پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه معتقد است: روحانی یکی از ملاک هایش برای افراد در پست های حساس نقش آفرینی این افراد در فتنه است وی خود را مخالف انصراف قالیباف در انتخابات معرفی می کند و اصول گرایان را در انتخابات 98 پیروز می داند اگر شعارهای ضد فسادی که می دهند را عمل کنند.

به گزارش خبر فوری، قدیری ابیانه یکی از اصول گرایان پرپا قرص این روز ها در یک صبح تابستانی مهمان ما در دفتر خبر فوری شد. از مواضع تند و انتقادی اش تا اعتراض به احمدی نژاد و روحانی را در پرونده خود دارد. قدیری که به عنوان نامزد جمنا برای کاندیدا توری ریاست جمهوری 96 مطرح شده بود اما اکثریت آرا را کسب نکرد. این دیپلمات قدیمی اساسا تفکرات خود را برپایه اصولگرایی توصیف می کند.

قدیری مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. زمانی سفیر ایران در مکزیک و استرالیا بود و بعد از آن در ایران با حواشی همراه بود. از درگیری زمان ثبت نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری 96 تا زمانی که به عنوان یک طرفدار در مناظره های انتخاباتی سال 96 در دانشگاه گرگان به علت فحاشی رئیس حراست سیلی محکمی نثار وی می کند.
از وی در مورد زود جوش آوردنش می پرسیم که می گوید ای کاش آن یک بار هم که در عمرم عصابی شدم و آن فرد حراستی هتاک را زدم این کار را نمی کردم.

در زیر متن کامل گفتگو خبرنگار سیاسی خبرفوری با این دیپلمات با سابقه را می خوانید:

سئوال : توصیف شما از وضعیت اقتصادی کشور چیست؟ با درآمدهای نفتی چه کرده اند و چه کاری باید می کردند؟

پاسخ: ایران با وجود اینکه کشور ثروتمندی است و با وجود داشتن ثروت نفت و عضو مهم اپک بودن و نیز حدود صد سال است که درآمد نفتی دارد به خصوص در این 37  38 سال هم درآمد خوبی داشته است در زمان آقای احمدی نژاد هم بالاترین درامد نفتی را داشتیم و الان هم همینطور. چرا با این وجود ما مشکلاتی مثل معیشت، مسکن، اشتغال ، درمان و رفاه را داریم و این سوال در اذهان مردم نیز هست . من چون  سخنرانی های زیادی در سراسر کشور داشته ام سعی می کنم به این سوال جواب دهم و اگر بخواهیم به این سوال جواب دهیم که با این درامدهای نفتی چه کرده اند و چه کاری باید می کردند؟

باید اول میزان درامد نفتی را مشخص کنیم . میزان درامد نفتی مشخص است و هر سال در بودجه مشخص می شود و حتی تیتر اول روزنامه ها نیز هست. امسال هم برای سال آینده مشخص می کنند و در پایان سال نیز مشخص می شود که چقدر از آن محقق شد. هر دو اعداد نجومی است و چون رقم درشتی است مردم تصور درستی از این درامد ندارند .عدد که نجومی شود تشخیص اندازه آن سخت است مثل ستاره ها که دور دستند و نه می دانیم که چقدر فاصله هست و نه می دانیم که اندازه آن ستاره چقدر است و نه می دانیم که فاصله آن ستاره با ستاره کناری چقدر است . رقم درآمد نفت که نجومی شد این مشکل پیش می اید. برای اینکه این اعداد قابل درک تر باشد باید دید با چه چیزی می شود مقایسه کرد تا قابل درک تر باشد. با حقوق ماهیانه می شود مقایسه کرد، مشخص کنیم درامد نفتی ایران به ازای هر ایرانی ماهی چقدر است. یعنی اگر عدد نجومی یکسال درامد نفت را تقسیم کنیم به جمعیت کشور می شود نفری/ سالی. تقسیم کنیم به 12 ماه می شود نفری /ماهی. زمان آقای احمدی نژاد این رقم بالاترین بود.

سئوال : ایران چقدر نفت صادر کرده است ؟ و نحوه محاسبه شما در خصوص تقسیم پول نفت چگونه است؟

پاسخ: دوران اقای احمدی نژاد بالاترین میزان در آمد نفتی را ما داشتیم، بودجه مصوب سال 91 ، این رقم درامد نجومی نفت بیش از هر سال حتی در سالهای دولت خود آقای احمدی نژاد بود. از مخاطبین سوال می کنم شما فکر می کنید به ازای هر ایرانی در اوج آن، ایران چقدر نفت صادر کرده است ؟  جواب ها اینگونه است که افراد از کف یک میلیون تومان در ماه تا بالاتر از میلیارد اعلام می کنند. هر چقدر هم که به مناطق نفت خیز نزدیک تر می شویم این تصور پر رنگ تر است . چون چاه های نفت و کشتی را می بینند و می گویند که خیلی هست. حال اگر همه درامد نفت را برفرض غلط و نشدنی بین مردم مساوی تقسیم کنند و بگویند خود مردم مشکلات مسکن، درمان و رفاه و ... را تامین کنند و مدرسه و درمان رایگان و هزینه نیروهای امنیتی و عمران را هم نداریم، رقم هایی که می گویند از یک میلیون که کف آن است تا میلیارد و بالاتر و در همه قشری هم اینگونه است از دانشجو و کارگر گرفته تا اقتصاد دان و استاد دانشگاه. سال 91 بالای 61 هزار میلیارد تومان درامد نفتی  در بودجه مصوب داشتیم. وقتی این رقم را به ا فراد می گویم و نظر آنها را می خواهم بدون انجام هیچ محاسبه ای انجام دهند،  هر کس هر رقمی گفته آنرا بیشتر می کند مثلا اگر گفته 10 میلیون می گوید 100 میلیون با شنیدن این رقم.

