پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۴۱ ق.ظ

۰

۱۳۹۵/۱۲/۱۵
محمدحسن قدیری ابیانه با اشاره به این صحبت رئیس‌جمهور که "چرخ‌ سانتریفیوژ ما بچرخد، به شرط اینکه چرخ‌ کارخانجات ما نیز بچرخد"، گفت: این مطلب علامتی به دشمن بود که اگر می‌خواهید چرخ سانتریفیوژ ما نچرخد، چرخ کارخانجات ما را متوقف کنید.

محمدحسن قدیری ابیانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در خصوص سیاست‌ خارجی ایران در دولت یازدهم اظهار کرد: وقتی کسانی وارد مذاکره با مقامات کشورهای خارجی می‌شوند، باید ماهیت آن کشور را بشناسند، باید نقاط ضعف و قوت آن کشور را بشناسند و با ضعف و توانایی‌های خودمان هم به‌خوبی آشنا باشند.

وی ادامه داد: اگر آن کشور دشمن است، هم دشمنی‌ها و هم روش دشمنی‌هایش را بشناسند و باید سعی کنند به اهداف آن کشور پی ببرند و اگر آن مقامی که طرف مذاکره است از مقامات کشور دشمن است، باید نسبت به آن‌ها موضع انقلابی داشته باشند.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان مصادیقی از دشمنی آمریکا با ایران، تصریح کرد: آمریکا کشوری است که صدام را به تجاوز به ایران ترغیب کرد و از او حمایت کرد، کشوری که در زمان شاه کودتا به راه انداخت، از ساواک و تروریست حمایت کرد، ایران را در ابعاد مختلف از جمله دارو، وسایل یدکی هواپیمای مسافربری تحریم کرده است، پس شناخت کامل نسبت به این کشور ضروری است برای اینکه تیم مذاکره‌کننده هوشیار باشد که هیچ‌گاه به اشتباه نیافتد.

👈نباید لبخندهای دشمن فریب‌مان بدهد/ کسی که مرعوب دشمن باشد نمی‌تواند مذاکراه کند

قدیری ابیانه با اشاره به سابقه مذاکرات ایران با دشمنان، گفت: ما قبلا با صدام هم مذاکره کردیم، مقامات ما با او ملاقات داشتند، اما لحظه‌ای تردید نداشتند که صدام دشمن ملت ایران است. حتی پس از اینکه ناچار شد زمین‌های ما را آزاد کند، اسرای ما را آزاد کند و معاهده 1975 را که پاره کرده بود پذیرفت، چیزی از دشمنی او با ما کم نشد، ما این دشمنی را در لحظه اعدامش هم دیدیم، لذا یک دیپلمات یا تیم دیپلماتیک نباید فریب لبخندهای دشمن را بخورد، نباید دشمن را دوست فرض کند، نباید به وعده‌های او اعتماد بکند.

این کارشناس سیاسی همچنین به جمله‌ای از آیت‌الله جوادی آملی در مورد آمریکا استناد کرد و افزود: به قول آیت‌الله جوادی آملی اگر کسی با مقامات آمریکا دست می‌دهد، باید نگاه کند ببیند از انگشتانش چیزی کم نشده باشد.

سفیر سابق ایران در مکزیک شناخت کامل طرف مقابل را از ضرورت‌های مذاکره دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی مرعوب دشمن باشد یا مجذوب دشمن باشد، نمی‌تواند در مذاکرات درست عمل کند.

👈دولت راه و چاه را به دشمن نشان داد

قدیری ابیانه با اشاره به اشتباهات حسن روحانی قبل از پیروزی در انتخابات، تشریح کرد: یکی از آن اشتباهات این بود که گفت چرخ‌های سانتریفیوژ ما بچرخد، به شرط اینکه چرخ‌های کارخانجات ما بچرخد. این مطلب ناخواسته علامتی است به دشمن که اگر می‌خواهید چرخ سانتریفیوژ ما نچرخد به سمت چرخ کارخانجات ما بروید و آن‌ها را متوقف کنید.

وی اضافه کرد: درحالی‌که چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد تا چرخ کارخانجات بچرخد، چرا که کارخانجات ما نیاز به برق دارند و هدف از چرخش سانتریفیوژها در نهایت تولید برق مورد نیاز کارخانه‌ها و مردم است.

