پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۰۲ ب.ظ

۰

دوشنبه 9 اسفند 1395

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از لیست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: کسی که حقوق 60 میلیونی دریافت می‌کند، حتما مشکلات مردم را درک نخواهد کرد. در چنین وضعیتی نجومی بگیران ذخیره نظام خوانده می‌شوند.

به گزارش جام جم آنلاین، مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب روز پنج شنبه گذشته برگزار شد. به همین دلیل با یکی از کاندیداهای مطروحه جبهه به گفتگو پرداختیم که در ابتدا به معرفی اجمالی وی می‌پردازیم.

«محمد حسن قدیری ابیانه» زاده 1332 تهران دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از فلورانس ایتالیا و دکترای علوم دفاعی استراتژیک از دانشگاه عالی دفاعی است.

گفتنی است: نامبرده در کارنامه خود کارشناسی عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه و سابقه سفارت در مکزیک و استرالیا را به همراه دارد.

آنچه در این گفتگو از نظر می‌گذرد:

- رییسی کاندیدا شود رأی می‌آورد

- اصلاحات چاره‌ای جز حمایت روحانی ندارد

- دولت یازدهم دغدغه مردم را ندارد آنها مرفهند

- اقتصاد کشور به پای برجام سوخت

- رییسی نباشد، قالیباف- جلیلی و رضایی پیشتازند

- مردم به وعده 100 روزه رأی ندهند، هوشمند باشیم

گفتگوی مشروح جام جم آنلاین با محمد حسن قدیری ابیانه کاندید ریاست جمهوری را می‌خوانید:

با چه اهداف و چشم‌اندازی پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری گذاشتید؟

اوضاع کشور در طول چهار سال گذشته از نظر اقتصادی بسیار وخیم بوده و در بعد سیاست خارجی عملکرد دولت بسیار ضعیف ارزیابی می شود. با توجه به تجربیات و تحقیقاتی که در حوزه مختلف دارم، معتقدم راه کار مناسبی برای اداره کشور داشته باشم.

در قالب دو کتاب برنامه‌های خود را منتشر کرده‌ام . در جلد اول با نام سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی و همچنین جلد دوم تحت عنوان برنامه جهاد اداری و نجات ارباب رجوع، به تدوین استراتژی و ارائه راه کار برای اداره بهتر کشور پرداخته‌ام.

بطور کلی این دو کتاب به معرفی خط‌ مشی و اولویت‌های انتخاباتی اینجانب می‌پردازد. گرچه فکر می‌کنم هر کس بتواند این برنامه‌ها را در نحوه اداره مملکت بخوبی اجرا کند شایسته رییس جمهور شدن است. چرا که هدف خدمت و پیشرفت اقتصاد کشور است.

چنانچه در نهایت جز 10 نفر معرفی شدگان به جبهه مرکزی باشید فکر می‌کنید کدام یک از نامزدها رقیب انتخاباتی شما در طیف اصولگران باشد و به چه نحو با ایشان به یک جمع بندی خواهید رسید؟

با جوی که در کنفرانس مشهود بود اگر حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی نامزد شود، جبهه مردمی به اتفاق به وی رأی خواهد داد. بنده این جو را در جامعه هم احساس می‌کنم گو اینکه ایشان نامزدی خود را تکذیب کرده اما پیش بینی می‌کنم مردم اصرار داشته باشند، رییسی کاندیدا شود که در این صورت پیروزی وی قطعی است.

اگر آقای رییسی ابراز تمایل نکرد چطور؟

البته افراد دیگری هم هستند. اعتقاد به خدا و انقلابی بودن فرد برای اصولگرایان حایز اهمیت است و در مرحله بعد برنامه و میزان توانایی نامزد در به اجرا درآوردن اهداف به جهت رفع مشکلات مردم مورد توجه قرار می‌گیرد.

چه مؤلفه‌های دیگری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای شخص اصلح در نظر گرفته است؟

ارزیابی دیگری هم وجود دارد اینکه چه کسی قدرت جذب آرای بیشتر در بین مردم را دارد. تلاش داریم نامزد اصلح و مقبول انتخابات را وارد کارزار رقابت کنیم و بقیه افراد توانا هم در مدیریت کشور به وی یاری می‌رسانند.

آیا جبهه مردمی و بطور کلی اصولگرایان برنامه‌ای برای اجماع‌سازی دارند و مشخصا تجارب انتخابات 92 می‌تواند به وحدت اصولگریان بی‌انجامد؟

امیدوارم اصولگرایان از تجربیات سالهای گذشته استفاده کنند و از طرفی باتوجه به شرایط نگران کننده‌ای که در این چهار سال ما را در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد کشور با مشکل مواجه کرده، به اتخاذ یک نتیجه مشترک نایل آیند.

