پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰ ب.ظ

۰

قدیری‌ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا  در همایش انقلابی‌های جوان در زرند گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که برای خواباندن چرخ سانتریفیوژوهای ما باید در صدد خواباندن چرخ کارخانجات ما باشد؛ بلکه باید بدانیم که چرخ سانتریفیوژهای ما باید بچرخد تا چرخ صنعت و کارخانه ها نیز بچرخد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به همت بسیج دانشجویی شهرستان زرند با سخنرانی قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در  همایش انقلابی های جوان (فرزندان خمینی) در سالن سینما آزادی زرند برگزار شد.

 در این مراسم قدیری ابیانه گفت: هرکس باید ساز مناسب با مسئولیت خودش را بزند؛ اما باید از یک نت و یک رهبری پیروی کند. 

 وی با بیان اینکه دولت و کنگره آمریکا یک هدف را دنبال می کردند هرچند به ظاهر مواضع متفاوتی داشتند، گفت: ما در ارزیابی مواضع خودی ها نباید فکر کنیم که هر کس تندتر صحبت می کند، الزاما مواضع بهتری اتخاذ کرده است.

 سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: در دیپلماسی یک جا باید اخم کرد و یک جا باید لبخند زد. ما نباید گول لبخندهای کشورهای غربی را بخوریم. در صورتی که لازم باشد با دشمن مذاکره داشته باشیم، باید کینه آن ها را در دل داشته باشیم. اگر دشمن را دوست بپنداریم شکست خواهیم خورد.

قدیری ابیانه اظهار کرد: ما در دیپلماسی باید با احتیاط حرکت کنیم و بدانیم که رابطه با هر کشوری هم ضرر و هم سود دارد. انگلیس هم دشمن ماست و قطعنامه و تحریمی وجود ندارد که انگلستان آن را رهبری نکند؛ اما اگر در ارزیابی ها رابطه با دشمن سودش بیشتر از زیان نداشتن رابطه باشد روابط شکل می گیرد. معاهدات و قراردادها جایی شکل می گیرند که دو طرف سود بکنند و کشورها بر اساس منافعشان قدم بر می دارند. مگر اینکه دولتی تحت سلطه و نفوذ باشد.

 

وی با بیان اینکه ما نباید خود را ضعیف بپنداریم یا ضعیف نشان دهیم، اظهارداشت: ما نباید از دشمن بترسیم، باید ارزیابی درستی از نقاط قوت و ضعف خود و طرف های خارجی داشته باشیم. مثلا نباید بگوئیم که "چرخ ستنتریفیوژهای ما بچرخد به شرطی که چرخ کارخانجات ما بچرخد" چون دشمن به این نتیجه می رسد که برای خواباندن چرخ سانتریفیوژوهای ما باید در صدد خواباندن چرخ کارخانجات ما باشد. بلکه باید بدانیم که "چرخ سانتریفیوژهای ما باید بچرخد تا چرخ صنعت و کارخانه ها نیز بچرخد". 
زیرا چرخش سانترفیوژها برای تولید برق است که مورد نیاز برای چرخش صنایع ماست.

۹۵/۱۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">