این کارشناس سیاسی با تأکید بر اینکه در جریان مذاکرات به هیچ وجه نباید نقطه ضعف از خودمان بروز دهیم، یادآور شد: در اوج مذاکرات آقای روحانی می‌آید می‌گوید ذخایر ما خالی است، یا آب خوردن ما هم بستگی به مذاکرات دارد، این‌ها خلاف مصالح دیپلماتیک و خلاف روش‌های دیپلماتیک است.

👈دعوت از بیگانگان برای دخالت در انتخابات ایران

قدیری ابیانه با بیان اینکه دعوت بیگانگان برای دخالت در امور داخلی به خصوص دخالت در انتخابات ایران، کار بسیار خطرناکی است، اظهار داشت: متاسفانه رئیس‌جمهور برای انتخابات ۹۶ این کار را انجام داد.

وی ادامه داد: در مذاکراتی که حسن روحانی با رئیس‌جمهور فرانسه در نیویورک داشت، روحانی مطابق با آنچه که در رسانه‌ها منعکس شد، از او می‌خواهد که چند فروند از هواپیماهای ایرباس را قبل از انتخابات به ایران ارسال کند. اگر می‌گفت امسال ارسال کند یا زودتر ارسال کند، اشکال نداشت، اما وقتی می‌گوید قبل از انتخابات، یعنی ما را با اعزام هواپیمای ایرباس مورد حمایت قرار دهید. این یعنی بروز نقطه ضعف و دعوت بیگانگان به دخالت در امور داخلی ایران.

👈عبور از خطوط قرمز رهبری به بهانه‌های مختلف

سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان اینکه هیات ایرانی تلاش زیادی کرد ولی برجام موفق نبود، گفت: امتیازات زیادی دادند، خط‌وط قرمز تعیین شده توسط رهبری را پشت سر گذاشتند و بعد بهانه می‌آورند که حسین فریدون فشار آورد. حسین فریدون کیست که بخواهد هیات ایرانی را تحت فشار قرار دهد که از خطوط قرمز رهبری عبور کند!

قدیری ابیانه سیاست خارجی ایران را دیپلماسی‌ای ضعیف خواند و تصریح کرد: در این سیاست خارجی از موضع اقتدار برخورد نشده‌است، از موضع نیاز و اعتماد به دشمن سیاست‌ها را پی گرفتند.

وی افزود: البته مقداری از آن هم از طرف رئیس‌جمهور تحمیل شد، به قول آقای ظریف اگر اجازه می‌دادند او استراتژی خود را دنبال کند شاید نتایج بهتری حاصل می‌شد، دولت به او سیاست‌هایی را تحمیل کرد و او به‌عنوان وزیر امور خارجه مواضع رئیس‌جمهور و دستورالعمل‌های او را پیگیری کرده‌است.

👈مشکل را حل نکردید که هیچ، اوضاع بدتر هم شد

سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار کرد: یکی از تبلیغات دولت این بود که در دولت قبل پاسپورت ایرانی اعتبارش را از دست داده‌ است، به خیلی از کشورها نمی‌توان سفر کرد، اخذ ویزا از برخی کشورها با مشکل مواجه شده‌است.

وی ادامه داد: اگر دشوار شدن اخذ ویزا برای ایرانیان را بخواهیم گردن دولت قبل بیندازیم، زمان آقای روحانی نه‌تنها اخذ ویزا برای کشورهایی مشکل‌تر شد و نه تنها افراد وابسته به نظام در گرفتن ویزا مشکل دارند، حتی هر ایرانی دیگر ورودش به آمریکا ممنوع شده‌است ضمن اینکه اروپایی‌هایی که می‌توانستند بدون اخذ ویزا به آمریکا سفر کنند اگر به ایران سفر کرده باشند، این امتیاز را از دست می‌دهند، حتی اگر از مقامات دولتی غرب باشد.

قدیری ابیانه با مقایسه شرایط در گذشته و امروز تصریح کرد: نه تنها محدودیت‌های بیشتری برای ویزا به وجود آمده بلکه کسانی هم که به ایران سفر کرده‌اند، دچار مشکل و محدودیت شده‌اند. پس اگر دولت فعلی تقصیر محدودیت‌های ویزا را متوجه دولت گذشته می‌داند، باید مشکلات جدید را هم متوجه دولت خود بداند.

۹۵/۱۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">