شرایط طیف مقابل یعنی دولت تدبیر و امید یا همان اصلاح طلبان را به چه شکل تحلیل می‌فرمایید فکر می‌کنید شخصی از جریان اصلاحات خواهد آمد؟

بنظرم اصلاح طلبان گزینه‌ای جز روحانی ندارند. این به معنی مقبولیت وی در میان جبهه اصلاحات نیست. زمینه رأی آوری سایر چهره‌ها در آنها دیده نمی‌شود، لذا به ناچار از روحانی حمایت می‌کنند.
بر این باورم به علت نارضایتی جامعه از شرایط اقتصادی کشور، سیاستهای رییس دولت یازدهم مورد تأیید همراهان وی نباشد.

اما اصلاحات از ترفندهای تبلیغاتی همچون آوردن عارف و کناره گیری وی در دقایق پایانی برای رأی آرودن استفاده خواهند کرد.

ارزیابی شما از برنامه انتخاباتی طیف اصلاح طلبان چیست؟

در این میان تخریب اصولگریان جز شگردهای انتخاباتی آنها مطرح است. چرا که این طرح نه تنها از حمایت اصلاحات برخوردار خواهد بود بلکه طبق اسناد موثق موجود، تمام دشمنان از جمله آمریکا – انگلیس و ... تمام هم و غم خودشان را در تخریب اصولگرایان بکار گرفته‌اند.

مهمترین مشکل امروز کشور برای اداره دولت را در چه حوزه‌هایی می‌توان کارشناسی کرد ( که احتمالا از دغدغه‌های شماست) ؟

متأسفانه بر خلاف آنچه که حضرت امام مسئولین را به حاکمیت مرفهین و لیبرالها در کشور پرهیز داده بودند؛ شاهد روی کارآمدن دولت یازدهم با چنین شاخصه‌هایی‌هستیم.

در جایی که ما مشکل اقتصادی داریم، دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد. برخی از وزرایش 1000 میلیارد تومان دارایی دارند.

کسی که حقوق 60 میلیونی دریافت می‌کند، حتما مشکلات مردم را درک نخواهد کرد. در چنین وضعیتی نجومی بگیران ذخیره نظام خوانده می‌شوند.

رییس بانک رفاه 235 میلیون تومان یعنی دو برابر دستمزد رییس جمهور آمریکا برای خود حقوق تعیین کرده بود و رییس بانک ملت هم گفته می‌شود 600 میلیون تومان درآمد داشته که 5 برابر حقوق رییس جمهور آمریکاست.

در حالی که مردم در مسایل ابتدایی خود وا مانده‌اند. در خبرها داشتیم ژاپن برای ساخت یکی دو مدرسه 400 میلیون تومان به ما کمک کرده آیا واقعا کشور نیازمند چنین حمایت‌هاست؟

از این رو تصور می‌کنم این آقایان عزت کشور را زیر پا گذاشته‌اند. مثلا با آمدن یک فروند هواپیمای ایرباس دوستان ما جشن و پایکوبی راه می‌اندازند. بنده مخالف نوسازی ناوگان هوایی کشور نیستم اما عکس العمل‌ها به گونه بود که تو گویی از دوران کهن به عصر هواپیما سواری رسیدیم.

گفتید به سیاست خارجی هم نقد دارید می‌توان مصداقی‌تر موضوع را واکاوی کرد؟

این دولت توان حل مشکلات اقتصادی مردم را ندارد. سه و سال نیم فرصت سوزی کرد و همه چیز را به پای برجام گذاشت و برای موفق نشان دادن برجام اعلام کردند که با توافق هسته‌ای جنگ را دور زدیم.
در حالی که خطر جنگ وجود ندارد. بنابراین معتقدم کسی باید وارد صحنه انتخابات شود که همسو با مردم و رهبری انقلاب، توانایی هماهنگی با سران سه قوه را داشته باشد.

مسئله اشتغال، معیشت و ازدواج جوانان از مسایل اصلی کشور است. با توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی باید اتکا به نیروهای داخلی داشته باشیم. تولید ما نیازمند رونق بوده و باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود.

اقتصاد ما باید در عین درون زایی برون‌گرا باشد. یعنی بر اساس تولید داخلی روی صادارت محصول به خارج متمرکز شویم. رونق بازار کالای ایرانی سرمایه گذاری در بخش تولید و فرصت اشتغال را به همراه دارد.

