پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶ ب.ظ

۱

گزارش شوشان از مناظره دبیر حزب مردمسالاری خوزستان با سفیر سابق ایران / قدیری ابیانه : چرا رییس جمهور تقصیر ریزگردها را گردن مردم انداخت؟ / نمره من به روحانی خروج از دولت است

 تورج فتاحی: آواربردای از خرابه های دولت نهم و دهم / آیا ویرانه های هشت ساله 100 روزه حل می شود؟ / فضای سیاسی در دانشگاه چهار سال قبل چگونه بود؟

 شوشان : سلسله مناظره های دبیر حزب مردمسالاری خوزستان با سفیر سابق ایران در استرالیا ، اینبار با موضوع عملکرد دولت یازدهم ، به خرمشهر کشیده شد .

 به گزارش شوشان ، در این مناظره که سه شنبه در دانشگاه خرمشهر برگزار شد ، در رابطه با موضوعات مختلفی از جمله بحران ریزگردها، برجام و وعده های انتخاباتی روحانی، کارنامه اقتصادی دولت، آزادی بیان، شفافیت اقتصادی و .. سخن به میان آمد.

 

قدیری ابیانه : روحانی به فاجعه خوزستان بی تفاوت بود

 قدیری ابیانه  سفیر سابق ایران در استرالیا در ابتدای این نشست ، گریزی به بحران ریزگردها در خوزستان زد و گفت: رئیس جمهور پیرامون لغو سخنرانی مطهری در مشهد حساسیت نشان داد اما در رابطه با فاجعه خوزستان عکس العملی نداشت و چند روز پس از بحران به خوزستان سفر کرد. باید پرسید که کدام یک از این دو عمل مهم تر بود؟

 

چرا رییس جمهور تقصیر ریزگردها را گردن مردم انداخت؟

 قدیری ابیانه کم کاری در شستشوی مقره های برق در طور چهار سال گذشته را عامل خاموشی های اخیر خوزستان دانست و افزود: در یک مکان عادی که گرد و غبار نیست هر 6 ماه بر اساس شرایط باید شبکه برق شستشو شود ولی در خوزستان با این شرایط ریزگردها چهار سال شستشویی انجام نشد تا برق مردم قطع شود. چرا پیش بینی ها و پیشگیری های لازم در این زمینه صورت نگرفت؟ چرا حالا که رئیس جمهور با تاخیر به خوزستان آمد از کارنامه دولت خود دفاع می کند و تقصیر را گردن مردم می اندازد که به دلیل انجام منکرات دچار عذاب الهی شدند؟

 

روحانی به مخالفین برجام توهین کرد

 سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در بخش دیگری از صحبت های خود برجام و وعده های انتخاباتی روحانی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: برجام را گفتند آفتاب تابان است و تحریم ها لغو می شود ولی بعد از یک سال از اجرای آن تنها دستاوردش توهین به مخالفینی بود که نتیجه برجام را مورد سوال قرار دادند. روحانی قبل از انتخابات گفت مشکلات مملکت را صد روزه حل می کنم اما بعد از صد روز گزارش مشکلات را داد و در حال حاضر وعده چهار سال آینده را می دهد. 

 وی ادامه داد: در زمینه برجام روحانی گفت که همه مسئولیتش با من است اما وقتی که دیدند تحریم ها برداشته نشد گفتند ما با رهبری مشورت کردیم. بله مشورت کردی اما خطوط قرمز را رد کردی !

 

تورج فتاحی:  آواربردای از خرابه های دولت نهم و دهم

 

دبیر حزب مردم سالاری خوزستان در شروع صحبت های خود گفت: تصوری که از اقتصاد داریم اگر معقول نباشد نوع انتظار ما از آن هم متفاوت می شود. اقتصاد با توجه به ارتباط با بخش های مختلف مثل یک ساختار ارگانیک عمل می کند که حتی از روابط بین المللی هم تاثیر می پذیرد. 

