پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۶ ق.ظ

۰

دو خطر عمده در کمین جهان

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۱۶ ق.ظ

مساجد در دین مبین اسلام، به‌عنوان سنگرهای مستحکم و پایگاه‌ در برابر هجمه‌ها و دیده‌بان حفظ ارزش‌ها به شمار می‌آیند و از صدر اسلام تاکنون، هسته‌های مقاومت در مقابل مستکبران و مستبدان عالم با محوریت این شاکله مقدس شکل‌گرفته است. به تعبیر سردار «قاسم سلیمانی» در اجلاس روز جهانی مسجد، عمده و عصاره اختلاف غرب با اسلام، بر سر مساجد بوده و هست که گاهی این اختلافات ابعاد داخلی پیداکرده و زمانی هم در قالب هجوم به جهان اسلام تبلور پیدا می‌کند. ازاین‌رو، شاهد سرمایه‌گذاری‌های سنگین دشمنان برای نفوذ و خدشه واردکردن به مساجد و فرهنگ برآمده از آن هستیم. علاوه بر این، مسجدی که در تراز آرمان‌های اسلام ناب محمدی است، از جنبه‌های مختلف در پیشبرد اهداف بلند جامع اسلامی نقش بسزایی دارد، که اگر از دریچه رشد و پیشرفت مسلمانان در مقیاس جهانی به آن نگاه کنیم، به ابعاد توطئه‌هایی که دراین‌باره طراحی‌شده‌اند، پی خواهیم برد.

در مدخل بحث باید گفت که جهان کنونی در دالان گذر از نظم سابق تک‌قطبی و دوقطبی به سمت جهان چندقطبی قرار دارد و طبیعتاً در چنین شرایطی، بر حجم تهدیدات و فرصت‌ها افزوده می‌شود. تهدید از سوی قدرت‌هایی که در حال افول‌اند اما تقلا می‌کنند که موضع خود را حفظ و تقویت کنند و از سقوط موقعیت جهانی خویش، ممانعت نمایند و  قدرت‌هایی که درصدند به قطبی در دنیا تبدیل‌شده و جایگاه خود را تحکیم بخشند.
یکی از قطب‌هایی که زمینه بروز و ظهور و حتی تبدیل‌شدن به قدرت برتر جهانی را دارد، جهان اسلام است. وسعت جغرافیایی، جمعیت یک و نیم میلیاردی، منابع غنی نفت، گاز و ...، برخورداری از نقاط مهم استراتژیک و به‌ویژه اعتقاد واحد به اسلام، پیامبر اعظم(ص) و خداوند یکتا، ازجمله مؤلفه‌هایی هستند که پتانسیل اوج گرفتن جهان اسلام را فراهم کرده است.

لذا قدرت‌های استکباری از دیرباز، نسبت به خطر شکل‌گیری تمدن و قطب بزرگ اسلامی با راهبری قدرتمند مساجد در جای‌جای کشورهای اسلامی، هوشیار و احساس خطر می‌کردند و به هر نحو ممکن تلاش کرده‌اند تا مانع این تحول بزرگ شوند. تجزیه کشورهای اسلامی، ایجاد اختلافات قومی – مذهبی در جهان اسلام، حاکم کردن عناصر دست‌نشانده و فراهم نمودن زمینه تضعیف مداوم آن‌ها از طرق مختلف ازجمله تحمیل جنگ‌ها، در زمره راه‌هایی بوده است که برای رسیدن به این اهداف مورداستفاده قرارگرفته و به‌ویژه، شکل‌گیری رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی با شعار «از نیل تا فرات» که بخش‌هایی از 20 کشور جهان ازجمله مکه و مدینه را نیز در برمی‌گیرد، با همین منظور بوده است.
ازنظر طراحان این توطئه شوم، هیچ تشکیلات و نهادی همچون مسجد، در منسجم کردن و یکپارچه نمودن اراده مسلمانان و تربیت آن‌ها برای استکبارستیزی در مسیر تحقق تمدن بزرگ اسلامی کارایی ندارد، لذا با درک این واقعیت، تصمیم گرفتند که آرمان فلسطین و مسجدالاقصی را از طریق جریان‌های جعلی و فتنه‌گر در داخل جهان اسلام، به محاق ببرند.