از میان لیست 21 نفره گمانه زنی سرکار علاوه بر خودتان در مورد نامزد 5 نفر پایانی از 10 نفر و شخص نهایی چه کس یا کسانی هستند(3نفر لطفا نام ببرید)؟

اگر آقای رییسی با حضور در انتخابات موافقت کنند بنظرم قاطبه اصولگرایان از وی حمایت خواهند کرد. در غیر این صورت در پاسخ به سؤال شما ، مستقل از خودم، آن سه نفر رضایی- قالیباف و جلیلی محتمل به نظر می رسد.

یک فضایی در جامعه است که می‌گوید بطور سنتی رییس جمهور در ایران دور دوم هم رأی می‌آورد آیا این سنت در مورد حسن روحانی هم مصداق دارد و اینکه تا چه میزان رییس دولت یازدهم به شعارهای انتخاباتی خود عمل کرده است؟

بله همین طور است. اما این قاعده وحی منزل نیست. بنی صدر حتی به پایان دور اول هم نرسید. اما اگر عملکرد روحانی خوب می‌بود و ولایت مداری خود را ثابت می‌کرد، به اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصاد اهتمام داشت، چنانچه دولتش دشمن شناس بود و فریب دشمن را نمی‌خورد و اگر دولت یازدهم کابینه مرفهین و لیبرالها نبود امروز اصولگراها هم از وی حمایت می‌کردند.

حال اینکه این دوره هم عمر دولت به درازا بکشد بستگی به مردم دارد که به چه کسی رأی دهند. در ادوار گذشته مردم فرصت تکمیل پروژه های باقی مانده را به دولت می دادند اما در این مقطع دولت فرصت سوزی کرده ، لذا دولت بعدی باید کارهای خوب این دولت را دنبال کرده و بجد پیگیر اقتصاد مقاومتی باشد.

جنابعالی بعنوان کارشناس عالی امور استراتژیک و دپیلمات پیشین مهمترین نقطه قوت و نقطه قابل تأمل دستگاه دیپلماسی کشور را چطور تحلیل می‌کنید؟

مسئولان وزارت خارجه تلاش زیادی در این مدت انجام دادند اما به دلیل اعتماد بیش از حد به طرف آمریکایی عقیم ماند. بخاطر نگاه خوشبینانه به مذاکرات و بدلیل عبور از خطوط قرمز مورد تأیید رهبری توافق برجام راه به جایی نبرد.

روزهای اول حصول توافق مسئولان وزارت خارجه و شحص رییس جمهور صحبت از برداشته شدن کامل تحریم‌ها کردند اما با گذشت بیش از یکسال نه تنها تحرمها لغو نشد بلکه به دامنه آن افزوده شد. دولت گفته بود برای رفع تحریمها وارد مذکرات شد، در حالی که مقاات آمریکایی علنا عنوان کردند برای حفظ تحریمها دور میز مذاکره با ایران نشستند.

حال باید پرسید که آیا تحریم های ضد ایرانی برداشته شده و یا آمریکا آنها را حفظ نموده است. فکر می‌کنم اگر اوباما هم می‌ماند ساختار تحریم را حفظ می‌کرد، همان‌طور که ترامپ هم چنین خواهد کرد.

آیا رویه انتخاباتی ایران در مجلس و ... با نگاه و راهبرد کلان امام خمینی (ره) نزدیکی دارد در چه بخشهایی نیاز به ترمیم داریم؟

حضرت امام بر انتخاب اصلح تأکید داشتند و هر کس باید به تکلیف خود عمل کند. ایشان سفارش فرمودند، هر کس توانایی دارد شرعا ورود کند. در مرحله بعد نوبت شورای نگهبان است که بدون ملاحظه کاری در احراز صلاحیت نامزدها کوشا باشد.

تصور می کنم در پاره‌ای از اوقات شورای نگهبان ملاحظه کاری می‌کند و افراد غیر اصلح وارد لیست می‌شوند. البته ما در این ارتباط مشکل قانونی هم داریم.

خیلی از مردم از عملکرد مسئولان و نمایندگان خود راضی نیستند. نظام ما جمهوری اسلامی است. مردم نباید در فرآیند انتخابات دچار خطا شده و به شخص ناتوان رأی دهند.

نباید به وعده‌ها توجه کرد. چرا وقتی روحانی گفت 100 روزه مشکلات را حل خواهم کرد مردم اعتماد کردند. از این رو نباید سرنوشت کشور را به دست وعده و وعید سپرد.

و سخن پایانی...

باید مراقب باشیم هر آنچه است محصول رأی دادن ما است. روز انتخابات هوشمندانه رفتارکنیم.

http://jamejamonline.ir/online/2747180886679536111/ملت-برابر-وعده-100-روزه-هوشمند-باشند-اصلاحات-چاره‌ای-جز-حمایت-روحانی-ندارد

۹۵/۱۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">