حالا با انجام محاسبه 61 هزار میلیارد تقسیم بر 75 میلیون جمعیت سال 91 می شود نفری ، سالی تقسیم بر 12 می شود نفری ، ماهی 67000 تومان . خب در ارزیابی دولت ها و عملکردها خیلی تفاوت ایجاد می شود اینکه بدانیم درامد 10 میلیون است یا 67 هزار تومان است . در این دولت که اعلام کرد سال گذشته درامد نفت 70 هزار میلیارد تومان بوده است. جمعیت 80 میلیون نفر بوده که می شود ماهی 73 هزار تومان برای هر نفر بوده است. خب حال اگر می خواهیم توقعی داشته باشیم باید بگوییم آقای احمدی نژاد، شما با درامد ماهی 67 هزار تومان چه کردید؟ آقای روحانی با درآمدماهی 73 هزار تومان چه کردید؟ البته این 73 هزار تومان در دولت آقای روحانی ارزشش کمتر از دوره آقای احمدی نژاد است. بیش از این توقع داشته باشیم توقع بیجایی است. اگر فرض کنیم که دولت تمام سهم نفتی را به مردم بدهد و بگوید شما با این پول مشکل مسکن را حل نمایید. چه کسی می تواند با ماهی 73 هزار تومان مشکل مسکن را حل نماید حال آنکه یکی از توقعات مردم از حکومت مسکن است. ماباید این را درست کنیم. کسانی که باید این را درست کنند رسانه های گروهی مقامات دستگاه های تبلیغاتی هستند که البته آنها خود نیز جزء این متوهمین هستند وقتی با خودشان صبحت می کنیم می بینیم اعداد و ارقام توهمی می دهند.
من با بودجه نویسان صحبت کردم وقتی  اعداد و ارقام را پرسیدم و از آنها سوال کردم که به نظر شما سهم هر کس ماهانه چقدر است آنها نیز اعداد و ارقام میلیونی گفتند چون آنها هم ضرب و تقسیم نکردند. الان گفته می شود زمان آقای احمدی نژاد 600 میلیارد دلار درامد نفت داشتیم و مقداری هم درامد غیر نفتی داشتیم . ۶۰۰ میلیارد دلار تقسیم بر 8 سال تقسیم بر 12 ماه تقسیم بر 75 میلیون نفر می شود نفری ماهی 83 دلار قیمت فروش نفت. اگر هزینه هایش را از آن کم کنیم می شود ماهی 60 الی 70 دلار درامد . حال می پرسیم با این درامد چکار کردند؟ دولت و مجلس تصویب کردند 42 هزار تومان نفری ماهی برای عمران ، 13 هزار تومان آموزش و پروش، 9 هزار تومان وزارت بهداشت، 3 هزار تومان وزارت علوم و تمام شد.

سئوال : حالا برخی می پرسند که پس با این حساب کشور های عربی چکار می کنند؟

پاسخ: مثلا امارات. یارانه ای که آنها به مردم می دهند شاید بیش از حقوق کارمندان ما باشد. یک ضرب و تقسیم ساده است. حجم صادرات نفت به بشکه در امارات که جمعیت بومی که یک میلیون نفر است به حجم صادرات ما با جمعیت 80 میلیون نفری مقایسه کنیم، یکسال صاردات نفت یک  اماراتی مساوی است با حدود90 سال صادرات نفت یک ایرانی در شرایط قبل از تحریم. در حالی که با شرایط تحریم صادرات یکسال یک اماراتی می شود معادل صادرات دو قرن یک ایرانی است. اگر این را در نظر نگیریم به این شکل ما فکر می کنیم که آنها بیشتر به مردم خود می رسند مثل این است که یک خانم به همسرش بگوید چرا ماشینی را که شهرام جزایری به خانمش داده را برای من تهیه نمی کنی. من کاری به حلال یا حرامش ندارم اما او داشته و خریده من اگر داشتم می کردم اما تواناییش را ندارم. اقتصاد ما نیز تواناییش در همین حد است. این تصور باعث شده که هر دولتی شکست خورده جلوه نماید حتی اگر بهترین دولت باشد.

سئوال : با تعریفی که شما در خصوص اقتصاد کردید، آیا دولت آقای روحانی در دوره اول شکست خورده به حساب می آید یا خیر ؟

پاسخ: در اقتصاد بله شکست خورده است . آقای روحانی گفتند که من  خزانه را خالی تحویل گرفتم که البته آقای احمدی نژاد استدلال هایی آورد که آنچنان هم خالی نبوده است اکنون خود دولت اعلام کرده است که 700 هزار میلیارد تومان بدهی دارد. یعنی به اندازه 10 سال درآمد نفت سال 95 بدین معنی که 10 سال درامد نفت پیش خور شده است. هر روز هم به بدهی ها افزوده می شود این مقدار بدهی یعنی به ازای هر خانوار 4 نفره دولت 35 میلیون تومان بدهکار است . حال با وجود این همه، اختلاس ها و حقوق های نجومی و اینگونه مسائل این موضوع خوبی نیست اما با وجود اینکه بنده به دولتهای آقایان روحانی و احمدی نژاد نقد دارم می گویم که باید توقعاتمان از دولت ها را بر اساس واقعیات نه بر اساس خیالات تنظیم کنیم.

سئوال : آیا بزرگ شدن حجم دولت اقای روحانی سبب شده که این بدهی به وجود بیاید یا علت آن عدم مدیریت دولت می باشد؟

پاسخ: بنده به عدم مدیریت دولت آقای روحانی معتقد هستم اما به این هم معتقد هستم که اگر امام معصوم هم بود نمی توانست این نیازها را با این بودجه تامین نماید. البته این دولت می توانست که خیلی بهتر عمل کند اما بسیاری از خواسته ها و توقعات مردم اصلا برآورده شدنی نیست. مردم به جای نتیجه تلاش خود، میازهای خود را از دولت می خواهند و مردم در ذهن خود برای مدیریت ها و دولت ها نقش بسیار بیشتری از آنچه که در واقعیت هست قائل هستند و نقش خود را کمرنگ می بینند و ذهنیتی شکل گرفته است که حکومت باید نیازهای مردم را برآورده نماید بر اساس آن توهمی که پیشتر اشاره کردم.

سئوال : نقش مردم چیست؟

پاسخ: در دنیا مردم می دانند که باید هزینه های دولت را با دادن مالیات بدهند. بدین صورت که مردم باید کار کنند، تولید ثروت کنند و از محل تولید ثروت مالیات بپردازند و دولت نیز از محل آن مالیات خدمات ارائه می دهد. میزان خدماتی که دولت می دهد بستگی دارد به میزان پولی که از مردم می گیرد و این هم به میزان ثروتی که مردم تولید می کنند بستگی دارد. کار و تلاش است که باعث تولید ثروت می گردد. عمده مانع اصلی که بر سر کار و تلاش مردم هست این است که افراد نشسته اند تا دولت نیازهایشان را برآورده کند که همین موضوع باعث تنبلی اجتماعی شده است. دولت روحانی در بخش بهداشت عملکرد بالاتری داشته است از این جهت که سهم مردم در هزینه های درمانی کاهش پیدا کرده و سهم دولت افزایش پیدا کرده است اما بخاطر همین موضوع دولت بالای 20 هزار میلیارد تومان بدهی به بار آورده است لذا باید خدمات ارائه شده متناسب با توان اقتصادی کشور باشد. و توان اقتصادی کشور هم بستگی به کار و تلاش مردم دارد. ایرانی ها بعد از چند کشور عربی نفت خیز جزء تنبل ترین ها بین  مردم کشورها هستند.