اما یک حادثه مهم تاریخی، جریان امور را تغییر داد و آن، پیروزی انقلاب اسلامی بود. از آن زمان تابه‌حال، اسلام‌‌گرایی به یک فاکتور مهم در تحولات جهانی تبدیل شد و پیروزی‌های پی‌درپی مسلمانان در سراسر دنیای اسلام، باعث شد که ارکان رژیم صهیونیستی سست شود؛ به‌طوری‌که مقامات ارشد سازمان جاسوسی سازمان سیا، نسبت به ادامه حیات این رژیم جعلی پس از سال 2025، ابراز تردید جدی نموده‌اند.
صهیونیست‌هایی که روزی شعار «از نیل تا فرات» می‌دادند، اکنون با شعار «آزادی فلسطین، از نهر تا بحر» از سوی تربیت‌یافتگان مکتب قدس شریف روبه‌رو هستند. لذا برای جلوگیری از روند مهاجرت معکوس و فرار شهرک‌نشیان از سرزمین‌های اشغالی و جلوگیری از وقوع این سرنوشت محتوم، نقطه مقابل مسجد‌الاقصی را هدف قرار داده و به حمایت آشکار و پنهان از تروریستها و کشورهای تروریست‌پرور منطقه روی آوردند. به‌این‌ترتیب، از طریق دلارهای نفتی کشورهای مرتجع، زمینه‌های شکل‌گیری تفکر تکفیری در مساجد و مراکز به‌اصطلاح علمی عربستان ایجاد شد و دانش‌آموختگان خشک‌مغز مساجد ضرار عصر حاضر، به نیابت از دشمنان اصلی مسلمانان به مقابله با پرورش‌یافتگان اسلام ناب محمدی و جبهه مقاومت برخاستند.

ناگفته نماند که در اسناد افشاشده از اطلاعات محرمانه آمریکا، تروریست‌های داعش در طرحی به نام «لانه زنبور» با مشارکت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، باهدف حراست از این رژیم کودک‌کش ایجاد شدند. حتی بدون افشاگری‌ها هم می‌توان با رصد تحولات به صهیونیستی‌ بودن تکفیری‌های داعش پی برد، چراکه تروریست‌های تکفیری حتی یک گلوله به سرزمین‌های اشغالی شلیک نکرده و افزون بر آتش‌افروزی در کشورهای مسلمان، عملیات تروریستی را به اروپا و آمریکا کشانده‌اند.
اخیراً خاخام اعظم یهودیان در اسپانیا گفته است که اروپا جای یهودیان نیست و همه یهودیان باید به ارض موعود مهاجرت کنند. درنتیجه، خدمتی که داعش با عملیات‌های تروریستی به رژیم غاصب اسرائیل می‌کند، عبارت است از منصرف کردن صهیونیست‌ها از مهاجرت معکوس و ترغیب یهودیان اروپا و آمریکا به اقامت در فلسطین اشغالی که فرضیه هدایت ترورها در غرب توسط رژیم صهیونیستی تقویت می کند.
بنابراین، اولین خطری که روز گذشته، فرمانده مقتدر سپاه قدس از آن با عنوان «فتنه مذهبی» یادکردند، با محوریت تقابل دو مسجد از جبهه مقاومت و از جناح تکفیری‌ها شکل‌گرفته است. از سوی دیگر، بدخواهان مصالح عالیه جهان اسلام، خواهان مساجدی هستند که عافیت‌‌طلبی و بی‌تفاوتی نسبت به مشکلات جهان اسلام را دامن بزنند که انفعال و سکوت علمای برخی از کشورهای اسلامی در قبال فتنه‌های جهان اسلام، در این چارچوب قرار دارد.

متأسفانه در داخل کشور نیز این خطر به‌خوبی حس می‌شود و برخی با ترغیب مساجد به حاشیه‌نشینی و دورماندن از وقایع روز جهان و منطقه در کنار زدودن مرکزیت از مساجد و ایجاد بسترهایی به‌منظور اشاعه فعالیت‌های غیر مرتبط با فرهنگ ناب انقلابی، عملاً در زمین دشمن بازی کرده و موجبات دین‌گریزی نسل جوان و غفلت آن‌ها را از خدعه‌های بدخواهان فراهم کرده‌اند.

اما «تهاجم علیه جهان اسلام» که دومین خطر مورداشاره حاج «قاسم سلیمانی» بود، فقط از درون نیست، بلکه شاهد هجمه‌های نظامی، رسانه‌ای و اقتصادی نظام سلطه به جهان اسلام هستیم. در سایه بی‌تفاوتی و همراهی عربستان سعودی با جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در فلسطین و دیگر سرزمین‌های اسلامی که خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند و همچنین سکوت مرگبار مجامعی همچون «الازهر» در قبال حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه، مقدمات و زمینه‌ هجمه‌های اقتصادی، رسانه‌ای، سیاسی و ... غرب و صهیونیست‌ها شکل‌گرفته و همان‌گونه که تز دشمنان در کشاندن خواص جهان اسلام به ورطه بی‌تفاوتی و خمودی است، آنتی‌تز و پادزهر مقابله با آن نیز در بیداری علما و مجامع تأثیرگذار نهفته است.

باوجوداین حجم بی‌سابقه از توطئه‌ها و نیرنگ‌ها در داخل و خارج، خوشبختانه جهان اسلام به‌سوی شناخت چهره حقیقی مستکبران، تروریسم تکفیری و سیاست‌های کلان و خصمانه دشمن به‌پیش می‌رود و جمهوری اسلامی ایران با اتحاد حول محور ولایت و به‌عنوان سردمدار بیداری اسلامی، چشم‌انداز روشنی پیش روی مسلمان ترسیم کرده است که در آینده‌ای نه‌چندان دور به خنثی شدن توطئه‌ها و شکوفا شدن بذر تمدن اسلامی منجر خواهد شد، ان‌شاءالله.

۹۶/۰۵/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">