پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۴۶ ق.ظ

۰

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: دیپلمات  سابق کشور گفت: تا الان وضع اینطور بوده که سران احزاب در تهران با هم چانه زنی می کردند و در نهایت به توافق می رسیدند یا نمی رسیدند؛ و در نهایت هر حزب نامزد خود را معرفی می کرد، اما جبهه مردمی نیروهای انقلاب که نیروهای مهمی هم هستند بنا را بر این گذاشتند از همه ایران و از همه شهر ها و شهرستان ها نظر خواهی کنند و رای آنها را هم در نظر بگیرند و آنها هم نامزدهایی را انتخاب کنند و به این ترتیب به نتیجه نهایی برسند.

5 دی ماه امسال بود که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اولین جلسه خود را تشکیل داد، اتفاقی که با استقبال نیروهای انقلابی مواجع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در این خصوص اظهار داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک حزب جدید نیست تا خدایی نکرده مشکلات و انشقاقی بر انشقاق های دیگر بیافزاید، جبهه یک حلقه وصل و محل اتصال و پیوند بین همه نیروهای انقلاب است.

وی گفت: جبهه جایگاهی است که برادرانه و خادمانه تلاش دارند همه عزیزان دغدغه مند در همه گروه ها، جناح ها، احزاب و اقوام را حول محور انقلاب، محور خط انقلاب و محور پیروی از مقام ولایت و رهبر معظم انقلاب را منسجم کند. تا به خواست خدا گامی در جهت رفع مشکلات برداشته شود.

محمدحسن قدیری ابیانه، از دیپلمات‌های سابق کشورمان یکی از افرادی بودکه نام وی در لیست 10 نفره این جبهه اعلام شد که خبرنگارثامن با وی گفتگویی داشته است.

محمد حسن قدیری ابیانه در مورد شکل گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفتگو با خبر نگار سایت خبری ثامن اظهار داشت: شکل گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اقدام ارزنده و مثبتی است هر چند همه نیرو های اصولگرا و انقلابی اسلامگرا به این جمع نپیوسته اند اما اتفاق خوبی رخ داده است و هنوز فرصت است که به این جمع بپیوندند و یک اتحاد شکل بگیرد.

باید فردی معرفی شود تا کشور را از وضعیت فاجعه بار نجات دهد

وی در پاسخ به این سوال که متحد شدن نامزدهایی از احزاب گوناگون با تفکرات انقلابی چه نتایجی می تواند برای انتخابات داشته باشد؟ گفت: این که احزاب مختلف اصولگرا هر کدام نامزدهایی را معرفی کنند نه تنها اشکالی ندارد بله کار بسیار خوبی است، هرکسی فکر می کند که می تواند فردی که لیاقت دارد و توانایی گرفتن پست ریاست جمهوری را دارد و بهتر می تواند کشور را اداره کند و کشور را از وضعیت فاجعه باری که دولت فعلی به به بار آورده نجات دهد معرفی کند و در نهایت با همیاری و مشورت بتوانند به نتیجه مشترک برسند، این نتیجه مشترک هم در مورد برنامه ها است هم در مورد اینکه چه کسی بهتر میتواند این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

سفیر سابق ایران در استرالیا تاکید کرد: در این همیاری ومشورت درون جبهه مردمی نیروهای انقلاب، علاوه بر انتخاب کاندیدای نهایی، این مسئله که چه کسانی می توانند این فرد را کمک کند نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

از همه ایران نظر خواهی می شود

همچنین وی در پاسخ به این سوال که بعد از اعلام اسامی کاندیداهای این جبهه ،مردم و گروه های مختلف از این اتحاد استقبال کردند نظر شما چیست؟ عنوان کرد: اقدام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اقدام مثبتی بوده است، تا الان وضع اینطور بوده که سران احزاب در تهران با هم چانه زنی می کردند و در نهایت به توافق می رسیدند یا نمی رسیدند؛ و در نهایت هر حزب نامزد خود را معرفی می کرد.

قدیری ابیانه افزود: اما جبهه مردمی نیروهای انقلاب که نیروهای مهمی هم هستند بنا را بر این گذاشتند از همه ایران و از همه شهرها و شهرستان ها نظر خواهی کنند و رای آنها را هم در نظر بگیرند و آنها هم نامزدهایی را انتخاب کنند و به این ترتیب به نتیجه نهایی برسند.