سئوال : آیا مردم ایران باید کم توقع تر شوند؟

پاسخ: مردم ما باید برای حل مسائل نگاهشان به خودشان باشد. دولت و مدیریت هم بسیار مهم است اما مهمتر از همه اینها نقش خود مردم می باشد قران نیز این موضوع را تایید می نماید. در قرآن آمده است که سرنوشت قومی تغییر نمی کند مگر اینکه آن قوم در نفس خود تغییری ایجاد نمایند. اگر قرار بود کاری با معجزه حل شود که ما 11 امام حاضر داشتیم در گذشته، اما وقتی که مردم به وظایف خود عمل نکردند حکومت تشکیل نشد و اینکه ما فکر می کنیم که بنشینیم حضرت مهدی (عج) بیایند ظهور کنند و با معجزه نیازهای و مشکلات ما را حل کنند خودش از موانع ظهور است. لذا باید این نگاه را تغییر دهیم ضمن اینکه دولت هم باید پاسخگو باشد که با پول حاصله چکار کرده است. علت حقوق نجومی و اختلاس چیست چرا که جرم ها در این وضعیت بسیار سنگین تر نیز می باشد.

سئوال : برخی از دولت مردان و نمایندگان مجلس گله دارند که چرا با فساد برخورد نمی شود؟ چرا به این وزیر رای داده شد و به آن وزیر نه؟

پاسخ: من در پاسخ می گویم که اولا به واسطه هم رییس جمهور و هم مجلس ، وزرا منتخب مردم هستند اگر اشکالی وجود دارد در رای ماست. ملاک های مردم برای رای دادن چیست ؟ فلسفه وجودی قوه های سه گانه این است که وقتی قدرت و پول و ثروت در دست یک قوه قرار می گیرد این منشا فساد است برای اینکه جلوی این فساد گرفته شود مجلسی تشکیل شده از نمایندگان مردم که کار تایید وزرا ، تصویب بودجه، نظارت بر دولت و استیضاح را دارند اما در ایران ملاک های غلطی در خصوص رای دادن وجود دارد به خصوص در شهرستانها، که به کسی رای دهندکه با دولت مردان روابط خوبی داشته باشد تا بتواند مقداری از بودجه را برای آن شهر جذب نمایند و البته این قضیه مطلق نیست اما عمومیت دارد و بسیار رایج است. لذا به خاطر این موضوع نمایندگان اینطور وانمود می کنند به مخاطبین که برنده انتخابات هستند و با ترفندهای مختلف این را به مردم القا می کنند و وقتی مردم باور کنند که اینها برنده هستند برای منافع خود به آنها رای می دهند. برخی نیز کاندید می شوند نه برای جلوگیری از رانت خواری بلکه می روند که از رانت برخوردار شوند. شما حساب کنید یک نفر برای انتخابات یک میلیارد تومان هزینه می کند در حالی که حقوق یک نماینده در طول چهار سال حدود 300 میلیون تومان است. آیا این منطقی است؟ مشخص است که این فرد برای استفاده از رانت می خواهد کاندید شود که این خود نوعی فساد است. برخی مواقع ملاک رای دادن انتخاب اصلح نیست بلکه قومیتی یا فامیلی است.

سئوال : چندی پیش در مجلس مطرح شد که آقای زنگنه نماینده های ادوار گذشته را در وزارت نفت جمع کرده است و منسوبین نماینده های فعلی را هم جهت ایجاد رانت برای رای آوری جذب کرده است تفسیر شما چیست ؟ و موضوع دیگر اینکه برخی از نمایندگان ثبت نام می کنند به عنوان مخالف اما در عمل به عنوان موافق وزیر صحبت می کنند؟

این هم نوعی فساد و حق خوری است و اینها تاکتیک های انتخاباتی است که اصلا صحیح و شرعی نیست. اگر مخالفی یا مخالف باید کاملا مشخص باشد نه با این تکنیک ها که حق دیگران را از بین ببریم.

سئوال : آیا در حال حاضر و در همین رای اعتماد به وزرا در مجلس رانتی وجود دارد ؟

پاسخ: اص بر رانت خواری است و یکی از دوران رانت خواری زمان رای دادن و استیضاح است مثلا یکی از نمایندگان که از امضا کنندگان  استیضاح اقای آخوندی بود بعد از اینکه معاون پارلمانی تماس می گیرند، نماینده می گوید یک خانه به من بدهند من امضایم را پس خواهم گرفت و آقای وزیر هم دستور می  دهد که خانه را بدهید.

چه وزیر دست و دلبازی!

 

بله از بیت المال است از کیسه خلیفه می بخشند. و برخی از استیضاح ها برای همین است که بتوانند چیزی بگیرند. اساسا ورود شان به این حوزه ها برای همین رانت هاست.

سئوال : در بین وزرای پیشنهادی شما فکر می کنید که ضعیف ترین کدام است؟

پاسخ: یک مسئله ضعف است و در مواقعی شاید طرف فردی قوی باشد اما فاسد باشد. مجلس نباید به فرد ضعیف و یا فتنه گر رای بدهد. این افراد نباید به پست های حساس برسد. متاسفانه ظاهرا یکی از ملاک های آقای روحانی برای پست های حساس این است که در فتنه نقش داشته باشد برعکس. آقای روحانی در فتنه سکوت کرد حتی تا 9 دی هم موضع نگرفت .

سئوال : علت شکست اصول گرایان در انتخابات قبلی چه بوده است؟

پاسخ: اجازه بدهید این سوال را با یک سوال دیگر پاسخ دهم چرا  امام علی (ع) از معاویه شکست خورد؟ علت این بود که آنها به هر ترفندی حتی غیر شرعی برای پیروزی متوسل می شدند اما امام علی (ع) حاضر به انجام این کار نبود . هیچ وقت یک اصولگرا نمی گوید اگر آقای روحانی رییس جمهور شود دیوار کشی می کند در خیابان ها به سه علت 1- می داند که نمی تواند دیوار بکشد 2- می داند که قصد دیوار کشیدن ندارد و 3- می داند اگر بخواهد همچین نسبتی دهد دروغ و حرام است. و حاضر نیست که دروغ بگوید. آقای روحانی یک همچین محدودیتی برای خود قائل نیست.  ایشان وقتی می گفت اگر آقای رییسی رییس جمهور شود در کوچه دیوار می کشد این تبلیغات دروغین است که مثلا اگر فلانی رای بیاورد جنگ می شود و از بودجه بیت المال خرج کردند . دولت 700 هزار میلیارد تومان بدهی دارد آنوقت نزدیک انتخابات اعلام کرد که به دهک هایی که از دریافت یارانه حذف شده اند مجددا یارانه خواهم داد. چرا در روستاها اعلام کردند که اگر به آقای روحانی رای ندهید بودجه تان را کم می کنیم . اینها چیزهایی است که یک اصولگرا نمی تواند بپذیرد و انجام دهد.

