» را یکی از فاکتورهای ناکامی دشمن معرفی و بر تقویت این خصوصیت تأکید کردند.

هم‌زمانی تصریح مقام معظم رهبری بر استقلال و شجاعت قوه قضائیه که تمرکز عمده این نوشته بر آن است، از منظر تقارن تاریخی آن با واقعه 19 دی‌ماه سال 1356  قابل تأمل است، چراکه در آن مقطع، شناخت «نیاز لحظه» و «اقدام به‌هنگام مردم قم» اقتدار نهضت اسلامی را رقم زد و در حال حاضر نیز اقدام به موقع قوه قضائیه در برابر فشارهای مفسدین و دشمنان داخلی و خارجی انقلاب، مایه اقتدار نظام شده است.  

بر این اساس، یکی از دلایل مهم تفکیک قوا از نظر قانون‌گذار، اقتدار قوای سه‌گانه، مسدود کردن منافذ و معبرهای فساد در ارکان قوا، محافظت سلامت ساز از کار نهادها و سازمان‌های حکومتی است. مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد که قوانین و مقررات مورد نیاز  کشور را مصوب کند، قوه مجریه موظف است که در مسیر ریل‌گذاری شده از سوی قوه مقننه حرکت کند و قوه قضائیه بر اساس قانون اساسی، وظیفه حراست و دیده‌بانی از عملکرد دیگر قوا را بر عهده دارد.

در هر نهاد و سازمانی که از بیشترین امکانات مالی، نیروی انسانی و قدرت اجرایی برخوردار باشد، این احتمال وجود دارد که از قدرت و ثروت سوء استفاده شود و هر چه این تمکن انسانی و مالی بیشتر باشد،‌ این احتمال نیز مضاعف خواهد شد،‌ لذا اقتدار، شجاعت و سلامت قوه قضائیه در لوای هدایت‌های رهبر بصیر انقلاب،‌ تضمین کننده برخورد با مفسدین و یا مانع بروز فساد می‌شود.  اگر قوه قضائیه مقتدر نباشد – که برخی خواسته یا ناخواسته این هدف را دنبال می‌کنند – در نتیجه یکی از ارکان سه‌گانه حکومتی کشور تضعیف شده و آرمان مبارزه با فساد، تحت‌الشعاع امیال جناحی و گروهی قرار خواهد گرفت. به همین دلیل است که تمام دلسوزان انقلاب از جار و جنجال ایجاد شده علیه قوه قضائیه احساس نگرانی کرده و آن را عاملی برای تضعیف تلاش‌های نظام در جهت مبارزه با مفاسد قلمداد می‌کنند که البته با قرائن و شواهدی نیز همراه است.

یکی از دلایلی که برخی نمی‌خواهند قدردان استقلال و شجاعت قوه قضائیه باشند، این است که زمینه برای خواسته مفسدین و دانه‌درشت‌ها در راستای جلوگیری از تنفیذ و اجرای احکام الهی مهیا ‌شود و دقیقاً به دلیل صلابت و سلامت قوه قضائیه در برخورد با صاحبان رانت و ثروت‌های نامشروع است که این قوه مورد و هجمه آنان قرار گرفته است. در حقیقت این جماعت طلبکار از نظام و انقلاب، بیکار ننشسته و از هر روزنه و ترفندی برای سوء استفاده و فرافکنی،‌ بهره می‌برند که نمونه آن موضوع حقوق‌های نجومی و فسادهای چندهزار میلیاردی است.

از سوی دیگر، ورود مجدانه و متعهدانه قوه قضائیه به این پرونده‌ها متأسفانه با عدم بصیرت برخی خواص،‌ موجبات سوء استفاده بیگانگان و هجمه سازمان‌یافته برخی افراد و گروه‌ها را فراهم کرده و همین امر باعث شده حملات تخریبی و البته بی‌اساسی علیه دیده‌بان انقلاب، ترتیب داده شود. مثلاً دستگاه خبرپراکنی استعمار پیر (بی‌بی‌سی فارسی)، با موج‌سواری از فضای ایجاد شده، بهانه‌هایی همچون مجازات قاچاقچیان و وضعیت برخی از محکومین فتنه 88 را مطرح و از این طریق تلاش بی‌حاصلی را برای خنثی‌سازی اقدامات مؤثر دستگاه قضا در برخورد با عاملین فساد و جرم و جنایت را آغاز کرد. تلاش برای گشودن پرونده‌های حقوق بشری، همنوایی با پیاده نظام دشمن در داخل برای شبهه‌افکنی در احکام قضایی،‌ حمایت از مجرمان امنیتی و انتشار اخبار کذب درباره حساب‌های قوه قضائیه،‌ بخشی از تلاش رسانه‌های معاند برای استقلال‌زدایی و تردید در مسئولان عالی‌رتبه قوه قضائیه در ادامه مسیر حقی است که در پیش گرفته‌اند.

در نگاهی جامع‌تر، هجمه تبلیغاتی با مشارکت برخی از مسئولین که به نوعی در این مفاسد شریکند و نیز سیاه‌نمایی رسانه‌های ضدانقلاب درباره دستگاه قضا، در امتداد طرح بلندمدت دشمن برای مواقف حساس آتی کشور قابل ارزیابی است. به عنوان نمونه، هجمه به نهادهای انقلابی از جمله شورای نگهبان که در سال‌‌‌‌های گذشته اتفاق افتاد، با هدف نفوذ و تغییر محاسبات کشور به نفع اهداف استکبار شکل گرفت و اسنادی که بعدها توسط نهادهای نظارتی و اطلاعاتی که درباره این امواج تبلیغاتی منتشر شد، درستی این گمانه را تائید کرد. بنابراین،‌ نشانه‌روی اقتدار قوه قضائیه را نباید و نمی‌توان یک اتفاق مجزا، تصادفی،  ناشی از برخی از اختلافات پیش آمده دانست و هرچند که برخی خودی‌ها به اشتباه در پازل دشمن بازی می‌کنند اما حمله اخیر رسانه‌ای و تبلیغاتی، قطعاً مرحله اول از دومینوی جدید و البته شکست خورده برای هدف قرار دادن کلیت نظام و کشور است.  دشمنان نظام و انقلاب بارها رویه خصمانه خود را در زیر سؤال بردن عملکرد قوای سه‌گانه نشان داده‌اند و بنابر شرایط و ضرورت‌های خاص،‌ گاهی دولت های محترم، زمانی مجلس شورای اسلامی و در برهه‌ای،‌ قوه قضائیه را آماج شانتاژ رسانه‌ای خود قرار داده‌اند که از این تلاش‌های بیهوده، هدفی جز اختلاف‌افکنی میان قوای سه‌گانه به منظور تضعیف عوامل چهارگانه اقتدار (ایمان و معرفت دینی، قدرت علمی، اقتصاد مقاوم و حفظ عزت ملی) و القای روحیه ناامیدی ندارند.

و بالاخره باید گفت پیچ تاریخی و اوضاع حساس فعلی کشور و منطقه ایجاب می‌کند که با هوشیاری نسبت به توطئه‌های نظام سلطه، از هرگونه اختلاف‌افکنی، ایجاد شبهه، تضعیف عوامل اقتدار و در یک‌کلام،‌ کامل کردن نقشه دشمن اجتناب و در مسیری حرکت کرد که اهداف بلند مدت کشور را تأمین و آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی را حفظ و صیانت می‌کند.

۹۵/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">