پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۳۸ ب.ظ

۰

کارشناس مسائل سیاسی گفت:اگر بخواهیم بگوییم فایده ای در برجام است، تنها فایده اش این است که مردم بار دیگر تجربه کنند و مطمئن تر شوند که آمریکا حاضر به قبول حقوق ملت ما و دست کشیدن از سلطه طلبی خود نیست.

کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبردر خصوص برجام گفت:ایران همواره در طی این سال های انقلاب خواستار تعامل با جهانیان بوده است، هم با کشورها و هم با مجامع بین المللی اما دو استثناء داشته است، اول اسرائیل،اصولا ما کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمیشناسیم و آن را فلسطین اشغالی میدانیم که متعلق به فلسطینی ها است و دوم آمریکا، آن هم از ۱۳ آبان ۱۳۵۸به بعد. این در حالی است بعد از انقلاب به آمریکا اجازه دادیم که در ایران بزرگترین سفارتخانه خارجی و بیشترین دیپلمات ها را نسبت به کشورهای دیگر داشته باشند اما از همین فرصت علیه انقلاب اسلامی سوء استفاده کردند و تلاش کردند به انقلاب اسلامی و اقتصاد کشور لطمه بزنند و برای تجزیه ایران، دامن زدن به تروریسم و کودتا برنامه‌ریزی نمودند البته در همه ی این ها شکست خوردند آمریکا نشان داد که حاضر به داشتن روابط محترمانه با رعایت منافع متقابل نیست.
دکتر قدیری ابیانه در ادامه اذعان داشت: در سال های اخیر هم ثابت شد که کارهای جاسوسی تنها علیه ایران انجام نشده است بلکه علیه هم پیمانانش نیز جاسوسی کرده و به ضرر آنها عمل نموده. این ها هم در اسناد منتشره توسط سایت ویکی لیکس آمریکا منتشر شده و نیز توسط آقای اسنودن افشاگر امنیتی آمریکا منتشر شده است، اما تعامل داشتن با جهان به معنی برخورد از موضع ضعف نیست، به معنی داشتن رابطه دوستانه هم نیست، اما در این سال ها همواره ایران با کشورهای مختلف به غیر از دو کشور ذکر شده رابطه و تعامل داشته و در صدد بهبود روابط بوده است اما بعضی از این کشورها به دشمنی با ایران تاکید کرده اند مثل انگلستان ، فرانسه و آلمان، اما مهم این است که ما با موضع عزت با کشورهای دیگر رابطه داشته باشیم چیزی که متأسفانه در این دولت نادیده گرفته شده است.
سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار داشت: این مذاکرات در چارچوب مذاکرات هسته ای با ۱+۵ انجام شد و آنها ادعا کردند که می خواهند تحریم ها را در مقابل تعهدات ایران حذف کنند اما به آن عمل نکردند، فریب‌کاری و دروغ از خصوصیات این کشور است، آنهایی که برای رسیدن به اهداف خودشان حاضرند جنگ برپا کنند.
وی افزود: اگر بخواهیم بگوییم فایده ای در برجام است، تنها فایده اش این است که مردم بار دیگر تجربه کنند و مطمئن تر شوند که آمریکا حاضر به قبول حقوق ملت ما و دست کشیدن از سلطه طلبی خود نیستند. اخیرا هم آقای تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین ترامپ اعلام کردند که درصدد تغییر نظام در ایران هستند در حالی که نظام کشور ما مربوط به ملت ما است نه آقای ترامپ، البته این سیاست همه دولتمندان آمریکایی بوده و گاهی علناً تاکید می کردند و گاهی نه و همیشه دنبال اشغال منافع نفتی ایران و…بودند، روشن شدن بیشتر این دشمنی ها تنها فایده ای است که می توان از این مذاکرات به دست آورد. اما متاسفانه دولت و شخص آقای روحانی بر این تصور بودند که اگر ایران را نیازمند نشان بدهند دشمنان ما دلشان به رحم می آید غافل از اینکه دشمن، دشمن است.
قدیری ابیانه در پایان گفت: آقای روحانی از دو سال پیش گفتند که در همان روز اجرای برجام همه تحریم ها لغو می شود اما نه تنها تحریم ها لغو نشد بلکه روز به روز افزایش پیدا کرد و این که آقای رئیس جمهور تصور داشتند که این تحریم ها لغو می شود اما لغو نشد نشان می دهد که ایشان فریب خورده اند و دستاوردهای بسیاری را در زمینه هسته ای از بین بردند، بدون اینکه ما دستاوردی را حاصل کنیم. در صورتی که برجام خسارت محض است که امتیازات زیادی دادیم و امتیازات کمی را در روی کاغذ دریافت کردیم و باید دستاوردهای این آگاهی برای مردم حاصل شود که به امید بیگانگان نباشد.

http://sirjankhabar.com/?p=44823

۹۶/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">