پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۱۷ ق.ظ

۰

تعدد نامزدها نشانه قدرت اصول‌گرایان است.

سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۱۷ ق.ظ

محمدحسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اصول‌گرا در گفت‌و‌گو با «همدلی» :

همدلی| آیت وکیلیان: در گفت‌وگو با محمدحسن قدیری ابیانه بیشتر به توضیح این فضا پرداخته‌ایم که از نظرتان می‌گذرد:

👈در وضعیت کنونی در اردوگاه اصول‌گرایان افراد زیادی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند، نظر شما در مورد تکثر وجود افراد شرکت کننده چیست؟

تکثر نامزدهای اصول‌گرا در مرحله فعلی نشانه مثبتی است؛ این اتفاق نشان‌دهنده این است که افراد زیادی در بین اصول‌گرایان وجود دارند که هم خودشان را برای ریاست جمهوری آماده می‌کنند و توانایی مدیریت اداره کشور را دارند یا اینکه حداقل چنین تصوری در مورد خودشان دارند. البته فراموش نکنیم که این مرحله مقدماتی کار است. به گونه‌ای که افراد مورد نظر نخست نامزد می‌شوند و بعد در جریان تایید صلاحیت‌ها و با استناد به نظرسنجی‌ها تعدادشان کاهش پیدا می‌کند.
امیدوار هستم که در نهایت به نتیجه دلخواه و مثبتی در انتخاب برسیم.

👈آیا می‌توان به این دریافت رسید که تکثر وجود افراد به میدان آمده در میان اصول‌گرایان برای انتخابات سال آینده را نشانه‌ای برای عدم اجماع در میان این جناح سیاسی ارزیابی کرد؟

تکثر و تعداد زیاد نامزدها در میان اصول‌گرایان به معنی عدم اجماع نیست. اگر در ادامه به انتخاب گزینه نهایی نرسند، عدم اجماع رخ داده است. در وضعیت کنونی تعداد زیاد نامزدها را علامت مثبتی می‌دانم. این شیوه به این معنی است که افراد می‌توانند ارزیابی درستی از اوضاع سیاسی روز داشته باشند تا در این چارچوب بتوانند گزینه اصلح را تشخیص دهند. 

👈ورود شخص آقای بقایی و اعلام آمادگی وی را چگونه تحلیل می‌کنید و نسبت این جریان با کلیت جریان اصول‌گرایی را چگونه می‌بینید؟ آیا می‌توان آقای بقایی را به عنوان سرمایه سیاسی دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات آینده تلقی کرد؟

آقای بقایی را نمی‌توان به عنوان گزینه اصول‌گرایان در نظر گرفت. بقایی خودش می‌داند که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت نخواهد شد. نه او تایید صلاحیت می‌شود و نه اگر آقای احمدی‌نژاد می‌آمد تایید می‌شد. لذا معتقدم که ورود بقایی به عرصه انتخابات نمی‌تواند اثرگذار باشد یا معادلات را به هم بزند. 

👈در میان گروه‌های سیاسی موجود در اردوگاه اصول‌گرایی نقش «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» را چگونه تحلیل می‌کنید؟ آیا می‌توان این جبهه را زعیم و خط‌دهنده اصلی در میان اصول‌گرایان دانست؟

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با برگزاری نشست مجمع عمومی که با حضور بیش از 3000 نفر ـ که از سراسر کشور شرکت کرده بودند ـ ظرفیت و توان خود را به نمایش گذاشت. البته گروه‌هایی هستند که اصول‌گرا هستند و آنها هنوز به جمع جمنا نپیوسته‌اند. راه پیوستن به این جبهه مسدود نیست. امیدوارم که هر چه به زمان انتخابات سال96 نزدیک می‌شویم، جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب دیگر اصول‌گرا نیز به این جمع اضافه شوند تا شاهد همسویی و همگرایی سیاسی بین اردوگاه اصول‌گرایی باشیم. 

👈فکر می‌کنید جریان اصول‌گرا می‌تواند برای انتخابات آینده بر سر شخصی واحد به اجماع برسند؛ اگر جواب آری است با چه متغیرهایی این امکان وجود دارد و اگر پاسخ نه است، انسداد سیاسی و اجماعی را در کجا می‌بینید؟

اصول‌گرایان چه با یک نامزد وارد انتخابات شوند و چه با چند نامزد، به این شرط که همدیگر را تخریب نکنند و یکدیگر را مورد حمایت خودشان قرار دهند، می‌توانند موفق شوند. این حمایت باید در دو مرحله صورت گیرد؛ چنانچه انتخابات در همان مرحله اول تمام شود باید حمایت صورت گیرد و اگر انتخابات به مرحله دوم نیز کشیده شود، این حمایت‌ها باید انجام شود. حمایت نامزدهای اصول‌گرا از همدیگر لازمه این مسئله است که آنها مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند. فرد پیروز چنانچه از میان نامزدهای اصول‌گرا باشد باید از نیروهای این جریان در جهت پیشبرد منافع کشور بهره ببرد. در هر صورت اصول‌گرایان به دنبال یک گزینه ولایت‌مدار و رای‌آور هستند. 

۹۵/۱۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">