پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۸ ب.ظ

۰

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: اصلاح طلبان خود خواستار تشدید تحریم ها بوده اند و آمریکا را به تحریم های شدید و شکننده ترغیب کردند.

محمد حسن قدیری ابیانه، استراتژیست و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، در دومین سالگرد برجام در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: برجام خسارت محض بود و ایران در این مذاکرات کیش و مات شد.

وی افزود: رئیس جمهور گفته بود که هیچ توافقی را امضا نمی‌کنم مگر اینکه تمام تحریم های لغو شود و فردای روز اجرای برجام اعلام کرد که تمام تحرریم های اقتصادی، نفتی، بانکی و... لغو می‌شود.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا بیان کرد: روزنامه های اصلاح طلب تیتر خود را به پایان تحریم ها اختصاص دادند، اما با گذشت دو سال نه تنها تحریم ها لغو نشده بلکه دور جدیدی از تحریم ها آغاز شد و این موضوع هم در دولت اوباما و هم در دولت ترامپ اتفاق افتاد.

 قدیری ابیانه تصریح کرد: دولت که می‌خواست برجام را یک دستاورد جلوه دهد گفت از اول بنا بر رفع تحریم نداشته است و رئیس جمهور در مقابل سوال مردمی که پرسیدند وعده ها چه شد؟ گفت: مردم آمده اند سیب و گلابی می‌خواهند، ما تازه درخت سیب و گلابی را کاشته ایم و مردم را به زمانی حواله داد که این سیب و گلابی به ثمر برسد.

 وی خاطر نشان کرد:اما این سیب و گلابی به ثمر نرسید و بعد از آن گفتند ما سایه جنگ را از ایران دور کردیم در حالی که از زمان اجرای برجام تهدید به گزینه های روی میز و جنگ همواره افزایش یافت.

 این استراتژیست اظهار کرد: در ایام انتخابات هم مردم را از جنگ ترساندند، متاسفانه دولت به اجرای اقتصاد مقاومتی عمل نکرد در حالی که حل مشکلات کشور در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است و با اقتصاد مقاومتی تحریم ها نیز از بین خواهد رفت.

 قدیری ابیانه تصریح کرد: دولت همه امیدش را به سرمایه گذاری خارجی دوخت که آن هم محقق نشد و الان هم  قرارداد با توتال را شکست تحریم ها می‌نامند ؛ این درحالی است که توتال قبلا خلف وعده کرده است و همه توان خود را برای استخراج بیشتر نفت در کشور های همسایه بکار برد و در رشوه  دادن ید طولایی دارد.

 سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا عنوان کرد: اگر توتال برای قرار دادهای کوچک‌تر، 60 میلیون دلار رشوه می‌دهد، برای یک قرار داد پنج میلیارد دلاری چقدر رشوه داده است؟

 

وی خاطر نشان کرد: برجام در کنار زیان هایش یک فایده هم داشت و آن هم برای همه روشن شد که حتی با مذاکره و لبخند هم آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد.

 این استراتژیست اذعان کرد: برجام که توسط شش قدرت جهان امضا شد و به تصویب شورای امنیت هم رسیده است با این شرایط باز هم آمریکا متعهد نیست و دولت تلاش دارد برای منافع  حزبی و جناحی خود برجام را موفق جلوه دهد .

 

قدیری ابیانه گفت: آقای روحانی وقتی که می‌بیند برجام به نتیجه نرسیده است سعی می‌کند تقصیر آن را به گردن دیگران از جمله رهبری بیندازد و این شیوه ای است که آقای روحانی در طول زندگی خود داشته است.

 

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا بیان کرد: آقای روحانی وقتی  فکر می‌کرد برجام آفتاب تابان است گفت همه مسئولیتش با من و وقتی که دید زیان دیده اند گفت رهبری در جریان همه مسائل بودند در حالی که رهبری خطوط قرمزی را مشخص کرده بودند که دولت در مذاکرات رعایت نکرد و یکی از این شرایط  اخذ تضمین برای تعهدات آمریکا بود، ولی دولت اظهارات کری را تعهد و تضمین نامیدند حال آنکه مکانیسم ماشه در شورای امنیت خود ضد  تضمین است.

 وی  افزود: اگر هریک از پنج کشور دارای حق وتو از اجرای تعهدات تخلف و ایران اعتراض کند آنها می‌توانند به تنهایی قطعنامه‌های سازمان ملل را که معلق  و نه لغو شده بود را به جایی خود برگردانند و اگر حق با ایران باشد که هست و از آمریکا شکایت کنیم و کار به شورای امنیت برسد نیاز به رای گیری نیست و آمریکا می‌تواند ماشه (تفنگ) را بکشد و هم قطعنامه های معلق شده علیه ما برگردد و دلیل اینکه ایران از آمریکا علیه نقض تعهدات شکایت نمی‌کند هم همین است و کشوری که به خاطر نقض تعهدات آمریکا و هم پیمان هایشان مجازات می‌شود آمریکا نیست بلکه ایران است.

 

این استراتژیست تاکید کرد: اوباما گفته بود تحریم ها در حال فروپاشی بود و آمریکا مذاکرات را آغاز کرد تا تحریم ها فرونپاشند. ایران برای لغو اینها وارد مذاکره شد و حاصل مذاکرات برد- برد بود؛ آنها هر آنچه بود را بردند و امتیازی برای ما باقی نگذاشتند.

 

قدیری ابیانه اذعان کرد: می‌گویند ما ‌توانستیم نفت بیشتری بفروشیم، راست میگویند اما پول نفت فروخته شده به پول های بلوکه شده ما افزوده می‌شود، غربی ها مایل هستند توان ایران را که عامل بازدارندگی از جنگ است از ما بگیرند و سپاه را تضعیف کنند.

 

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: آقای روحانی در خط مقدم تضعیف سپاه  و توان موشکی ایران است علی رغم تلاشهای دولت و روحانی برای تضعیف توان موشکی ، وقتی برای جواب تروریست ها حمله موشکی ایران به مقر فرماندهی داعش را که به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) در تهران صورت گرفته بود و استقبال و خوشحالی زیاد مردم را در پی داشت دیدند،  دولت و آقای روحانی سعی کردند خود را شریک این موفقیت بدانند و آقای روحانی اظهار کرد که این حمله به دستور من بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: همان طور که اوباما گفت توافق با ایران با هدف حفظ تحریم ها است، اما حالا دیده می‌شود که تحریم ها تشدید شده و اسنادی منتشر شده است که نشان می‌دهد اصلاح طلبان خود خواستار تشدید تحریم ها بوده اند و آمریکا را به تحریم های شدید و شکننده ترغیب کردند.

www.khavarestan.ir/mosahebe/74787

۹۶/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">