پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۱ ق.ظ

۰

خرداد ۱۷, ۱۳۹۶ 

کارشناس عالی امور استراتژیک گفت: کشورهای سلطنت‌طلب عرب منطقه از هر انقلاب مردمی که مردم در تعیین حاکمیت آن نقش داشته باشند به‌شدت ترس و وحشت دارند.

محمدحسن قدیری ابیانه امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی جویاآنلاین در اصفهان با اشاره به اقدامات اخیر برخی از کشورهای منطقه از جمله (بحرین، امارات و عربستان سعودی) علیه قطر اظهار کرد: عربستان سعودی به‌شدت در تلاش است که کل کشورهای حوزه شبه‌جزیره عربستان و حتی خلیج‌فارس را زیر سلطه خود در بیاورد تا جلوی انقلاب‌های مردمی را بگیرد.

وی افزود: عربستان مجبور است برای این کار از کشورهای ثروتمندی مثل قطر استفاده کند. چراکه کشور عمان نیز از استقلال خود دفاع می‌کند. و کشور یمن هم زمانی که سلطه عربستان را پذیرفته بود هم‌اکنون تحولات خاصی توسط مردم در آن به وقوع پیوسته است.

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: فقط دولت ضعیف بحرین است که زیر سلطه عربستان هست و امارت نیز چاره‌ای ندارد که منابع خود را در همسویی با عربستان وهابی صفت قرار دهد.

وی با بیان اینکه کشورهای سلطنت‌طلب عرب منطقه از هر انقلاب مردمی که مردم در تعیین حاکمیت آن نقش داشته باشند به‌شدت ترس و وحشت دارند، بیان داشت: اگر به تاریخ مراجعه کنیم به‌خوبی خواهیم فهمید برخی از همین کشورهای مرتجع عرب منطقه که هم‌اکنون توسط پادشاه اداره می‌شوند و مردم در حاکمیت آن‌ها هیچ نقشی ندارند با رژیم پهلوی ایران درگذشته هیچ مشکلی نداشتند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: با وقوع انقلاب اسلامی در ایران و حاکمیت مردم‌سالاری دینی و برگزاری ۳۸ انتخابات آزاد تاکنون در این کشور و پیشرفت‌های چشم‌گیر آن توسط مردم که خیره‌کننده است. این نظام‌های سلطنتی که مردم خود را نمایندگی نمی‌کنند و از حمایت‌های مردمی نیز برخوردار نیستند احساس خطر کنند.

وی با بیان اینکه در هر کشوری در منطقه انتخابات برگزار شود پادشاهان عرب احساس خطر می‌کنند، گفت: آن‌ها با کمک هم‌پیمانان غربی خود تلاش کرده‌اند که انقلاب اسلامی ایران را در تبلیغات خود تنها به ایرانی بودن و شیعه بودن نسبت دهند و با دامن زدن به بحث قوم‌گرایی و نژادپرستی، ایران را ضد حقوق بشر معرفی کنند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا و استرالیا در ادامه اظهار کرد: در عراق با سرنگونی صدام غاصب توسط مردم این کشور که عرب هستند برای تعیین سرنوشت و آینده خود انتخابات آزاد برگزار شد. در کشور یمن نیز شیعه و سنی متحد شدند تا بر علیه زیاده‌خواهی‌ها و تجاوزهای عربستان یک‌صدا شوند درحالی‌که امروزه بخشی از خاک کشورشان به‌صورت ناجوانمردانه و خلاف معیارهای حقوق بشری توسط عربستان مورد اشغال گرفته است.