معرفی کابینه قبل از انتخابات حرکت مثبتی است

دکترای علوم استراتژیک تاکید کرد: استقبال خوبی هم از این رویه شده است، البته هنوز برخی از نیروهای انقلاب به این جبهه نپیوسته اند و شاید هم نپیوندند، امیدوار هستیم که در این فاصله زمانی که تا انتخابات مانده بتوانند به توافق نهایی برسند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در پاسخ به این سوال که گفته شده جبهه مردمی نیروهای انقلاب در نظر دارد نه تنها رئیس جمهور بلکه کابینه را به مردم معرفی کند، این چه کمکی به مردم برای انتخاب بهتر می تواند داشته باشد؟ تصریح کرد: بالاخره یک رئیس جمهور باید کابینه خود را معرفی کند، در خیلی از کشور ها رسم است حداقل معاون رئیس جمهور را در انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کنند، برخی کشور ها هم مقامات بیشتری را معرفی می کنند از جمله معرفی برخی از وزرا؛

قدیری ابیانه گفت: این رسم بسیار خوبی است که افرادی که کاندیدای ریاست جمهوری می شوند، مشخص کنند که روی چه کسانی نظر دارند برای تشکیل کابینه دولت؛ در این صورت اگر انتخاب ها مناسب باشد نامزد منتخب می تواند رای مردم را بیشتر جلب کند و بلعکس اگر کابینه مناسب نباشد رای آوری وی هم کمتر خواهد بود.

وعده های عملی نشده دولت روحانی باعث کاهش اعتماد مردم شده است

وی افزود: این که نامزدهای انتخاباتی قبل از انتخابات کابینه خود را معرفی کنند، تا مردم بدانند اگر فردی رئیس جمهور شد چه کسانی را سرکار خواهد آورد به تشخیص بهتر مردم برای انتخاب اصلح کمک خواهد کرد.

دیپلمات سابق کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط فعلی کشور و برآورده نشدن شعار های انتخاباتی روحانی در این چهار سال که باعث کاهش اعتماد مردم شده است، به نظر شما چگونه می توان در غالب اتحادی که بین نیروهای انقلابی شکل گرفته اعتماد را به مردم در خصوص شعارهای انتخاباتی بازگرداند؟ گفت: وقتی نامزدی برای رای‌آوری به فریب‌کاری روی می آورد طبیعتا نمی تواند وعده های خودش را عملی کند، این مسئله باعث کاهش اعتماد عمومی می شود، مثلا همین وعده 100 روزه که آقای روحانی برای حل مشکلات معیشتی مردم داد، و یا وعده لغو تحریم ها بلافاصله بعد از اجرایی شدن برجام که با گذشت بیش از یکسال این وعده عملی نشد و برعکس تحریم ها افزایش پیدا کرد، باعث کاهش اعتماد عمومی شد.

در انتخابات وعده های امکان پذیر داده شود

قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: یک نامزد ریاست جمهوری اگر بخواهد صادقانه عمل کند نباید به خاطر رای‌آوری وعده های بی جا دهد، بلکه باید وعده های واقعی و عملی بدهد و در جهت آگاهی مردم هم تلاش خودش را انجام دهد، اگر وعده ها صادقانه و در حد امکان باشد و بعد هم این وعده ها عملی بشود طبیعتا اعتماد عمومی افزایش پیدا می کند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده جبهه یک حزب نیست بلکه یک حلقه وصل و محل اتصال و پیوند بین همه نیروهای انقلاب است نظر شما دراین خصوص چیست؟ خاطر نشان کرد: این نظر درست است جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک حلقه وصل است و با یک حزب فرق می کند بلکه جبهه از احزاب مختلف تشکیل شده است.

جبهه مردمی نیروهای انقلابی در راستای منافع کشور قدم بر می دارند

همچنین سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در مورد این مسئله که گفته شده تاسیس جبهه به این شکل یک کار جدید است که از گذشته تاکنون نمونه ای نداشته است این اتفاق نو می تواند دغدغه ها و مطالبات رهبر ی را در راستای اهداف انقلاب و مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم برآورد سازد؛ گفت: تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب در شرایط فعلی کار مثبتی است اما اینکه می تواند دغدغه های رهبری و مردم را برآورده کند بستگی به برنامه های جبهه ، قطعا کسانی که اسلامگرا ، مومن، دلسوز و ولایت مدار هستند تلاش خواهند کرد که در مسیر رهبری و در راستای منافع کشورمان قدم بر دارند.

۹۵/۱۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">