پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱ ق.ظ

۱

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه برای اداره کشور برنامه دارم، وضع فعلی را باوجود حضور نیروهای لیبرال در رأس امور کشور خطرناک دانست.

محمدحسن قدیری ابیانه، یکی از 21 نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، با اشاره به هم‌افزایی به وجود آمده دتر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: البته من نامزد مستقل اصولگرا بوده و به دلایلی عضو هیچ حزب و گروهی نیستم.

*اجتماع سه‌هزارنفری، بی‌سابقه بود

وی ادامه داد: هدف جبهه این نبود که فقط از اعضای خودشان گزینش کنند بلکه در پی انتخاب گزینه‌های مناسب در سطح کشور بودند منتها این بار انتخاب را به تصمیم نیروهای اصولگرای سراسر کشور واگذار کردند و این اجتماع سه‌هزارنفری در حقیقت بی‌‌سابقه بود.

قدیری ابیانه ضمن ارزنده دانستن این حرکت، افزود: این اقدام موجب شد به‌جای اینکه یک عده در تهران در مورد رئیس‌جمهور تصمیم گرفته و از شهرستان‌ها بخواهند به نامزدها رأی بدهند، پیشنهادات از پایین مطرح‌شده و به رأی نیروهای اصولگرای سراسر کشور گذاشته شود که امیدوارم این اقدام به نتیجه برسد؛ البته این مراحل اولیه است و باید از میان 21 نفر 10 نفر و در ادامه پنج یا سه نفر برگزیده شوند.

*جبهه هنوز فراگیر نشده است

وی با افزودن این مطلب که جبهه هنوز فراگیر نشده است، تأکید کرد: تشکل‌های دیگری همچون پایداری و دیگران نیز هستند که آن‌ها نیز طبیعتاً فعال خواهند بود، البته هنوز فرصت برای اینکه این گروه‌ها نیز با یکدیگر به تعامل برسند، وجود دارد و اینکه هنوز پایداری به این جبهه نپیوسته به این معنا نیست که راه مسدود است بلکه باید تلاش برای هماهنگی‌ها و همکاری‌های بیشتر صورت گیرد.

این کارشناس عالی امور استراتژیک با اشاره به ویژگی‌های نامزدهای معرفی‌شده ابراز کرد: ولایتمداری و پایبندی به دین به‌عنوان کف شاخصه‌ها به شمار می‌رود. توانایی پذیرش مسؤولیت ریاست جمهوری، شناخت کافی از وضع موجود و مسیر رسیدن به وضع مطلوب و برخورداری از قدرت تعامل با نیروهای مؤمن ازجمله ویژگی‌هایی است که باید نامزدها دارا باشند.

وی توانایی بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسی و توانمندی‌های کشور، مقبولیت و قدرت رأی آوری را از دیگر خصوصیات الزامی کاندیداهای جبهه عنوان و بیان کرد: شخص منتخب باید استکبارستیز بوده و مرعوب و مجذوب دشمنان نباشد، باید بتواند از حقوق ملت در سطح جهانی دفاع کند، به ملت خود ایمان داشته باشد و خدا را بزرگ‌تر از کدخدا بداند.

*امروز لیبرال‌ها و مرفهین‌ در رأس امور هستند

قدیری ابیانه درباره 20 کاندیدای دیگر منتخب جبهه مردمی انقلاب اسلامی نیز این‌گونه اظهار داشت: انتخاب هریک از این 20 نفر از وضع موجود بهتر است زیرا افرادی که اکنون در رأس امورند جزو لیبرال‌ها و مرفهین هستند، البته هیچ‌کس معصوم نیست اما طبیعتاً یک رئیس‌جمهور باید بتواند از ظرفیت‌های کشور استفاده کند، بررسی ظرفیت رأی آوری این افراد یکی از دلایل برگزاری این جلسات به شمار می‌رود.

*وضع موجود را بسیار خطرناک می‌بینم

وی در ارتباط با دلیل کاندیداتوری خود با تأکید بر اینکه وضع موجود را بسیار خطرناک می‌بینم، گفت: دولت ضربات سنگینی به کشور زده است، بنده برنامه دارم، چند کتاب هم نوشته‌ام و در آن‌ها مشکلات و راه‌حل‌های پیش‌روی کشور  را برشمرده‌ام؛ در حقیقت من در دو کتاب «سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی» و «برنامه جهاد اداری، نجات ارباب‌رجوع» هم استراتژی داده‌ام و هم راهکار، معتقدم این برنامه باید پیاده شود و احساس می‌کنم می‌توانم آن را اجرا کنم.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در ادامه با تأکید براینکه هدفم تنها اصلاح وضعیت فعلی است، افزود: اگر کسی هست که این برنامه را پیاده کرده و بهتر از من انجام دهد طبیعتاً او در اولویت است اما صرف اینکه انسان مؤمن و دلسوزی باشد کفایت نمی‌کند بلکه باید به مشکلات کشور اشراف داشته و بتواند برای آن‌ها راه‌حل ارائه دهد.

