پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۲۶ ق.ظ

۰

رئیس‌جمهور برای لغو یک کنسرت در مشهد عکس‌العمل بیشتری از واکنش در برابر گردوغبار و طوفان و قطع برق و آب خوزستان نشان داد و این نشان می‌دهد که بدون شک مردم ایران نیازمند رئیس‌جمهور بهتری هستند.

حادثه فرودگاه مشهد گروگان‌گیری علنی بود/ وزارت راه باید پاسخگو باشد/ عدم حضور رئیس جمهور در جلسه استیضاح به دلیل مسائل انتخاباتی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حادثه فرودگاه مشهد گروگان‌گیری علنی بوده است و نهایت بی‌تدبیری و بی‌ضابطه‌گری را در وزارت راه و شرکت هواپیمایی ماهان نشان می‌دهد.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، با بیان اینکه اتفاقات ناگواری در حوزه وزارت راه، مسکن و شهرسازی افتاده است، اظهار داشت: یکی از نزدیک‌ترین اتفاقات، اتفاق دیروز مشهد بود که مسافران حدود 10 ساعت گروگان گرفته‌شده بودند و اجازه خروج مسافران از هواپیما را نمی‌دادند.

وی افزود: گفته‌شده علت تأخیر این بوده که هواپیماها در صف یخ‌زدایی بودند و کمبود تجهیزات باعث تأخیر در پرواز بوده است اما غافلگیری سرما و کمبود امکانات یک روی قضیه است، اینکه شرکت‌های هواپیمایی اجازه خروج مسافران از هواپیمای متوقف‌شده ندهند و ساعت‌ها این توقف طول بکشد، بی‌تدبیری است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از بستگانم در این هواپیما بیش از ۷ ساعت در هواپیما گرفتارشده بود و بااینکه بچه‌ها اذیت شدند و با کمبود مواجه بودند اما اجازه خروج مسافران و استقرار آن‌ها در فرودگاه داده نشده است و باید شرکت ماهان و وزارت راه پاسخگو باشند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: این کار شرکت هواپیمایی گروگان‌گیری علنی بوده است و نهایت بی‌تدبیری و بی‌ضابطه‌گری را در وزارت راه و شرکت هواپیمایی ماهان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه در زمینه مسکن، مسکن مهر را تخطئه کرد، افزود: دولت با تأکید بر مشکلات مسکن مهر، دم از مسکن اجتماعی زد اما در طول این سه سال و نیم هیچ کاری برای آن انجام نداد و اکنون در آستانه پایان دولت باز مسئله مسکن اجتماعی را پیش کشیده است که به نظر برای رأی آوری است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه در زمینه راه هم مشکلات فراوان بوده است، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات مربوط به مدیریت‌ها بوده اما بخشی از آن مربوط به مجموعه نیروهایی است که در این شرکت‌ها کار می‌کنند و نشان می‌دهد فرهنگ کار در کشور ما نهادینه نشده و افراد کار خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند که خود مشکل بزرگی است.

قدیری ابیانه در مورد واگذاری کترینگ قطارها به شرکت اتریشی گفت: این واگذاری بسیار تعجب‌برانگیز بود چراکه ما اگر به قول آقای ترکان در مسائل فنّاوری مشکل‌داشته باشیم اما در آبگوشت بزباش که دیگر مشکلی نداریم.

وی از واگذاری نرم افزار مخصوص قطار با دو برابر قیمت به شرکت داخلی خبر داد و تصریح کرد: نرم افزار مخصوص قطاری که روسیه با ۲۰ میلیون دلار به ما می‌دادند، با ۳۵ میلیون یورو به شرکت ایرانی واگذار شد که گفته می‌شود همسر رئیس راه‌آهن عضو این شرکت است.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: آقای آخوندی صاحب شرکت‌های متعدد خصوصی در بخش راه و ترابری است و اینکه مالک این شرکت‌ها به وزارت برسد این احتمال که در واگذاری این شرکت‌ها منافع شخصی در نظر گرفته شود قوت می‌بخشد و ازاین‌جهت واگذاری این پست به چنین مالک بزرگی بی‌تدبیری را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: گفته می‌شود ایشان هزار میلیارد تومان سرمایه دارد اما باید به اموال در ابتدای انقلاب و چگونگی به دست آوردن چنین اموالی رسیدگی کرد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اظهارات ایشان در حادثه قطار نمک پاشیدن بر روی زخم مردم بود یعنی به عبارتی مردن این افراد مشکلی ایجاد نمی‌کند و در کنار آن جشنی که برای ورود یک هواپیما گرفتند تحقیر ملی بود و انگار ملت ایران از شترسواری به هواپیما سواری رسیده‌اند.

قدیری ابیانه ادامه داد: این نوع عملکردها در سیاست خارجی بسیار منفی است چراکه ایران را بسیار نیازمند نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سفارش صدها هواپیماهای آمریکایی و فرانسوی در شرایط اقتصادی امروز جای سؤال دارد، هرچند که ما دلمان می‌خواهد ناوگان هواپیمایی نو شود اما نمی‌توانیم درآمد کل نفت را به هواپیماها اختصاص دهیم و باید بین نیازها و امکانات تناسب ایجاد کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه ضعیف بودن عملکرد وزارت راه نمونه‌ای از ضعف عملکرد کلی دولت است، گفت: متأسفانه وزارت راه عملکرد قابل قبولی نداشته کما اینکه دولت هم عملکرد قابل قبولی ندارد و بیش از ۳ سال و نیم فرصت کشور را از دست دادند و اقتصاد مقاومتی را عملاً اجرا نکردند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: دولت وقت مملکت را به برجام گذراند، درحالی‌که خطوط قرمز را رد کرده بود و همین امر باعث شد که آمریکایی‌ها به وعده‌های خود عمل نکنند.

وی با بیان اینکه تغییر کلی دولت راه‌حل عبور از مشکلات است، گفت: استیضاح وزیر با این دولت موجب تغییری نخواهد شد چراکه این دولت با تغییر وزیر تغییر جهت نمی‌دهد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در پایان تصریح کرد: نبود رئیسجمهور در دفاع از وزیر به خاطر مسائل انتخاباتی است چراکه دفاع از وزیر را به زیان انتخابات می‌دانند.

قدیری ابیانه تأکید کرد: متأسفانه رئیس‌جمهور برای لغو یک کنسرت در مشهد عکس‌العمل بیشتری از واکنش در برابر گردوغبار و طوفان و قطع برق و آب خوزستان نشان داد و این نشان می‌دهد که بدون شک مردم ایران نیازمند رئیس‌جمهور بهتری هستند.

۹۵/۱۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">