پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۴۸ ق.ظ

۰

دولت به حق اقدام دولت گذشته در دادن یارانه به همه مردم از جمله ثروتمندان را مورد نقد قرار داد و آن را اشتباه و ناعادلانه عنوان نمود.

دولت ۴ سال فرصت داشت وضعیت را اصلاح کند و ترجیح داد این بی‌عدالتی ادامه یابد.
آقای ترکان مشاور عالی رئیس جمهور علت تعلل دولت را تشریح کرد.
وی قریب به مضمون گفت "دولت قبلی با دادن یارانه به همه برای خود محبوبیت خرید و اگر ما آن‌را تغییر دهیم نزد مردم محبوبیت خویش را از دست می‌دهیم و این امر رای‌آوری روحانی را در دور بعدی به خطر می‌اندازد".
این در حالی است که دولت‌ها باید به دنبال اصلاح امور به نفع مردم باشند و منافع مردم را فدای منافع جناحی خود نکنند.
مجلس شورای اسلامی قبلی با توجه به وضعیت وخیم اقشار ضعیف کشور و بیکاری گسترده در بین آنها مقرر نمود که یارانه ۳۰ درصد از افراد ثروتمندتر جامعه حذف و این مبلغ صرف ایجاد اشتغال برای خانواده‌های محروم تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی شود. دولت تلاش کرد مانع تصویب این قانون شود ولی موفق نشد.
اما دولت درست به خاطر منافع جناحی از عمل به آن خودداری کرده و تعلل نمود و درحالی که باید یارانه ۲۴ میلیون نفر را حذف کند فقط به حدود ۳ میلیون نفر به بهانه‌های مختلف اکتفا نمود.
با تشکیل مجلس جدید دولت حذف یارانه ثروتمندان و اختصاص آن به ایجاد اشتغال محرومین را با کمک اصلاح‌طلبان مجلس شورای اسلامی از قانون حذف نمود.
ماهانه رقمی حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود که یک سوم آن معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان به ثروتمندترها پرداخت می‌شود.
این یارانه ها در یک سال ۱۲ هزار میلیارد تومان و در چهار سال حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان می‌شود.
به عبارت دیگر دولت ۴۸ هزار میلیارد تومان را فقط از این طریق صرف منافع حزبی خود کرد.
اگر فرض کنیم که با اختصاص وام ۲۰ میلیون تومانی بتوان یک شغل ایجاد نمود با مبلغ فوق می‌توان دو میلیون و ۴۰۰ هزار شغل ایجاد نمود و اگر مبلغ وام اشتغال را ۱۰۰ میلیون تومان فرض کنیم با این مبلغ می‌شد ۴۸۰ هزار شغل ایجاد کرد.
ضمن اینکه چون ابن مبالغ به صورت وام برای اشتغال پرداخت می‌شود، از محل دریافت اقساط وام می توان مشاغل بیشتری ایجاد نمود.
در صورت محسوب کردن وام ۲۰ میلیون تومانی ده ساله، سالانه از محل دریافت اقساط می‌توان یارانه ۲۴۰ هزار شغل جدید و در طی چهار سال ۹۶۰ هزار شغل جدید ایجاد کرد که با احتساب رقم دو میلیون و ۴۰۰ هزار شغل از محل وام اولیه جمعا به سه میلیون و ۳۶۰ هزار شغل می‌رسد.
اینجاست که ماهیت لیبرال و ناعادلانه این دولت مشخص می‌گردد.
اینجاست که مردم باید با پایان دادن به دولت روحانی در ۲۹ ارویبهشت، زمینه را برای تغییر رویکردها به نفع محرومین و در جهت حل یکی از معضلات موجود یعنی بیکاری که خود ریشه معضلات دیگری هست فراهم کنند.
محمدحسن قدیری ابیانه
telegram: @ghadiri1404

۹۶/۰۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">