پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۴۵ ق.ظ

۰

در گفت‌وگوی فارس با قدیری‌ابیانه مطرح شد: از جایگاه سوپرثروتمندان در کابینه تا تبعات دستگیری حسین فریدون و ادعای رفع حصر

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا به بررسی جایگاه سوپرثروتمندان در کابینه تا تبعات دستگیری حسین فریدون و ادعای رفع حصر برخی چهره‌های سیاسی پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس از شهرری، این روزها نزدیکان رئیس‌جمهور و هم‌فکران و نظریه‌پردازان دولت روزهای پرحاشیه‌ای را پشت سر می‌گذرانند.

برخی از حامیان دولت دائم از رفع حصر سران فتنه شوم سال 88 سخن به میان می‌آورند و تصورشان بر این است با استقرار دولت دوازدهم اتفاق خاصی در این زمینه خواهد افتاد وعده‌ای از نزدیکان دولت هم در گیرودار بررسی پرونده‌های قضایی از سوی قوه قضائیه قرار دارند.

اما اینکه جوسازی‌ها و جنجال‌آفرینی‌های برخی به اصطلاح طرفداران دوآتشه دولت روحانی تا چه اندازه در این امور تأثیرگذار خواهد بود، امری است که خبرنگار فارس در گفت‌وگو با محمدحسن قدیری‌ابیانه، از چهره‌های شناخته‌شده سیاسی و سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا به گفت‌وگو نشسته است و در ادامه آن را از نظر می‌گذرانید:

فارس: با سلام خدمت شما آقای قدیری‌ابیانه و تشکر از بابت فرصتی که در اختیار ما قرار دادید؛ اما به عنوان پرسش نخست و آغازگر این گفت‌وگو، این روزها اظهارات مکرری درباره لزوم  رفع حصر سران فتنه آن هم از سوی چهره‌های سیاسی نزدیک به دولت مطرح می‌شود، نظر شما در این زمینه چیست؟

قدیری‌ابیانه: با سلام. امروز بیش از گذشته، کسانی که با حصر سران فتنه مخالف‌ هستند و آن را غیرقانونی می‌دادند، باید اقدامات آن‌ها را محکوم کنند.

عدم تمکین سران فتنه و حامیانشان از قانون، بی‌توجهی به رأی مردم و به راه انداختن فتنه‌ای که منجر به کشته و شهید شدن عده‌ای شد، جرم سنگینی است و نمی‌توان از کنار آن به‌راحتی گذشت.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قانون‌گذار هستند و نخست با استناد به قانون باید فتنه ۸۸ را با پیامدهای تخریبی برای نظام جمهوری اسلامی محکوم کنند.

فارس: البته تا امروز هم تعداد زیادی از اعضای خانه ملت این فتنه را محکوم کرده‌اند و عده‌ای قلیل همواره بر طبل آزادی سران فتنه می‌کوبند؛ قانون چه صراحتی در این زمینه دارد؟

قدیری‌ابیانه: بله. اگر قرار بر این باشد که قانون در مورد سران فتنه اجرا شود، مجازات آن‌ها بسیار سنگین‌تر از حصر خواهد بود.

جان هانا، مشاور امنیتی اسبق یکی از معاونان اوباما در مورد حصر گفته است که «نمایندگان و رهبران جنبش سبز ایران به ما گفتند که تحریم‌ها علیه ایران باید تشدید و به‌صورت شک و کشنده باشد».

این فرد در روزنامه لس‌آنجلس تایمز گفته بود که سران جنبش سبز در ایران از ما خواسته بودند که افزایش تحریم‌ها نباید به‌صورت واکسن عمل کند؛ بلکه باید شدت داشته باشد.

فارس: یعنی شما معتقد هستید «حصر سران فتنه» حداقل مجازات عاملان تشنج در کشور و حاصل رأفت اسلامی است؟

قدیری‌ابیانه: بله. اگر قرار باشد حصر سران فتنه برداشته شود، باید آنها در زندان به‌سر ببرند؛ آن‌ها به خاطر درخواست‌های شوم از دشمنان نظام جمهوری اسلامی باید محاکمه شوند.