سئوال : در زمان آقای احمدی نژاد که اصولگرا بودند نیز این اتفاق افتاد همان بحث مربوط به توزیع سیب زمینی و یارانه و سهام عدالت این را چگونه توصیف می کنید؟

پاسخ: بحث یارانه یکی از اقدامات خوب آقای احمدی نژاد بود که متاسفانه این دولت ادامه نداد . اینکه سیب زمینی توزیع کرده اند باید ثابت شود برای انتخابات بوده است در آن زمان اعلام کردند که سیب زمینی مازاد است و به همین علت بین فقرا توزیع شد. حالا اصلاح طلبان چه کردند؟ سیب زمینی های مازاد را خاک کردند و نزدیک انتخابات در شهری به نام گتوند از خوزستان کنسرو مرغ توزیع کردند به هر خانواده ۲۴ عذ و به هر دانش‌آموز  دانش آموز12 عدد. در این دولت واقعا از بیت المال خرج کردند. درحال حاضر خیلی ها از همین آقایان دادگاهشان برقرار است.

ترفندهائی که استفاده کردند در انتخابات کثیف بود مثل زمانی که گفتند من دانشجو را زدم درحالی که رئیس حراست را به علت فحاشی زدم و یا اینکه گفتند قدیری عضو ستاد آقای رئیس بود درحالی که من طرفدار بودم و نه عصصو ستاد.

اما چرا رئیس حراست را گفتند دانشجو بود و چرا گفتند که قدیری عضو ستاد رئیسی است . این ترفند ها کثیف است از نظر من خلاف شرع است . این تبلیغات دروغین است زمانی کسی عیبی دارد که عیب را مطرح کنید یک چیزی است اما جو سازی و دروغ می گویی دروغ گفتند خلاف شرع است.

سئوال : خارج از تبلیغات دروغین که گفتید بر علیه اصول گرایان بود ضعف آنها در چی بود؟ چه چیزی در اصول گریان باعث باخت در انتخابات شد ؟ شما موافق کناره گیری اقای قالیباف هستید؟

ضعف اصول گرایان نیز این بود که جمنا بسیار دیر تشکیل شد و در نهایت اعضای جمنا نتوانستند به یک نفر واحد برسند . بنده مخالف انصراف آقای قالیباف بودم چون ایشان طرفدارانی داشتند و ممکن بود پس از انصراف ایشان به سمت رقیب بروند  و از نظر من هر کس که می توانست قسمتی از آراء را به خود اختصاص دهد باید وارد میدان می شد مثلا آقای رضایی اگر شرکت می کردند می توانستد تعدادی از آراء را داشته باشند و انتخابات می توانست دو مرحله ای شود من معتقد بودم که پس از انصراف آقای قالیباف ، آقای رییسی باید وزرایش را اعلام می کرد احتمال رای آوریش بیشتر بود یا حتی اگر اینها نیز یک ستاد تخریب تشکیل می دادند مثل طرف مقابل که البته این کار شرعی نیست احتمال پیروزی داشتند.

سئوال : واکنش آقای رییسی به شکست در انتخابات چه بود؟

پاسخ: واکنش آقای رییسی پس از اعلام نتایج انتخابات بسیار متمدنانه، معقول و بزرگوارانه بود. البته جو جامعه و آمارها به گونه ای بود که آقای رییسی رای می اورد اما کاری که شد این بود که حتی رسانه های بیگانه هم حمایت کردند و سنگ تمام گذاشتند حتی در آن زمان رییس CIA  در مصاحبه ای اعلام کرد که ما نگران هستیم که آقای روحانی رای نیاورد. با استفاده از بحث دوگانه جنگ و صلح ، تحریم و غیر تحریم مردم را ترساندند. حتی کنگره آمریکا نیز تصویب تحریم ها را موکول کردند به بعد از انتخابات ایران چرا که می گفتند این کار سبب می شود روحانی رای نیاورد.

سئوال : دیدار آقایی رییسی با تتلو چگونه توصیف می کنید؟

آقای تتلو اعلام کردند که توبه کردم و این بسیار ارزشمند است و اینکه از آقای رییسی حمایت کند نیز ارزشمند است اما اگر من بودم می گفتم که نیازی به انجام ملاقات نیست به خاطر سوء استفاده تبلیغاتی که احتمال می رفت انجام شود و دیدیم که این اتفاق افتاد.

اقای علی مطهری در مناظره با من گفت که گلشیفه توبه کند برگردد اما چطور می شود توبه آقای تتلو قبول نیست توبه گلشیفه قبول است.

سئوال : اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات 1400 باید چه استراتژی داشته باشند ؟

پاسخ: باید حقایق را به گونه ای که در این 4 سال است بیان کنند و اگر خلافی هست از همین الان اعلام کنند من حتی معتقدم که اگر فسادی در بین افرادی که ادعای اصولگرایی می کنند باشد باید سخت تر با آن برخورد کرد. مردم با فساد مخالفند و هرکس که بتواند به مردم ثابت کند که با فساد مبارزه می کند زمینه رای آوری دارد. حتی پیش بینی مقام معظم رهبری در انتخابات آمریکا همین بود ترامپ چون شعارهای ضد فساد می داد زمینه رای آوری داشت .

اگر کسی با نام اصولگرایی در حال فساد است آن فرد دیگر اصولگرا نیست و فقط ادعای اصولگرایی دارد. یکی از اصول اصولگرایان مبارزه با فساد است. مثال هایی در تاریخ مثل شمر، طلحه و زبیر از این نمونه ها هستند.

سئوال : آیا عدم رای آوری اصولگرایان به این معنی است که مردم دیگر به آنها اعتماد ندارند؟

پاسخ: خیر، اینگونه نیست. مبارزه با فساد و رانتخوار نبودن از اصول ماست اگر کسی از اینها تخطی کرد دیگر اصولگرا نیست ادعای اصولگرا بودن یا اصلاح طلب بودن کافی نیست و حتی اصولگرای واقعی نمی تواند اصلاح طلب نباشد.

آقای رییسی حاضر نشد برای رای آوری از تخریب رقیب استفاده کند با اینکه اطلاعات زیادی از این آقایان در دست داشت. ما یک همچنین آدم هایی را می خواهیم و مردم نیز اشتباه کردند که به چنین فردی رای ندادند .

سئوال : نظرتون درمورد آقای احمدی نژاد چیست؟ نحوه آشنایی شما با آقای احمدی نژاد چگونه بود؟

پاسخ: من به دوره اول ریاست جمهوری ایشان نمره قبولی می دهم و احساس کردم که در دور دوم دیگر موفق نبود و مقداری هم تحت تاثیر مشایی بوده است و اینکه آقای مشایی منحرف است بله هست و زاویه داشتن این آقایان با رهبری که کاملا مسجل است.

