پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۲۸ ق.ظ

۰

یک کارشناس عالی مسائل استراتژیک گفت : علت بسیاری از کارشکنی ها و ضررهایی را که ایران متحمل شد این بود که دولت و دستگاه دیپلماسی کشور خطوط قرمز رهبری را در مذاکرات برجام رعایت نکردند و در حال حاضر مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که ایران آغاز کننده نقض برجام نخواهد بود .

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی مسائل استراتژیک در گفت و گو بانما با بیان اینکه مقامات دولت اوباما بارها و به وضوح گفتند که برجام دست ایران را در بسیاری از مسائل می بندد ، گفت : با اطلاعاتی که در برجام از منابع حساس ایران به دست می آورند ، در صورت حمله نظامی به کشورمان می توانند مراکز حساس را گزیده تر و دقیق تر مورد تهاجم قرار دهند .
وی در ادامه ضمن اشاره به مطالب بسیاری که در جهان در خصوص اینکه ایران نتوانسته از مزایای برجام استفاده کند ، اظهار داشت : قرار بود مطابق آنچه که رییس جمهور دو سال پیش در زمان آغاز تعهد برجام گفت ؛ تمام تحریم های نفتی ، بانکی و غیره برداشته شود اما درست است که ما نفت بیشتری را می فروشیم اما پول آن را نمی توانیم دریافت کنیم و به پولهای بلوکه شده ما اضافه می شود .
وی با تاکید بر اینکه در برجام تعهدات سنگینی دادیم ، اذعان داشت : ما در مقابل این تعهدات ضمانتی در قبال ضمانت های محدود غربی ها دریافت نکردیم و شاهد هستیم که از زمان اجرا برجام تا الان تحریم ها علیه ایران چه در دولت اوباما و چه در دولت ترامپ بیشتر شده است .
وی افزود : در حال حاضر ترامپ اعلام می کند که برجام یکطرفه به نفع ایران شده است با این هدف این موضوع را مطرح می کند و می خواهد برجام را لغو کند که می گوید با توجه به کوتاه آمدن ایران در مقابل فشارها می توانند در مذاکرات جدید امتیازات جدیدی بگیرند و امتیازات کمتری بدهند .
وی با تاکید بر این که حتی اگر ایران این موضوع را بپذیرد ، کارشکنی های آمریکا بدین جا ختم نمی شود ، بیان داشت : زیاده خواهی های استکبار جهانی حد مشخصی ندارد و ما باید با استراتژی قوی و کارآمد پاسخ این زیاده خواهی را بدهیم .
قدیری ابیانه بهترین موضع در این راستا را موضع مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برجام خسارت محض است دانست و عنوان داشت : علت بسیاری از کارشکنی ها و ضررهایی را که ایران متحمل شد این بود که دولت و دستگاه دیپلماسی کشور خطوط قرمز رهبری را در مذاکرات برجام رعایت نکردند و در حال حاضر مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که ایران آغاز کننده نقض برجام نخواهد بود .
وی ادامه داد : دولت ترامپ عملا برجام را نقض کرده است اما تلاش دارد ایران را ناقض برجام معرفی کند .
وی تاکید کرد : سیاست های ما باید به گونه ای باشد که برای جهانیان مشخص شود که ناقض برجام آمریکاست چرا که در حال حاضر دولت ترامپ ضعیف تر از آن چیزی است که در دولت اوباما شاهد بودیم مثال تهدیدی که علیه کره شمالی صورت گرفته و پوچ و بی هدف از آب درآمده است .
وی در پایان با اشاره به اینکه آنچه موجب می شود آمریکایی ها در اهداف خود شکست بخورند یک استراتژی پرقدرت و دقیق است ، خاطر نشان کرد : تقویت همه جانبه بنیه نظامی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی در کشور می تواند توان بازدارندگی بالایی را ایجاد کند و حذف داعش در عراق و سوریه توسط نیروهای نظامی ایران یکی از این اهداف در مقابله با آمریکایی هاست .
Www.namanews.com/News/20700

۹۶/۰۵/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">