 

دولت روحانی وارث مجموعه ای از ویرانی هاست

 

تورج فتاحی ادامه داد: این تصوری سطحی و عامیانه است که با دو حرکت بتوان همه ساختار اقتصاد را اصلاح کرد. در دولت قبل می گفتند اجازه دهید ما مشکل مسکن را حل کنیم و کنار بگذاریم و بعد سراغ گمرک برویم و مشکلش را حل کنیم تا همه چیز حل شود ! بخش نگری در حوزه اقتصاد در دولت قبل نتیجه اش وضعیت امروز شد که با آن دست و پنجه نرم می کنیم. آنچه اکنون اتفاق می افتد بیشتر آواربردای از خرابه های دولت نهم و دهم است. در واقع دولت روحانی وارث مجموعه ای از ویرانی ها و بیماریی هاست که مجموعه ارگانیسم یک جسم ناتوان را درگیر کرده است.

 

آیا ویرانه های هشت ساله 100 روزه حل می شود؟

 

فتاحی در پاسخ به وعده 100 روزه روحانی که قدیری ابیانه آن را مطرح کرد گفت: وقتی کشور در دولت نهم و دهم ظرف 8 سال تبدیل به ویرانه شد آیا باید ظرف 100 روز ساخته می شد؟ کدام عقل سطحی نگری این را قبول می کند؟ روحانی 100 روزه می توانست گزارش دهد که در چه وضعی قرار داریم و باید چکار کنیم که این کار را هم انجام داد. دولت یازدهم در اقتصاد با یک تورم 40 درصدی و سقوط اقتصادی 6/5  درصدی مواجه بود و همه بخش های اقتصادی دچار نقصان بود.

 

پیشرفت در اقتصاد را باید اعداد بگوید نه حرف ها و افراد

 

دبیر حزب مردم سالاری خوزستان ادامه داد: پیشرفت در اقتصاد را باید اعداد بگوید نه حرف ها و افراد. بر طبق نتایج مرکز آمار ایران تورم 9 ماه امسال 7 درصد اعلام شده است و از رشد منفی 6/5 به 7 درصد رسیدیم. در همین زمینه صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی ایران را بالای 6 درصد معرفی کرده است پس نمی شود منکر پیشرفت در این عرصه شد. فتاحی اضافه کرد: به حقوق کارمندان سالیانه 12 درصد اضافه می شود و تورم سال نود و دو 40 درصد بود. معنی این اعداد آن است که سالیانه 28 درصد فقیرتر شدیم. ولی امروز با همان افزایش 12 درصد و تورم زیر 10 درصد ، فقط دو درصد قیمت خرید افزایش یافته است. 

 

در دولت قبل نفت را به صورت مبادله با کالاهای بنجل می فروختند

 

وی شاخص دیگر بررسی اقتصاد را فروش نفت معرفی کرد و افزود: قرار بود هر 6 ماه بیست درصد از فروش نفت ایران کم شود که اگر تحقق می یافت فروش نفت امسال به صفر می رسید ولی امروز با یک فروش بالای دو میلیون بشکه در روز مواجه هستیم. در دولت قبل نفت را به صورت مبادله با کالاهای بنجل می فروختند.

 

قدیری ابیانه : چرا روحانی دروغ گفت و با فریبکاری رای آورد؟ 

 

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در پاسخ به سوال عملکرد اقتصادی دولت روحانی گفت: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفته است که هدف ما در اقتصاد رسیدن به رفاه سال 1391 است و این با چیزی که آقای فتاحی می گوید در تضاد است. قدیری ابیانه ادامه داد: در دولت روحانی وضع مردم بدتر شده است و باید پرسید کدام آواربرداری را صورت دادند؟! درست است که صد روزه مشکل اقتصاد حل نمی شود ولی چرا روحانی در این زمینه دروغ گفت و با فریبکاری رای آورد؟ 

 

تورم پایین در دولت روحانی نتیجه رکود است نه نتیجه پیشرفت و تولید

 

قدیری ابیانه در پاسخ به پایین آمدن نرخ تورم گفت: تورم پایین در دولت روحانی نتیجه رکود است نه نتیجه پیشرفت و تولید. در همین زمینه 4 وزیر دولت در پاسخ به روحانی که گفته بود از رکود خارج می شویم نامه نوشتند که نه تنها خارج نشدیم بلکه وارد مرحله بحرانی می شویم. وی ادامه داد: دولت 700 هزار میلیارد تومان بدهی بالا آورده است که اگر پیش بینی 66 هزار میلیارد تومانی در بودجه سال 95 از فروش نفت را در نظر بگیریم باید 10 سال نفت فروخت و هزینه نکرد تا بتوان بدهکاری ها را پرداخت کرد. 

