پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۲۵ ب.ظ

۰

محمد حسن قدیری ابیانه گفت: دولت در زمینه مبارزه با فساد همکاری نکرد و این در صورتی است که باید با متخلف در دوره قدرت و مسئولیتش برخورد کرد.

به گزارش اصفهان شرق، پیگیری مطالبات و نیازهای سیاسی مردم به عنوان یکی از مهمترین وظایف رسانه ها در اجرای رسالت خطیر سیاستگذاری در انجام تکالیف است و در بُعد دیگر نیز تبیین برنامه ها و سیاست ها توسط آنها، راه را برای مشارکت روز افزون مردم در اجرای سیاست ها هموار می سازد.

لزوم اشراف مردم به مسائل و مشکلات منطقه از یک سو و اگاهی نسبت به تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه، تأثیرگذاری و هماهنگی هر چه بیشتر مراکز اجتماعی سیاسی را در جامعه ارتقاء خواهد داد و اهداف کلان نظام اسلامی را جهت دهی خواهد کرد.

بر همین اساس، حضور دکتر محمدحسن قدیری ابیانه دکترای مدیریت استراتژیک و سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک، فرصتی را برای ما فراهم کرد تا با طرح سوالات خود به گپ و گفتگو بپردازیم.

به دنبال مطرح شدن اتهامات حسین فریدون، برادر رئیس جمهور از سوی معاون اول قوه قضاییه، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواسته اند تا اتهامات برادر خود را مورد بررسی قرار دهد، نظر شما در این خصوص چیست؟

قطعا برخی اتهامات وارده به حسین فریدون در رابطه با مفاسد اقتصادی، رانت خواری و اعمال نفوذ در انتصابات، مطرح بوده است و از نظر من اگر فردی مدرکی دیگر از اتهامات وارده به فریدون دارد باید ثابت کند تا قوه قضائیه با جدیت، اتهامات وارده را مورد بررسی قرار دهد. ارتباط بین حسین فریدون با افرادی که بدهکاران کلان هستند مشخص بوده ولی این فرد هنوز به طور مستقیم توسط قوه قضاییه بازخواست نشده است.

مبارزه با فساد باید زمانی که فرد در قدرت است صورت گیرد تا جلوی فساد در کشور گرفته شود و در هیچ کجای قانون اساسی نیامده است که برای دستگیری متهم مظنون به فساد باید از رئیس جمهور کشورش کسب اجازه کند.


*چه انتظاری در برخورد با متخلفین در قدرت و مسئولیت دارید؟

قرار نیست رئیس جمهور برای قوه قضائیه در برخورد با متهمین به فساد خط قرمز تعیین کند. نباید این قوه صبر کند که دوره مسئولیت متخلف تمام شود و بعد برخورد کند. انتظار من از قوه قضائیه این است که قاطعانه وظیفه خودش را انجام داده و با مفاسد و هر نوع فساد برخورد کند. هر چه مقام کسی که متهم به فساد است بالاتر باشد، باید برخورد جدی، قاطع و سریع تر انجام شود. کسی که برای فساد تلاش کرده است نباید از مصونیت برخوردار شود.

*رئیس جمهور در سفر به برخی کشورها از جمله ویتنام و فیلی پین و مالزی گفت، این کشورها برای پیشرفت با دنیا دعوا نکرده اند، تحلیل شما در رابطه با گفته آقای روحانی چیست؟

اگر رابطه با امریکا، عامل پیشرفت کشورها است، چرا مشکل کشور مصر که ارتباطش با آمریکا برقرار بود، حل نشد. این در صورتی است که رئیس جمهور در بازدید از این  کشورها از آشتی با دنیا و پیشرفت صحبت می کند.

بد نبود آقای رئیس جمهور از کره جنوبی هم درس می گرفتند، زمانی که یکی از دوستان رئیس جمهور کشورش در انتصابات دخالت می کرد و امتیاز می گرفت، رئیس جمهور را عزل کردند تا عوامل فساد پیشرفت نکند و این درسی برای مجلس و قوه قضائیه و مردم کشور به شمار می رود تا از قوه قضائیه خواهان برخورد با متخلفین باشند.

*آیا برخورد جدی با دانه درشت‌های اقتصادی و حقوق های نجومی صورت گرفته است؟ چرا رئیس جمهور در این رابطه قاطع نیست؟

دولت در مورد فیش نجومی و وام های معوقه شکایت نکرده است و در این رابطه شاید تاخیر در بررسی دقیق از طرف قوه قضائیه به دلیل این بود که منتظر ارائه شکایت از طرف رئیس جمهور بودند. رهبر انقلاب در دیدار با رییس جمهوری و اعضای هیات دولت ضمن اشاره به پاکدستی بیشتر مدیران دستگاه ها، خواستار برخورد قاطعانه دولت با پرداخت حقوق های نجومی شدند و در این رابطه قوه قضائیه و سپاه ورود پیدا کرده و اقدام به دستگیری برخی افراد کردند.

دولت در زمینه مبارزه با فساد همکاری نکرد زیرا نمی خواهد برخی مسائل واضح شود. حتی دولت اختلاس در صندوق فرهنگیان را معوقه وام اعلام کرد در صورتی که آیا برای وام هزار میلیاردی نباید وثیقه گرفت!؟ قطعا در این رابطه فساد وجود دارد و این دولت حد و مرز را گذرانده است.

*وحدت اصولگرایان به کجا رسیده؟

 ایجاد برخی تشکل ها مثل جبهه مردمی نیروهای انقلابی که اخیرا ایجاد شده، کار خوبی است. به جای اینکه در تهران عده ای تصمیم گیرنده باشند، مردم و نخبگان اصولگرا در شهرستان ها جمع خواهند شد و در انتخاب فرد مورد نظر برای کاندیداتوری مشارکت خواهند کرد. وجود تشکل های مختلف اسلامی به معنای تقابل و تضاد نیست و انشالله به هم پیوسته و به وحدت جامع برسند.

*به عملکرد دولت یازدهم چه نمره ای می دهید؟

نمره من به دولت نه قبولی است و نه مردودی، بلکه نمره اخراج به دولت یازدهم می دهم. اگر دولت آقای روحانی دوباره انتخاب شود، اقتصاد کشور همانگونه که پلاسکو فرو ریخت، دچار فروپاشی می شود. دولت ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بار آورد یعنی به ازای هر خانواده چهار نفری، ۳۵ میلیون تومان بدهکار است.

از نظر من دولت یازدهم اعتقادی به اقتصاد مقاومتی در اجرا و عمل ندارد و تمام اعتقادش را بر برجام و رابطه پوچ و توخالی با آمریکا گذاشت و چند سال فرصت مملکت را از دست داد.

۹۵/۱۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">