سئوال : اینکه می گویند احمدی نژاد با رهبر زاویه دارد اما  عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم مقام معظم رهبری شده اند چگونه توصیف می کنید؟

پاسخ: رهبری حتی به خاتمی و کروبی هم گفتند که می توانید عضو جمع باشید چون آقا می خواهند که در مجمع نمایندگان افکار مختلف وجود داشته باشند. احمدی نژادم نماینده طیفی است در جامعه که علت حضورشان باشد.

سئوال : این انتقاد به شما وارد است که زود عصبانی می شوید و چقدر این انتقاد را به خود وارد می دانید؟

پاسخ: بنده یکبار عصبانی شدم آنهم به خاطر وقاحت رییس حراست یک دانشگاه که بعدا در تبلیغات به دروغ گفتند که دانشجو است. آنهم به این خاطر که رییس حراست دانشگاه به من که مهمان دانشگاه بودم فحاشی کرد. بازهم کاش که عصبانی نمی شدم اما مابقی اتفاقات عصبانیت نبوده است. آن زمان که آقای مشایی ثبت نام کردند در انتخابات من هم ثبت نام کرده بودم البته در آن زمان یک سندهایی به شورای نگهبان دادم که آقای مشایی یک سری مجسمه های مستهجن را به مکزیک برده و به عنوان آثار تاریخی ایرانی نمایش داده بودند اما این نه در عصبانیت که بر اساس موضع اصولی و اعتقادی بود که اگر قرار است چیزی را از ایران ببریم و نمایش دهیم باید معرف فرهنگ و تاریخ ایران باشد که البته بعدا هم معلوم شد که شخص مشایی اینها را انتخاب کرده است. که من در آنجا گفتم که اینها سرویس سیاسیسیاست داخلی

قدیری ابیانه: ملاک های روحانی برای پست های حساس نقش افراد در فتنه است / مخالف انصراف آقای قالیباف بودم/ اصولگرایان با شعار ضد فساد بر می گردند

قدیری ابیانه معتقد است: روحانی یکی از ملاک هایش برای افراد در پست های حساس نقش آفرینی این افراد در فتنه است وی خود را مخالف انصراف قالیباف در انتخابات معرفی می کند و اصول گرایان را در انتخابات 98 پیروز می داند اگر شعارهای ضد فسادی که می دهند را عمل کنند.

به گزارش خبر فوری، قدیری ابیانه یکی از اصول گرایان پرپا قرص این روز ها در یک صبح تابستانی مهمان ما در دفتر خبر فوری شد. از مواضع تند و انتقادی اش تا اعتراض به احمدی نژاد و روحانی را در پرونده خود دارد. قدیری که به عنوان نامزد جمنا برای کاندیدا توری ریاست جمهوری 96 مطرح شده بود اما اکثریت آرا را کسب نکرد. این دیپلمات قدیمی اساسا تفکرات خود را برپایه اصولگرایی توصیف می کند.

قدیری مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. زمانی سفیر ایران در مکزیک و استرالیا بود و بعد از آن در ایران با حواشی همراه بود. از درگیری زمان ثبت نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری 96 تا زمانی که به عنوان یک طرفدار در مناظره های انتخاباتی سال 96 در دانشگاه گرگان به علت فحاشی رئیس حراست سیلی محکمی نثار وی می کند. از وی در مورد زود جوش آوردنش می پرسیم که می گوید ای کاش آن یک بار که فرد حراستی را زدم این کار را نمی کردم.

در زیر متن کامل گفتگو خبرنگار سیاسی خبرفوری با این دیپلمات با سابقه را می خوانید:

سئوال : توصیف شما از وضعیت اقتصادی کشور چیست؟ با درآمدهای نفتی چه کرده اند و چه کاری باید می کردند؟

پاسخ: ایران با وجود اینکه کشور ثروتمندی است و با وجود داشتن ثروت نفت و عضو مهم اپک بودن و نیز حدود صد سال است که درآمد نفتی دارد به خصوص در این 37  38 سال هم درآمد خوبی داشته است در زمان آقای احمدی نژاد هم بالاترین درامد نفتی را داشتیم و الان هم همینطور. چرا با این وجود ما مشکلاتی مثل معیشت، مسکن، اشتغال ، درمان و رفاه را داریم و این سوال در اذهان مردم نیز هست . من چون  سخنرانی های زیادی در سراسر کشور داشته ام سعی می کنم به این سوال جواب دهم و اگر بخواهیم به این سوال جواب دهیم که با این درامدهای نفتی چه کرده اند و چه کاری باید می کردند؟

باید اول میزان درامد نفتی را مشخص کنیم . میزان درامد نفتی مشخص است و هر سال در بودجه مشخص می شود و حتی تیتر اول روزنامه ها نیز هست امسال هم برای سال آینده مشخص می کنند و در پایان سال نیز مشخص می شود که چقدر از آن محقق شد. هر دو اعداد نجومی است و چون رقم درشتی است مردم تصور درستی از این درامد ندارند .عدد که نجومی شود تشخیص اندازه آن سخت است مثل ستاره ها که دور دستند و نه می دانیم که چقدر فاصله هست و نه می دانیم که اندازه آن ستاره چقدر است و نه می دانیم که فاصله آن ستاره با ستاره کناری چقدر است . اعداد که نجومی شد این مشکل پیش می اید. برای اینکه این اعداد قابل درک تر باشد باید دید با چه چیزی می شود مقایسه کرد تا قابل درک تر باشد. با حقوق ماهیانه می شود مقایسه کرد، مشخص کنیم درامد نفتی ایران به ازای هر ایرانی ماهی چقدر است یعنی اگر عدد نجومی یکسال درامد نفت را تقسیم کنیم به جمعیت کشور می شود نفری/ سالی. تقسیم کنیم به 12 ماه می شود نفری /ماهی. زمان آقای احمدی نژاد این رقم بالاترین بود.

سئوال : ایران چقدر نفت صادر کرده است ؟ و نحوه محاسبه شما در خصوص تقسیم پول نفت چگونه است؟

پاسخ: دوران اقای احمدی نژاد بالاترین میزان در آمد نفتی را ما داشتیم، بودجه مصوب سال 91 ، این رقم درامد نجومی نفت بیش از هر سال حتی در سالهای دولت خود آقای احمدی نژاد بود. از مخاطبین سوال می کنم شما فکر می کنید به ازای هر ایرانی در اوج آن، ایران چقدر نفت صادر کرده است ؟  جواب ها اینگونه است که افراد از کف یک میلیون تومان در ماه تا بالاتر از میلیارد اعلام می کنند. هر چقدر هم که به مناطق نفت خیز نزدیک تر می شویم این تصور پر رنگ تر است . چون چاه های نفت و کشتی را را می بینند و می گویند که خیلی هست. حال اگر همه درامد نفت را برفرض غلط و نشدنی بین مردم مساوی تقسیم کنند و بگویند خود مردم مشکلات مسکن، درمان و رفاه و ... را تامین کنند و مدرسه و درمان رایگان و هزینه نیروهای امنیتی و عمران را هم نداریم رقم هایی که می گویند از یک میلیون که کف آن است تا میلیارد و بالاتر و در همه قشری هم اینگونه است از دانشجو و کارگر گرفته تا اقتصاد دان و استاد دانشگاه. سال 91 بالای 61 هزار میلیارد تومان درامد نفتی داشتیم وقتی این رقم را به ا فراد می گویم و نظر آنها را می خواهم بدون انجام هیچ محاسبه ای  هر کس هر رقمی گفته آنرا بیشتر می کند مثلا اگر گفته 10 میلیون می گوید 100 میلیون با شنیدن این رقم.