 

انتقاد از هزینه های سرسام آور سفرهای روحانی

 

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود حقوق های نجومی مدیران بانکی و هزینه سفر روحانی به کرج را مورد سوال قرار داد و گفت: کشور ژاپن برای ساخت مدارس عشایری 400 میلیون به ایران کمک کرد در حالی که با حقوق مدیران بانکی و هزینه سفر دولت به کرج می شد چندین مدرسه ساخت و محتاج دولت ژاپن نبود.

 

نمره من به روحانی خروج از دولت است !

 

قدیری ابیانه در زمینه فروش نفت گفت: درست است که نفت بیشتر فروختیم ولی پولش را نمی توانیم بگیریم و به پول بلوکه شده اضاف می شود. همچنین واردات از چین نسبت به دولت قبل دو سه برابر شده است. وی اضافه کرد: دولت یازدهم گفت که به پاسپورت ایرانی اعتبار می دهیم ولی در حال حاضر حتی کشورهایی که با ایران رابطه دارند دچار محدودیت در سفر به کشورهای دیگر می شوند. لذا نمره من به روحانی نه قبولی است و نه رد شدن، نمره من اخراج است که انشالله در سال 96 اتفاق بیفتد.

 

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا 7 درصد رشد اقتصادی دولت روحانی را محصول فروش نفت دانست و افزود: در زمان دولت قبل به ازای فروش نفت به جای دلار طلا وارد کردیم و تحریم را دور زدیم. اقتصاد مقاوتی هم همین است که در مقابل فشارها مقاومت کنیم نه اینکه آنها اراده کنند و ما تسلیم شویم. 

 

تورج فتاحی : منظور جهانگیری سال های دولت اصلاحات است

 

دبیر حزب مردم سالاری خوزستان در پاسخ به ادعاهای سفیر اسبق ایران گفت: به گفته شما جهانگیری معاون اول رییس جمهور گفته است که می خواهیم به سال  91 برگردیم؛ من نمی دانم این سال ها چه آماری را تجربه کردیم که می خواهیم به همان تورم برگردیم ! یعنی از رشد به رکود برگردیم و از تورم زیر 10 درصد به تورم 40 درصد ! به نظر من جهانگیری گفته اند که به شرایط سال 84 در دولت خاتمی برسیم.

 

فتاحی اضافه کرد: دولت روحانی چهار سال کار کرده و اگر در چهار سال آینده نیز اگر بتواند عملکرد موفقی داشته باشد می توانیم به سال 84 از لحاظ رشد اقتصادی، تولید صنعتی، رشد کشاورزی و .. برگردیم.

 

فارغ از اصولگرا و اصلاح طلب بودن باید به اعداد مراجعه شود

 

دبیر حزب مردم سالاری خوزستان مشکل چنین مناظره هایی را گفتمان شفاهی دانست که با گفتمان مکتوب صحبت نمی کنند و افزود: در زمینه اقتصادی فارغ از اصولگرا و اصلاح طلب بودن باید به اعداد مراجعه شود. اعداد خواهند گفت کجای کار هستیم، کجا بودیم و کجا خواهیم رفت.

 

بدهی 700 هزار میلیاری محصول چه دولتی است ؟

 

فتاحی گفت: تورم پایین همواره با رشد همراه است البته برای اینکه آثارش در جامعه نمایان شود زمان می برد که بستگی به همان ساختار ارگانیک اقتصاد دارد. وی در پاسخ به بدهی 700 هزار میلیاری دولت گفت: باید پرسید که این بدهکاری از کجا آمده است. چرا به این سوال جواب نمی دهند؟ آیا دولت روحانی ظرف این 3 سال بدهی را بالا آورده است؟ یک تحقیق از بانک مرکزی کنید ببینید ارقام چه می گویند؟

 

هزینه های  خارج از قائده باید محکوم شود

 

دبیر حزب مردم سالاری خوزستان در پاسخ به ادعای هزینه یک و نیم میلیاردی سفر روحانی به کرج گفت: باید صادقانه سخن گفت. باید عرف و تشریفات هر سفر در نظر گرفته شود و هر هزینه ای خارج از قائده باید محکوم شود.  در این زمینه سفر احمدی نژاد با خانواده و فامیل به نیویورک نیز از این قائده مستثنی نیست. در مورد بلوکه شدن پول نفت هم باید گفت که مشکلاتی وجود داشته که تقریبا رفع شده است. بانک های بزرگ همکاری نمی کنند و دچار مشکلاتی هستیم ولی بانک های کوچک با فاصله دو یا سه ماهه پول نقد را وارد کشور می کنند.

