پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۶:۲۰ ب.ظ

۰

گفت‌وگوی تلفنی دفاع پرس با قدیری ابیانه» را می‌خوانید:

👈❓دفاع پرس: به نظر شما هدف از ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا و کشتار مردم و کودکان بی گناه که سرنشین این هواپیما بودند، به چه دلیل بوده است؟

قدیری ابیانه: به نظر می‌رسد هدف قرار دادن هواپیما نقشه‌ای بزرگ برای آغاز یک جنگ تمام عیار بود. اولین تلکسی که در این رابطه در یکی از خبرگزاری‌های غربی منتشر شد، خبر درگیری یک هواپیمای نظامی ایران با یک هواپیمای نظامی آمریکا بود. با زدن هواپیمای مسافربری ما بلافاصله این خبر حذف شد.

👈آمریکا منتظر پاسخ نظامی ایران بود 

تصور من این است که برداشت آن‌ها از عکس العمل ایران این بوده که با زدن هواپیمای مسافربری ما، هواپیماهای نظامیمان به مقابله می‌پردازند و آنگاه با نیروهای نظامی آن‌ها درگیر می‌شوند و آن‌ها می‌توانند حتی زدن هواپیمای مسافربری را به گردن خودمان بیاندازند. فکر نمی‌‌کردند که ایران بلافاصله عکس‌العمل نظامی نشان ندهد و وقتی ایران بلافاصله واکنشی نشان نداد، دیگر نمی‌توانستند سناریوی قبلی را اجرا کنند. آن‌ها فکر می‌کردند هواپیماهای نظامی ایران چند دقیقه‌ای به پرواز در‌می‌آیند و می‌توانند خبر سقوط هواپیمای مسافربری را با آن خبری که ذکر شد، جابجا کنند و سپس سقوط هواپیما را به گردن خود ما بیاندازند.

هواپیمای مسافربری چیزی نیست که نتوانند تفاوت آن را از هواپیمای نظامی تشخیص دهند. ضمن اینکه پروازهای هواپیماهای ایران طبق مسیرهای قانونی همواره انجام می‌شد. حمله به هواپیمای مسافربری و کشتار سرنشینان این هواپیما، یک رسوایی بزرگ برای آمریکا شد و جنجال بزرگی را در جهان ایجاد کرد. ابتدا آمریکا ادعا کرد که به خطا به سوی این هواپیما شلیک کرده و این ادعا که تصور می‌کردند با یک هواپیمای نظامی درگیر شده است.

برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت، کمیته‌ای را در آمریکا مسئول تدوین این جریان کردند که بعدها کتاب آن نیز چاپ شد و برای اینکه آن را توجیه کنند، ادعا کردند که چند هواپیمای جنگنده ایران نیز در آسمان بوده است. برخی از عناصر غرب‌زده در ایران نیز توجیهات آمریکا را عینا منعکس می‌سازند تا آمریکا را از این جنایت تطهیر کنند. فرمانده ناو وینسنس بعدها به دلیل این جنایتش مدال قهرمانی دریافت کرد.

👈❓دفاع پرس: آمریکا اعلام کرده بود که به اشتباه هواپیمای مسافربری را هدف قرار داده است؛ به نظر شما چرا و به چه هدفی مدال به فرمانده ناو وینسنس اهدا کردند؟

قدیری ابیانه: فرمانده ناو از نظر آنان مستحق تشویق نظامی بود چرا که به او دستور داده بودند هواپیمای غیرنظامی را بزند و وی اجرا کرده بود. در حقیقت زدن هواپیمای ایران برای او یک اشتباه نبود، انجام وظیفه بود.

تشخیص هواپیمای نظامی از غیر نظامی برای رادارها و تنظیم کنندگان آن کاری ساده است. اندازه هواپیمای مسافربری چند برابر هواپیمای نظامی است؛ بنا بر این آنان بر اثر اشتباه به هواپیما ما حمله نکردند بلکه یک حمله تعمدی بود. به نحوی که حتی می‌خواستند، با تصور اینکه هواپیماهای نظامی ایران به پرواز درمی‌آیند، سقوط هواپیمای مسافربری را به گردن خلبانان هواپیماهای ما بیاندازند و چنین تبلیغاتی، اگر یک درگیری نظامی پیش می‌آمد برای آنان کار آسانی بود.