حالا با انجام محاسبه 61 هزار میلیارد تقسیم بر 75 میلیون جمعیت سال 91 می شود نفری ، سالی تقسیم بر 12 می شود نفری ، ماهی 67000 تومان . خب در ارزیابی دولت ها و عملکردها خیلی تفاوت ایجاد می شود اینکه بدانیم درامد 10 میلیون است یا 67 هزار تومان است . در این دولت که اعلام کرد سال گذشته درامد نفت 70 هزار میلیارد تومان بوده است. جمعیت 80 میلیون نفر بوده که می شود ماهی 73 هزار تومان برای هر نفر بوده است. خب حال اگر می خواهیم توقعی داشته باشیم باید بگوییم آقای احمدی نژاد، شما با درامد ماهی 67 هزار تومان چه کردید؟ آقای روحانی با درآمدماهی 73 هزار تومان چه کردید؟ البته این 73 هزار تومان در دولت آقای روحانی ارزشش کمتر از دوره آقای احمدی نژاد است. بیش از این توقع داشته باشیم توقع بیجایی است اگر فرض کنیم که دولت تمام سهم نفتی را به مردم بدهد و بگوید شما با این پول مشکل مسکن را حل نمایید. چه کسی می تواند با ماهی 73 هزار تومان مشکل مسکن را حل نماید یکی از توقعات مردم از حکومت مسکن است ماباید این را درست کنیم. کسانی که باید این را درست کنند رسانه های گروهی مقامات دستگاه های تبلیغاتی هستند که البته آنها خود نیز جزء این متوهمین هستند وقتی با خودشان صبحت می کنیم می بینیم اعداد و ارقام توهمی می دهند من با بودجه نویسان صحبت کردم وقتی  اعداد و ارقام را پرسیدم و از آنها سوال کردم که به نظر شما سهم هر کس چقدر است آنها نیز اعداد و ارقام میلیونی گفتند چون آنها هم ضرب و تقسیم نکردند. الان گفته می شود زمان آقای احمدی نژاد 600 میلیارد دلار درامد نفت داشتیم و مقداری هم درامد غیر نفتی داشتیم .تقسیم بر 8 سال تقسیم بر 12 ماه تقسیم بر 75 میلیون نفر می شود نفری ماهی 83 دلار قیمت فروش نفت.اگر هزینه هایش را از آن کم کنیم می شود ماهی 60 الی 70 هزار تومان درامد . حال می پرسیم با این درامد چکار کردند؟ دولت و مجلس تصویب کردند 42 هزار تومان نفری ماهی برای عمران ، 13 هزار تومان آموزش و پروش، 9 هزار تومان وزارت بهداشت، 3 هزار تومان وزارت علوم و تمام شد.

سئوال : حالا برخی می پرسند که پس با این حساب کشور های عربی چکار می کنند؟

پاسخ: مثلا امارات. یارانه ای که آنها به مردم می دهند شاید بیش از حقوق کارمندان ما باشد. یک ضرب و تقسیم ساده است. حجم صادرات نفت به بشکه در امارات جمعیت بومی که یک میلیون نفر است به حجم صادرات ما با جمعیت 80 میلیون نفری، یکسال صاردات نفت یک  اماراتی مساوی است با حدود90 سال صادرات نفت یک ایرانی در شرایط قبل از تحریم. در حالی که با شرایط تحریم صادرات یکسال یک اماراتی می شود صادرات دو قرن یک ایرانی است. اگر این را در نظر نگیریم به این شکل ما فکر می کنیم که آنها بیشتر به مردم خود می رسند مثل این است که یک خانم به همسرش بگوید چرا ماشینی را که شهرام جزایری به خانمش داده را برای من تهیه نمی کنی. من کاری به حلال یا حرامش ندارم اما او داشته و خریده من اگر داشتم می کردم اما تواناییش را ندارم. اقتصاد ما نیز تواناییش در همین حد است. این تصور باعث شده که هر دولتی شکست خورده جلوه نماید حتی اگر بهترین دولت باشد.

سئوال : با تعریفی که شما در خصوص اقتصاد کردید، آیا دولت آقای روحانی در دوره اول شکست خورده به حساب می آید یا خیر ؟

پاسخ: در اقتصاد بله شکست خورده است . آقای روحانی گفتند که من  خزانه را خالی تحویل گرفتم که البته آقای احمدی نژاد استدلال هایی آورد که آنچنان هم خالی نبوده است اکنون خود دولت اعلام کرده است که 700 هزار میلیارد تومان بدهی دارد. یعنی به اندازه 10 سال درآمد نفت سال 95 بدین معنی که 10 سال درامد نفت پیش خور شده است هر روز هم به بدهی ها افزوده می شود این مقدار بدهی یعنی به ازای هر خانوار 4 نفره دولت 35 میلیون تومان بدهکار است . حال با وجود این همه اختلاس ها و حقوق های نجومی و اینگونه مسائل این موضوع خوبی نیست اما با وجود اینکه بنده به دولتهای آقایان روحانی و احمدی نژاد نقد دارم می گویم که باید توقعاتمان از دولت ها را بر اساس واقعیات نه بر اساس خیالات تنظیم کنیم.

سئوال : آیا بزرگ شدن حجم دولت اقای روحانی سبب شده که این بدهی به وجود بیاید یا علت آن عدم مدیریت دولت می باشد؟

پاسخ: بنده به عدم مدیریت دولت آقای روحانی معتقد هستم اما به این هم معتقد هستم که اگر امام معصوم هم بود نمی توانست این نیازها را تامین نماید. البته این دولت می توانست که خیلی بهتر عمل کند اما بسیاری از خواسته ها و توقعات مردم اصلا برآورده شدنی نیست مردم نتیجه تلاش خود را از دولت می خواهند و مردم در ذهن خود برای مدیریت هاو دولت ها نقش بسیار بیشتری از آنچه که در واقعیت هست قائل هستند و نقش خود را کمرنگ می بینند و ذهنیتی شکل گرفته است که حکومت باید نیازهای مردم را برآورده نماید بر اساس آن توهمی که پیشتر اشاره کردم.