وی با قیام مردمی شیعیان و مسلمانان بحرین علیه حکومت آل خلیفه نیز اشاره کرد که حتی سرکوب کردن این قیام نتوانسته که مردم دست از حق و حقیقت بردارند، خاطرنشان کرد: اما در کشور مصر انقلاب مردم که منجر به پیروزی مرسی شد را نمی‌توانستند به شیعه بودن و سنی بودن ربط دهند چراکه نیمی از جمعیت جهان عرب که سنی هم هستند در مصر زندگی می‌کنند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: لذا می‌بینیم عربستان با صرف میلیاردها دلار هزینه به مبارزه با تمام حکومت‌هایی که در آن انتخابات شده می‌پردازد. اما در همه این توطئه‌ها شکست‌خورده و یا در حال شکست خوردن است.

وی گفت: کشور قطر که از طمع عربستان نسبت به کشور خود که تمامیت ارضی و منابع غنی خود باخبر است توانسته سیاستی جدای از عربستان را دنبال کند.

کارشناس عالی امور استراتژیک بیان داشت: قطر تلاش کرده با اتکا به قدرت مالی خویش راهی جداگانه را طی کند. هرچند قطر در تجاوز به یمن عربستان و امارات را همراهی و همچنین مثل عربستان وهابی با کمک‌های مالی از سازمان‌های تروریستی همانند داعش در عراق و سوریه حمایت کرد.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه با بیان اینکه قطر قدری واقع‌بینانه‌تر از کشورهای عربستان و امارات است چراکه به‌خوبی می‌داند آن‌ها نمی‌توانند انقلاب اسلامی ایران و حزب‌الله را به‌زانو در بیاورند، متذکر شد: این واقع‌بینی یا عدم هم سویی با عربستان یا امارات به‌نوعی ریشه یا بهانه عربستان برای تحریم کردن قطر است.

وی با بیان اینکه قطر از اخوان المسلمین در مصر نیز حمایت می‌کند و اخوان المسلمین برای عربستان و امارات یک خطر محسوب می‌شوند، گفت: چون قدرت نفوذ اخوان المسلمین در افکار عمومی جهان عرب سنی زیاد است به همین دلیل این گروه را همان‌طور که حزب‌الله لبنان را گروه تروریستی نامیده ان را نیز تروریستی عنوان کرده است.

قدیری ابیانه اظهار کرد: عربستان بعد سفر منطقه‌ای ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور و طرح ناتوی عربی اظهارات منتسب به امیر قطر مبنی بر خطرساز بودن افکار قطر را بهانه قرارداد و در این راستا نیز از حمایت ترامپ برخوردار بود.

وی بیان اینکه عربستان هم‌اکنون دو راه بیشتر ندارد یا اینکه با قطر وارد مذاکره شود و آشتی کند و یا اینکه این عرصه رویارویی را ادامه دهد، افزود: قطر به دلیل اتکا به منابع و درآمدهای خود حاضر به تمکین به عربستان نیست و نمی‌تواند واقعیت قدرت‌های منطقه از جمله حزب‌الله و ایران را نادیده بگیرد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک تصریح کرد: آنچه از این رویارویی مشاهده‌شده فروپاشی ناتوی عربی مورد نظر عربستان سعودی است اگر قطر امکان ارتباط با ایران و استفاده امکانات این کشور را نداشت و در محاصره کامل قرار داشت شاید شاهد وضعیت دشوارتری بودیم. اما حضور ایران قدرتمند فضای نفس کشیدن را برای قطر فراهم کرده و به او امکان مقاومت داده است.

وی تأکید کرد: به‌هرحال کشورهای حوزه خلیج‌فارس وارد عرصه جدید شده‌اند این تحولات در نهایت به نفع مقاومت خواهد بود. و ایران نیز بدون شک از آن سود خواهد بود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه امکان رویارویی نظامی با قطر بعید است هر چند نباید نادیده گرفت، بیان داشت: عربستان و امارات تلاش شدیدی برای کودتا در درون علیه قطر صورت می‌دهند چراکه قطر کشور ثروتمندی است. هر چند در گذشته قطر شاهد کودتای پسر علیه پدر بوده است و احتمال دوباره آن را نیز نباید نادیده گرفت.

۹۶/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">