 

فضای سیاسی و آزادی بیان را در دولت ها مقایسه کنید

 

فتاحی در پاسخ به سوال مجری در زمینه آزادی بیان نیز گفت: یکی از فضیلت های انسانی و حاکمان و حکومت گران نقد پذیری و شنیدن صدای مخالف است. در این زمینه باید وضعیت آزادی بیان را با مردی که گفت " زنده باد مخالف من" و رئیس جمهور بعدی که فضا را بست و باعث شد جمعیت سیاسی شناسنامه دار حتی در محفل خانوادگی اجازه اظهار نظر در مورد مسائل سیاسی را نداشته باشند مقایسه کنیم. 

 

فضای سیاسی در دانشگاه چهار سال قبل چگونه بود؟

 

وی افزود: امروز تعداد احزاب فعال به صورت جدی به چه میزان است؟ حوزه مطبوعات و سینما چگونه است؟ به عنوان یک فعال سیاسی آیا می توانید فعالیت کنید و بیانیه دهید و ..؟ فتاحی ادامه داد: ما دچار یک حافظه ضعیف هستیم. ببینید فضای سیاسی در همین دانشگاه چهار سال قبل چگونه بود؟ باید اذعان کرد که به لحاظ آزادی بیان دولت خیلی کار دارد تا به نقطه مطلوب برسد. اما یک سوال کلیدی دارم، انتقاد از چه کسی؟ آیا تیر انتقاد ما فقط باید متوجه دولت باشد؟ آیا فقط دولت مسئول همه مسائل است و فقط دولت تصمیم می گیرد که باید پاسخگو باشد؟ 

 

قدیری ابیانه : از کدام آزادی حرف می زنید؟

 

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در پاسخ به سوال مجری در زمینه آزادی بیان گفت: مرا چندین بار به دانشگاه راه نداند و سخنرانیم را لغو کردند. از کدام آزادی حرف می زنید؟ هر موقع هم کنفرانس می گذارید کاری می کنند که خبرنگاران ورود نکنند ! باید پرسید که دولت چند نشریه را سعی کرد ببندد و چند نشریه را بست؟ هر کسی هم انتقاد کرد به جهنم حواله اش دادند. وی اضافه کرد: اگر قوه قضاییه و امکانات در اختیار این طیف قرار داشت خفقان ایجاد می کردند.

 

وزیر راه، مسکن مهر را مزخرف خواند

 

قدیری ابیانه در ادامه عملکرد وزیر راه مسکن و شهرسازی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: وزیر راه مسکن مهر را مزخرف خواند و قول ساخت مسکن اجتماعی را داد ولی در این سه سال حتی یک مسکن اجتماعی نساختند. این در حالی است که 5/2 میلیون مسکن مهر ساخته شد و افراد به اختیار خود در آن زندگی می کنند.

 

وی اضافه کرد: در صندوق فرهنگیان اختلاس کردند و 12 هزار میلیاد تومان به چند نفر وام دادند. در حالی که اختلاس بزرگ در دولت قبل سه هزار میلیارد تومان بوده است. هزار میلیارد تومان هزار میلیارد تومان وام دادند و ضمانت نگرفتند و حالا وام ها را بر نمی گردانند. قدیری ابیانه ادامه داد: می گویند به سرعت مسائل در حال برطرف شدن است.  ولی باید یادآوری کرد که رئیس جمهور گفت روز اول اجرای برجام همه تحریم ها رفع می شود. کجا برطرف شد؟

 

تلاش کشورهای دشمن ایران برای پیروزی مجدد روحانی !

 

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا خوشحالی کشورهای دشمن ایران را در پیروزی مجدد روحانی دانست و افزود: یک مقام انگلیسی گفته است تحریم ها را نگه دارید تا روحانی رئیس جمهور شود و بعد اضافه کنید. سی آی ای می گوید نگرانیم روحانی رای نیاورد و رئیس سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی می گوید اگر روحانی رئیس جمهور شود ظرف چهار یا پنج سال آینده فضای ایران تغییر می کند. در واقعا اگر روحانی که صلاحیت لازم را ندارد در دور بعد تایید صلاحیت شود آمریکا، اسرائیل، ریگی، منافقین و .. از روحانی حمایت می کنند.