سئوال : نقش مردم چیست؟

 

پاسخ: در دنیا مردم می دانند که باید هزینه های دولت را با دادن مالیات بدهند. بدین صورت که مردم باید کار کنند، تولید ثروت کنند و از محل تولید ثروت مالیات بپردازند و دولت نیز از محل آن مالیات خدمات ارائه می دهد. میزان خدماتی که دولت می دهد بستگی دارد به میزان پولی که از مردم می گیرد و این هم به میزان ثروتی که مردم تولید می کنند بستگی دارد. کار و تلاش است که باعث تولید ثروت می گردد. عمده مانع اصلی که بر سر کار و تلاش مردم هست این است که افراد نشسته اند تا دولت نیازهایشان را برآورده کند که همین موضوع باعث تنبلی اجتماعی شده است. دولت روحانی در بخش بهداشت عملکرد بالاتری داشته است از این جهت که سهم مردم در هزینه های درمانی کاهش پیدا کرده و سهم دولت افزایش پیدا کرده است اما بخاطر همین موضوع دولت بالای 20 هزار میلیارد تومان بدهی به بار آورده است لذا باید خدمات ارائه شده متناسب با توان اقتصادی کشور باشد. و توان اقتصادی کشور هم بستگی به کار و تلاش مردم دارد. ایرانی ها بعد از چند کشور عربی نفت خیز جزء تنبل ترین کشورها هستند.

سئوال : آیا مردم ایران باید کم توقع تر شوند؟

پاسخ: مردم ما باید برای حل مسائل نگاهشان به خودشان باشد. دولت ومدیریت هم بسیار مهم است اما مهمتر از همه اینها نقش خود مردم می باشد قران نیز این موضوع را تایید می نماید. در قرآن آمده است که سرنوشت قومی تغییر نمی کند مگر اینکه آن قوم در نفس خود تغییری ایجاد نمایند. اگر قرار بود کاری با معجزه حل شود که ما 11 امام حاضر داشتیم در گذشته اما وقتی که مردم به وظایف خود عمل نکردند وحکومت اصلا تشکیل نشد و اینکه ما فکر می کنیم که بنشینیم حضرت مهدی (عج) بیایند ظهور کنند مشکلات ما را حل کنند خودش از موانع ظهور است لذا باید این نگاه را تغییر دهیم ضمن اینکه دولت هم باید پاسخگو باشد که با پول حاصله چکار کرده است. علت حقوق نجومی و اختلاس چیست چرا که جرم ها در این وضعیت بسیار سنگین تر نیز می باشد.

سئوال : برخی از دولت مردان و نمایندگان مجلس گله دارند که چرا با فساد برخورد نمی شود؟ چرا به این وزیر رای داده شد و به آن وزیر نه؟

پاسخ: من در پاسخ می گویم که اولا به واسطه هم رییس جمهور و هم مجلس ، وزرا منتخب مردم هستند اگر اشکالی وجود دارد در رای ماست. ملاک های مردم برای رای دادن چیست ؟ فلسفه وجودی قوه های سه گانه این است که وقتی قدرت و پول و ثروت در دست یک قوه قرار می گیرد این منشا فساد است برای اینکه جلوی این فساد گرفته شود مجلسی تشکیل شده از نمایندگان مردم که کار تایید وزرا ، تصویب بودجه، نظارت بر دولت و استیضاح را دارند اما در ایران ملاک های غلطی در خصوص رای دادن وجود دارد به خصوص در شهرستانها، که به کسی رای دهندکه با دولت مردان روابط خوبی داشته باشد تا بتواند مقداری از بودجه را برای آن شهر خرج نمایند و این قضیه مطلق نیست اما عمومیت دارد و بسیار رایج است لذا به خاطر این موضوع نمایندگان اینطور وانمود می کنند به مخاطبین که برنده انتخابات هستند و با ترفندهای مختلف این را به مردم القا می کنند و وقتی مردم باور کنند که اینها برنده هستند برای منافع خود به آنها رای می دهند. برخی نیز کاندید می شوند نه برای جلوگیری از رانت خواری بلکه می روند که از رانت برخوردار شوند شما حساب کنید یک نفر برای انتخابات یک میلیارد تومان هزینه می کند در حالی که حقوق یک نماینده در طول یکسال 300 میلیون تومان است آیا این منطقی است، مشخص است که این فرد برای استفاده از رانت می خواهد کاندید شود که این خود نوعی فساد است. برخی مواقع ملاک رای دادن انتخاب اصلح نیست یا قومیتی یا فامیلی است.

سئوال : چندی پیش در مجلس مطرح شد که آقای زنگنه نماینده های ادوار گذشته را در وزارت نفت جمع کرده است و منسوبین نماینده های فعلی را هم جهت ایجاد رانت برای رای آوری جذب کرده است تفسیر شما چیست ؟ و موضوع دیگر اینکه برخی از نمایندگان ثبت نام می کنند به عنوان مخالف اما در عمل به عنوان موافق وزیر صحبت می کنند؟

این هم نوعی فساد و حق خوری است و اینها تاکتیک های انتخاباتی است که اصلا صحیح و شرعی نیست. اگر مخالفی یا مخالف باید کاملا مشخص باشد نه با این تکنیک ها که حق دیگران را از بین ببریم.

سئوال : آیا در حال حاضر و در همین رای اعتماد به وزرا در مجلس رانتی وجود دارد ؟

پاسخ: اصلا رانت خواری است و یکی از دوران رانت خواری زمان رای دادن و استیضاح است مثلا یکی از نمایندگان که از امضا کنندگان  استیضاح اقای آخوندی بود بعد از اینکه معاون پارلمانی تماس می گیرند، نماینده می گوید یک خانه به من بدهند من امضایم را پس خواهم گرفت و آقای وزیر هم دستور می  دهد که خانه را بدهید.

چه وزیر دست و دلبازی!

 

بله از بیت المال است از کیسه خلیفه می بخشند. و برخی از استیضاح ها برای همین است که بتوانند چیزی بگیرند. اساسا ورود شان به این حوزه ها برای همین رانت هاست.

سئوال : در بین وزرای پیشنهادی شما فکر می کنید که ضعیف ترین کدام است؟

پاسخ: یک مسئله ضعف است و در مواقعی شاید طرف فردی قوی باشد اما فاسد باشد. مجلس نباید به فرد ضعیف و یا فتنه گر رای بدهد این افراد نباید به پست های حساس برسد. متاسفانه ظاهرا یکی از ملاک های آقای روحانی برای پست های حساس این است که در فتنه نقش داشته باشد برعکس. آقای روحانی در فتنه سکوت کرد حتی تا 9 دی هم موضع نگرفت .