وی همچنین تأکید کرد: البته راهکارهایی که بنده در این کتاب و مصاحبه‌های مختلف ارائه کرده‌ام به‌گونه‌ای نیست که اگر منتخب ایران شدم عین همین‌ها را پیاده کنیم بلکه باید آن‌ها را به‌نقد نظرات کارشناسی بگذاریم تا اگر انتقادی بر آن وارد است یا طرح‌های تکمیلی وجود دارد مدنظر قرار گیرد و درنهایت برنامه با استحکام بیشتری آماده و پیاده‌سازی شود.

این استراتژیست، موفقیت برنامه‌ها در کشور را منوط به حمایت و مشارکت مردم دانست و عنوان کرد: مشارکت مردم موکول به آگاهی از برنامه‌هاست لذا اگر آگاهی باشد و موافقت و مشارکت در امور نیز حاصل شود آن‌‌هنگام دولت و ملت می‌توانند به‌سرعت مشکلات را پشت سر بگذارند.

*در صورت اجماع جبهه تا انتها خواهم ماند

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت اجماع یا عدم اجماع جبهه بر روی شما چه تصمیمی خواهید گرفت، بیان کرد: اگر گزینه خوبی برگزیده شود و من فکر کنم که این گزینه از جهات مختلف همچون برنامه، شخصیت و رأی‌آوری مناسب است، حمایت می‌کنم، اگر هم نسبت به من نظر مثبت داشته و به اجماع برسند قطعاً تا انتها ادامه می‌‌دهم.

قدیری ابیانه در بخش پایانی این گفت‌وگو ضمن دعوت از مردم برای مطالعه کتاب‌هایش، یادآور شد: در این دو کتاب تلاش کرده‌ام به زبان علمی و ساده مشکلات کشور را تشریح کرده و در وهله دوم، راه‌حل ارائه دهم، وقتی می‌خواهیم در هر زمینه‎‌ای تصمیم بگیریم باید واقعیت‌ها را به‌خوبی بشناسیم گرچه بسیاری ممکن است گمان کنند که این واقعیت‌ها را می‌شناسند اما عملاً این شناخت در آن‌ها کامل نباشد.

وی با بیان اینکه برای اداره کشور برنامه دارم، تأکید کرد: هدف این نیست که حتماً من رئیس‌جمهور شوم بلکه مقصود خدمت و نجات کشور از مشکلات است لذا اگر دیگری بهتر از من بتواند با تمام وجود از او حمایت می‌کنم چراکه به قول حضرت امام(ره) مهم این است که یک خدمتی انجام شود و هرکه بهتر از من می‌تواند او بیاید.

*ریاست‌جمهوری مدیریت استراتژیک کشور است

این کارشناس عالی امور استراتژیک در خاتمه گفت: درصورتی‌که احساس کنم دیگران توان، ظرفیت لازم یا سبد رأی مناسبی ندارند، آن‌وقت قضیه تفاوت می‌کند، البته من معتقدم باید از نیروهای مؤمن در دولت استفاده شود و همه باید از منتخبین و افراد متصدی تا زمانی که در مسیر صحیح حرکت می‌کنند، حمایت کنند. علاوه براین رشته تحصیلی بنده به‌عنوان دکترای مدیریت استراتژیک، مناسب‌ترین گزینه برای این سمت به شمار می‌رود. ریاست جمهوری بحث مدیریت استراتژیک کشور است.

http://razavi.farsnews.com/news/1395

1208000185

۹۵/۱۲/۰۸

نظرات  (۱)

سلام خدمت شما.
آقای دکتر قدیری : اگر اصول گریان اتحاد پیدا نکنند وهمدل نشوند ولله در منکراتی که بر سرمردم وتشیع می آید بی تقصیر نیستند اگر پیام من به شما می رسد واین پیام را می خوانید به دیگر دوستان مذهبی ولایی وانقلابی بگویید که اگر احساس وظیفه می کنند که وارد عرصه بشوند با تعامل وهمدلی وانقلابی وارد شوند تا دوباره منکر اکبر بر این کشور سایه نیندازد ،که اگر انداخت آن هم بخاطر کارشکنی های به اصطلاح انقلابی وعدم هم کاری، گناه این منکر اکبر به پای آن هاست.
ودر آخر به تمامی عزیزان برسانیداین ناله وشکوه مولای متقیان را در نهج البلاغه که فرمود:

این کلام دردآلود حضرت علی (ع) است که از تفرقه و پراکندگی در جبهه حق می‌نالد و از مسلمانانی که موجب این ضعف و تزلزل شده‌اند شکایت می‌کند و از این که اهل حق در حق خویش پراکنده شده‌اند و اهل باطل در باطل خود به وحدت و یکپارچگی رسیده‌اند ابراز شگفتی فراوان می‌نماید:

فیا عجبا، عجبا، والله یمیت القلب و یجلب الهم من اجتماع هولاء القوم علی باطلهم، و تفرقکم عن حقکم.

با سپاس از شما.

یا حق.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">