 

تورج فتاحی : روحانی  نگفته است که مردم خوزستان مستحق عذاب الهی هستند

 

دبیر حزب مردم سالاری خوزستان در پاسخ به سخنان سفیر اسبق ایران گفت: روحانی هیچ وقت نگفته است که مردم خوزستان مستحق عذاب الهی هستند باید تحقیق شود که صحبت های روحانی در چه بستر تاریخی و چه زمینه ای بوده است.

 

دولت ابزار توقیف نشریاتت را ندارد

 

فتاحی در مورد توقیف رسانه ها در دولت روحانی گفت: بهتر است که از شاخص ها صحبت شود نه گفتار! سوالم این است بستن نشریات کار دولت است، دولت ابزار توقیف نشریه دارد؟ در زمان دولت آقای خاتمی یک شب 16 تا 17 نشریه توقیف شد. آیا آنها را خاتمی بست؟ یا این کار جای دیگریست؟ شما دانشجو هستید بروید بپرسید؟ باید در این زمینه فرق قوه مجریه و قوه قضاییه را بدانیم. گفتند که آقای روحانی میخواهد خفقان ایجاد کند. من سوال دیگری می پرسم؛ آیا دولت سلاح برای ایجاد خفقان در اختیار دارد؟ نیروی امنیتی دارد یا رسانه ای که از آن حمایت کند؟ 

 

هزینه های میلیاردی در مسکن مهر جواب نداد

 

وی در ادامه در پاسخ به چرایی شکست طرح مسکن مهر ، گفت: در زمینه مسکن مهر نیز باید گفت که شهر جدید شیرین شهر و رامین شهر را ببینید تا متوجه شوید چه مقدار هزینه صورت گرفته است و چه تعداد در این مساکن زندگی می کنند؟ 

 

روحانی چند درصد مدیران را تعویض کرده است؟

 

دبیر حزب مردم سالاری خوزستان گفت: در مورد فساد صحبت کردند. سوالم این است؟ روحانی چند درصد مدیران را تعویض کرده است؟ در همین خوزستان غیر از مدیران کلان استانداری چند نفر دیگر عوض شده است؟ نکته دوم؛ آیا فساد فقط در دولت است یا جای دیگر هم باید دنبالش گشت ؛ آنجایی که نمی شود ار آن سوال کرد. در مورد بانک ها صحبت کردند؛ قوه قضاییه با هر کسی رودربایستی داشته باشد با دولت ندارد، پس اگر مواردی باشد بی تردید پیگیری می شود.

 

پاسخ به ادعای حمایت رسانه های بیگانه از روحانی

 

وی در پاسخ به ادعای سفیر سابق ایران مبنی بر حمایت رسانه های بیگانه از روحانی ، گفت: ادعا می کنید که عربستان، اسرائیل و .. همه طرفدار روحانی شده اند ! در مملکتی که شورای نگهبان فیلترینگ خیلی محکمی دارد و قوه قضاییه و رده های بالاتر نظارت شدید اعمال می کنند اگر نتوانستند هویت روحانی را تشخیص دهند باید فاتحه مملکت را خواند !

 

دبیر حزب مردم سالاری خوزستان در پایان گفت: احمدی نژاد با آن شعارها و انکار هولوکاست کاری کردند تا بالاترین همبستگی جهانی برای اسرائیل و بر علیه ایران شکل بگیرد و شورای امنیت چندین قطعنامه علیه ما صادر کند ولی در حال حاضر این ائتلاف به سمت صلح خواهی ایران در حال شکل گیری است.

 

*لازم به ذکر است که قدیری ابیانه فیلم سخنرانی روحانی را که بلایای خوزستان را ناشی از ترویج منکرات اعلام کرده بود در جلسه پخش کرد.

۹۵/۱۲/۱۸

نظرات  (۱)

ظلم نابخشودنی دولت به کشاورزان افزایش بهای 2.5 درصدی گندم برای سال آینده در حالیکه نهاده های تولید گندم به قول دولت 10 درصد گران شدند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">