شکسته شدن حصر به نفع سران فتنه نیست؛ حصر برای سران فتنه قانونی و حاصل لطف نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اگر در خانه ملت در مسائل مختلف از قانون حرف می‌زنند، قبل از هر کاری باید فتنه و سران فتنه را محکوم کنند؛ وگرنه کلام آنها در مجلس بی‌ارزش بوده و جایگاه خود را زیر سؤال می‌برند.

فارس: این روزها شاهد دستگیری‌هایی نیز از سوی قوه قضاییه بودیم و متعاقب آن جنجال‌آفرینی‌هایی نیز شد، این امور را چطور ارزیابی می‌فرمایید؟

قدیری‌ابیانه: مهم‌ترین اتفاق درباره دستگیری حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور افتاد.. مطابق با اظهارات محسنی‌اژه‌ای، روحانی دستگیری حسین فریدون را خط قرمز خود اعلام کرده و گفته بود اگر او را دستگیر و با او برخورد کنید، اتفاقات خوبی نمی‌افتد و درمجموع تهدید به جنگ کرده بود.

حسین فریدون دستگیر شد و اتهامات سنگینی متوجه او بوده و فعلاً با قرار وثیقه ۳۵ میلیارد تومانی آزاد است؛ اما این سؤال پیش می‌آید که از پول بیت‌المال برای این وثیقه استفاده کرده‌اند یا اینکه پول شخصی بوده است؟

فارس: برخورد دولت در قبال اقدامات قانونی قضایی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قدیری‌ابیانه: باید منتظر اقدامات دولت علیه قوه قضاییه باشیم. همان جنگی که روحانی وعده آن را داده است، تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم علیه قوه قضاییه و ایجاد اخلال در بودجه این قوه و حاشیه‌سازی علیه این مجموعه بخشی از جنگ وعده‌داده شده از سوی روحانی است که رخ می‌دهد.

باید از قوه قضاییه تشکر کرد که در برخورد با مفاسد اقتصادی خط قرمز روحانی را زیر پا گذاشته است و اساساً رئیس‌جمهور نمی‌تواند برای این قوه خط قرمز اعمال کند.

این تهدیدات و اینکه شخص حسین فریدون منصوب‌شده رئیس‌جمهور است، نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور در اقدامات حسین فریدون شریک قلمداد می شود و باید دید که این تهدیدات چگونه ظهور و بروز پیدا می‌کند.

فارس: تعیین کابینه دولت دوازدهم در مرحله پیش‌بینی و گمانه‌زنی است، این کابینه باید چه مشخصه‌هایی داشته باشد؟

قدیری‌ابیانه: تحولات کابینه دولت دوازدهم قابل تأمل است. رئیس‌جمهور برخی از سیاست‌ها را به وزرا تحمیل می‌کند.

رئیس‌جمهور مسؤول کل کابینه است و ضعف‌های وزرا گریبان‌گیر رئیس‌جمهور خواهد شد؛ مانند برجام که حسین فریدون از طرف رئیس‌جمهور با فشار بر تیم مذاکره‌کننده به آن‌ها فشار آورد تا برای نهایی شدن برجام از برخی مواضع کنار و از خطوط قرمزها عبور کنند.

برخی از وزرای دولت حاضر به ارائه لیست اموال خود به قوه قضاییه نشده‌اند و این افراد باید از کابینه دولت دوازدهم کنار گذاشته شوند.

وزرای مرفه باید از کابینه دولت کنار گذاشته شوند و وزرایی سر کار بیایند که تمام‌وقت در خدمت مردم باشند.

افراد سوپرثروتمند نباید جایی در کابینه دولت دوازدهم داشته باشند؛ خود رئیس‌جمهور مصداق لیبرال مرفه است، ولی با رأی مردم انتخاب شده و رئیس‌جمهور ماست؛ امام راحل فرمودند «مبادا لیبرال‌ها و مرفهین وارد امورات ملت شوند».

فارس: با سپاس از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

قدیری‌ابیانه: از لطف شما هم سپاسگزارم.

۹۶/۰۴/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">