👈هواپیما اگر نظامی هم بود، حق زدن نداشتند 

👈❓دفاع پرس: دولت آمریکا ادعا کرده که رادارهایشان، نشان داده که هواپیما نظامی بوده است. اگر این فرض اشتباه را هم بپذیریم با توجه به اینکه هواپیما بر فراز آب‌های سرزمینی بوده است، آیا آنان باز هم حق داشتند که این هواپیما را هدف قرار دهند؟

قدیری ابیانه: خیر. چرا که هواپیمای بر فراز آب‌های سرزمینی ما بوده است و حتی اگر هواپیما نظامی نیز می‌بود، حضور آن در فضای ما جهت حراست از آب‌های مجاز بود، فقط در صورت ورود به فضای سرزمینی کشور دیگر مجاز به حمله بودند؛ آن هم نه آمریکایی‌ها بلکه نیروی نظامی آن کشور. البته پرواز هواپیماهای نظامی ما در آبهای آزاد هم حق ایران است.

👈❓دفاع پرس: مجامع بین المللی و نهادهای نظارتی در قبال این فاجعه سکوت کردند، دلیل این سکوت چه بوده است؟

قدیری ابیانه: نهادهای بین المللی به شدت تحت نفوذ آمریکا بوده و هستند. سازمان‌های غیر دولتی مطرح در جهان که دفاع از صلح و حقوق بشر را وظیفه خود اعلام می‌کنند، عمدتا توسط سازمان‌های امنیتی این کشورها ایجاد شده اند و در قالب صلح و حقوق بشر منافع آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها را پیش می‌برند. و در حقیقت این سازمان‌ها اهرم فشاری در دست آن‌ها برای پیش برد مصالح مادی قدرت‌های استکباری است.

👈سازمان‌های مدعی حقوق بشر ساخته دست بزرگترین ناقضان حقوق بشر است 

👈❓دفاع پرس: به نظر شما آیا روند آمریکا در نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی طی سال‌های اخیر تغییری کرده است؟

قدیری ابیانه: نگاهی به تاریخچه کشورهایی که امروزه با صدای بلند، دفاع از حقوق بشر، صلح، امنیت و دموکراسی را فریاد می‌زنند، نشان می‌دهد این‌ها همان کشورهایی هستند که جنایت‌های فجیعی را در مورد بشریت مرتکب شده‌اند. در حقیقت این نوع سازمان‌ها عمدتا توسط استکبار ایجاد شده اند و عملا هدایت در دستان آنان است و هر جا بخواهند از آن‌ علیه کشورهای مستقل اتخاذ موضع کرده و آن کشورها را تحت فشار قرار می‌دهند.

👈❓دفاع پرس: با این تفاسیر پس احتمال دارد که آمریکا دوباره با طرح اتهام حمله شیمیایی و برای حمایت از داعش، به سوریه حمله کند؟

قدیری ابیانه: این‌ها هر جایی که بتوانند این کار را می‌کنند. الان که تروریست‌های ساخته دست آمریکا، انگلیس و اسرائیل در حال شکست و عقب‌نشینی‌های فاحش در عراق و سوریه هستند، امکان اقدام نظامی علیه این کشورها وجود دارد، هر چند همه قرائن نشان می‌دهد که دخالت‌های مستقیم آمریکا و هم‌پیمانشان در نهایت به ضررشان تمام می‌شود.

👈❓دفاع پرس: چرا دولت‌های دنیا در برابر جنایت‌های آمریکا، کنار می‌آید و چرا آمریکا که خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است، ایران را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم می‌کند؟

قدیری ابیانه: این نوع فعالیت‌های استکبار طبیعی است و با ذات استکباری آمریکا همخوانی دارد. آن‌ها همواره درصدد سلطه بر دیگران هستند و به بهترین ابزارها مجهزند. یکی از این ابزارها سازمان‌های به ظاهر غیر دولتی مدافع حقوق بشر، زنان، مادران و امثالهم است. بسیاری از سازمان‌های غیر دولتی توسط صهیونیست‌ها ایجاد شده است. لذا همسویی این نوع سازمان‌ها با آمریکا و اسرائیل چیز عجیبی نیست. آن‌ها همیشه به دنبال این هستند که تشکل‌ها و امکانات بیشتری را در این راستا در کشورهای مختلف جهان سازماندهی کرده و مصالح نامشروع خود را پیش ببرند.

اصولا حقوق بشر، صلح و دموکراسی برای آمریکا بهانه است و یک پوشش برای اهداف نامشروع خود است. آل سعود حکومت دست نشانده غرب است و منافع غرب را به ضرر ملت خودش و جهان اسلام تحمیل می‌کند. آن‌ها بدون آمریکا هیچ هستند و بسیاری از سران این رژیم دست نشانده آمریکا هستند و حتی در موارد بسیاری خود آمریکایی‌ها، آموزش انجام انواع شکنجه را به این‌ها می‌دهند.

👈دفاع پرس: از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، بسیار ممنونیم.
http://dnws.ir/246075
@Ghadiri1404

۹۶/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">