پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۵۶ ب.ظ

۱

۲۴ تیر ۱۳۹۶ - قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه اگر جای روحانی بودم استعفا می‌دادم گفت: وزیر با سرمایه چند صد میلیاردی باید از کابینه حذف شود.

به گزارش تهران نیوز ، محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تهران نیوز در ارتباط با انتخاب کابینه دولت دوازدهم بیان داشت: برخی می‌گویند که وزیران باید جوان و برخی می‌گویند که باید پیر و باتجربه باشند. اگر ما پست‌های حکومتی را سفره‌ای برای خوردن بدانیم، باید عده‌ای بروند و جدیدترها بر راس امور قرار گیرند.
وی ادامه داد: پست‌های حکومتی در نگاه اسلامی پستی برای خدمت کردن به مردم است که در آن تصمیمات مهمی هم گرفته می‌شود. کسانی که تجربه دارند و تصمیمات بهتری می‌گیرند و بر اجرای آن هم نظارت می‌کنند، شایسته هستند و باید انتخاب شوند.
وی عنوان کرد: برخی معتقدند اشخاصی که در گذشته وزیر بوده‌اند دیگر نباید به عنوان وزیر انتخاب شوند که این طرز تفکر اشتباه است چرا که داشتن تجربه یک امتیاز است و باید از تجربه‌هایشان استفاده شود.
گاهی یک وزیر تصمیمی را می‌گیرد که انجام ادامه آن نیاز به تجربه دارد. این جمله را قدیری ابیانه مطرح و به ذکر یک مثال پرداخت و بیان داشت: به عنوان مثال، وزیر نفت فعلی تصمیم گرفته قراردادی با عنوان توتال را امضا کند که ایران را تا ۲۵ سال متعهد می کند. آیا تصمیم صحیح مهم است یا جان و یا مسن بودن وزیر.
نباید اجازه دهیم تا برخی به قیمت زیان‌های کلان برای کشور و مردم تجربه کسب کنند.
وی در ادامه افزود: نمی‌خواهم درباره خوبی یا بدی قرارداد توتال بحث کنم اما نظرم این است که تصمیم در مورد چنین قراردادهایی نیاز به تجربه و تخصص دارد. حال اگر وزیری جوان می‌تاند توافق بهتری را منعقد سازد، باید سکان را به دست او بسپاریم در غیر این صورت باید از باتجربه‌‌ترها بهره ببریم.

روحانی کدخدامحور است و اعتماد کمی به مردم دارد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک واسترالیا ابراز داشت: آقای روحانی اشکالاتی اساسی در طرز تفکر و دیدگاهش دارد که مهم‌ترین آن کدخدامحور بودن ایشان است. آقای رئیس جمهور اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد. اعتماد روحانی به مردم کم است و تصور می‌کند که با داشتن روابط خارجی می‌تواند مشکلات را حل کند.
عمده کابینه دولت را افرادی غرب‌باور و لیبرال تشکیل می‌دهند.

قدیری ابیانه هم‌چنین اضافه کرد: البته داشتن روابط با کشورهای خارجی به روش درست می‌تواند به ما کمک کند. اقداماتی نظیر جذب سرمایه‌گذاری خارجی خوب است اما تکیه اصلی ما باید به مردم باشد. آقای رئیس جمهور خیلی جناحی فکر می‌کند و کابینه‌اش را هم با همین دید انتخاب می‌کند. عمده کابینه ایشان را افراد غرب‌باور و لیبرال تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه دولت دوازدهم اگر بدتر از دولت قبل نباشد، بهتر هم نیست تاکید کرد: دولت باید مطابق با قانون اساسی از ولایت فقیه پیروی کند و این پیروی و حرف‌شنوی را افتخار خود بداند. در سیاست خارجی باید یکصدا باشیم و مواضع رهبری را خط قرمز خود بدانیم.

تاکید قدیری ابیانه به لزوم دوری از فامیل‌گرایی در انتصاب‌ها

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در توصیه به روحانی مطرح کرد: نباید به کسانی که در فتنه دست داشته‌اند سمت و مسئولیت دهیم. کسی که در اوج فتنه از فتنه‌گران حمایت می‌کند، فرد خطرناکی است و بعدها نیز برای ما دردسرساز می‌شود. هم‌چنین باید فامیل‌گرایی در انتصاب‌ها را کنار بگذاریم.

قدیری ابیانه در ارتباط با نقاط ضعف دولت یازدهم تصریح کرد: مهم‌ترین نقطه ضعف دولت یازدهم خود روحانی است زیرا کسانی را انتخاب کرده که پایبند انقلاب اسلامی نیستند. ملاک انتخاب افراد نیز براساس جریان‌های حزبی و جناحی بوده است. ما باید کسانی را انتخاب کنیم که دلسوز نظام و مردم هستند و مسئولیت را فرصتی برای مال‌اندوزی شخصی ندانند.
وی در پاسخ به این سوال که اگر جای رئیس جمهور بودید چه افرادی را حفظ و چه افرادی را تغییر می‌دادید گفت: اگر جای روحانی بودم استعفا می‌دادم اما ایشان قصد انجام چنین کاری را ندارد چرا که قدرت شیرین است.

وزیر با سرمایه چند صد میلیاردی باید از کابینه حذف شود

قدیری ابیانه افزود: نباید به آشنایان و سودجویان اجازه دهیم تا سوء استفاده کنند. وزیرانی که حاضر نشدند لیست اموالشان را اعلام کنند باید کنار گذاشته شوند چرا که شنیده‌ها حاکی از آن است که چهار وزیر حاضر به اعلام لیست اموال خودشان به قوه قضائیه نشده‌اند. وزیری که سرمایه چندصد میلیاردی دارد نباید جایی در کابینه داشته باشد.
افرادی باید در راس کار قرار بگیرند که به اصل ولایت و انقلاب اسلامی پایبند بوده و هم‌چنین توانایی‌های لازم برای تصدی مسئولیت‌های بزرگ را داشته باشند. اگر آقای روحانی کم‌کاری کند، باید هم در دو دنیا پاسخگو باشد.

۹۶/۰۴/۲۴

نظرات  (۱)

ای کاش شما هم به این فکر باشید که باید در دو دنیا پاسخگو باشید و این قدر جناحی و غیر منصفانه درباره دولت و شخص آقای روحانی قضاوت نکنید.البته .................می دانم که این نظرها تاثیری در شما ندارد.فقط خواهش می کنم به این آیه قرآن توجه کنید: لا یجرمنکم شنئان قوم علی الاتعدلوا .اعدلوا هو اقرب لتقوی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">