سئوال : علت شکست اصول گرایان در انتخابات قبلی چه بوده است؟

پاسخ: اجازه بدهید این سوال را با یک سوال دیگر پاسخ دهم چرا  امام علی (ع) از معاویه شکست خورد؟ علت این بود که آنها به هر ترفندی حتی غیر شرعی برای پیروزی متوسل می شدند اما امام علی حاضر به انجام این کار نبود . هیچ وقت یک اصولگرا نمی گوید اگر آقای روحانی رییس جمهور شود دیوار کشی می کند در خیابان ها به سه علت 1- می داند که نمی تواند دیوار بکشد 2- می داند که قصد دیوار کشیدن ندارد و 3- می داند اگر بخواهد همچین نسبتی دهد دروغ و حرام است. و حاضر نیست که دروغ بگوید. آقای روحانی یک همچین محدودیتی برای خود قائل نیست  ایشان وقتی می گفت اگر آقای رییسی رییس جمهور شود در کوچه دیوار می کشد این تبلیغات دروغین است که مثلا اگر فلانی رای بیاورد جنگ می شود و از بودجه بیت المال خرج کردند . دولت 700 میلیارد تومان بدهی دارد آنوقت نزدیک انتخابات اعلام کرد که به دهک هایی که از دریافت یارانه حذف شده اند مجددا یارانه خواهم داد. چرا در روستاها اعلام کردند که اگر به آقای روحانی رای ندهید بودجه تان را کم می کنیم . اینها چیزهایی است که یک اصولگرا نمی تواند بپذیرد و انجام دهد.

سئوال : در زمان آقای احمدی نژاد که اصولگرا بودند نیز این اتفاق افتاد همان بحث مربوط به توزیع سیب زمینی و یارانه و سهام عدالت این را چگونه توصیف می کنید؟

پاسخ: بحث یارانه یکی از اقدامات خوب آقای احمدی نژاد بود که متاسفانه این دولت ادامه نداد . اینکه سیب زمینی توزیع کرده اند باید ثابت شود برای انتخابات بوده است در آن زمان اعلام کردند که سیب زمینی مازاد است و به همین علت بین فقرا توزیع شد. حالا اصلاح طلبان چه کردند؟ سیب زمینی های مازاد را خاک کردند و نزدیک انتخابات در شهری به نام گتوند از خوزستان کنسرو مرغ توزیع کردند به هر دانش آموز12 عدد. در این دولت واقعا از بیت المال خرج کردند. درحال حاضر خیلی ها از همین آقایان دادگاهشان برقرار است.

ترفندهائی که استفاده کردند در انتخابات کثیف بود مثل زمانی که گفتند من دانشجو را زدم درحالی که رئیس حراست را به علت فحاشی زدم و یا اینکه گفتند قدیری عضو ستاد آقای رئیس بود درحالی که من طرفدار بودم.

اما چرا رئیس حراست را گفتند دانشجو بود و چرا گفتند که قدیری عضو ستاد رئیسی است . این ترفند ها کثیف است از نظر من و خلاف شرع است . این تبلیغات دروغین است زمانی کسی عیبی دارد که عیب را مطرح کنید یک چیزی است اما جو سازی و دروغ می گویی دروغ گفتند خلاف شرع است.

سئوال : خارج از تبلیغات دروغین که گفتید بر علیه اصول گرایان بود ضعف آنها در چی بود؟ چه چیزی در اصول گریان باعث باخت در انتخابات شد ؟ شما موافق کناره گیری اقای قالیبافهستید؟

ضعف اصول گرایان نیز این بود که جمنا بسیار دیر تشکیل شد و در نهایت اعضای جمنا نتوانستند به یک نفر واحد برسند . بنده مخالف انصراف آقای قالیباف بودم چون ایشان طرفدارانی داشتند و ممکن بود پس از انصراف ایشان به سمت رقیب بروند  و از نظر من هر کس که می توانست قسمتی از آراء را به خود اختصاص دهد باید وارد میدان می شد مثلا آقای رضایی اگر شرکت می کردند می توانستد تعدادی از آراء را داشته باشند و انتخابات می توانست دو مرحله ای شود من معتقد بودم که پس از انصراف آقای قالیباف ، آقای رییسی باید وزرایش را اعلام می کرد احتمال رای آوریش بیشتر بود یا حتی اگر اینها نیز یک ستاد تخریب تشکیل می دادند مثل طرف مقابل که البته این کار شرعی نیست احتمال پیروزی داشتند.

سئوال : واکنش آقای رییسی به شکست در انتخابات چه بود؟

پاسخ: واکنش آقای رییسی پس از اعلام نتایج انتخابات بسیار متمدنانه، معقول و بزرگوارانه بود. البته جو جامعه و آمارها به گونه ای بود که آقای رییسی رای می اورد اما کاری که شد این بود که حتی رسانه های بیگانه هم حمایت کردند و سنگ تمام گذاشتند حتی در آن زمان رییس CIA  در مصاحبه ای اعلام کرد که ما نگران هستیم که آقای روحانی رای نیاورد. با استفاده از بحث دوگانه جنگ و صلح ، تحریم و غیر تحریم مردم را ترساندند. حتی کنگره آمریکا نیز تصویب تحریم ها را موکول کردند به بعد از انتخابات ایران چرا که می گفتند این کار سبب می شود روحانی رای نیاورد.

سئوال : دیدار آقایی رییسی با تتلو چگونه توصیف می کنید؟

آقای تتلو اعلام کردند که توبه کردم و این بسیار ارزشمند است و اینکه از آقای رییسی حمایت کند نیز ارزشمند است اما اگر من بودم می گفتم که نیازی به انجام ملاقات نیست به خاطر سوء استفاده تبلیغاتی که احتمال می رفت انجام شود و دیدیم که این اتفاق افتاد.

اقای علی مطهری در مناظره با من گفت که گلشیفه توبه کند برگردد اما چطور می شود توبه آقای تتلو قبول نیست توبه گلشیفه درست است.

سئوال : اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات 1400 باید چه استراتژی داشته باشند ؟

پاسخ: باید حقایق را به گونه ای که در این 4 سال است بیان کنند و اگر خلافی هست از همین الان اعلام کنند من حتی معتقدم که اگر فسادی در بین افرادی که ادعای اصولگرایی می کنند باشد باید سخت تر با آن برخورد کرد. مردم با فساد مخالفند و هرکس که بتواند به مردم ثابت کند که با فساد مبارزه می کند زمینه رای آوری دارد. حتی پیش بینی مقام معظم رهبری در انتخابات آمریکا همین بود ترامپ چون شعارهای ضد فساد می داد زمینه رای آوری داشت .

اگر کسی با نام اصولگرایی در حال فساد است آن فرد دیگر اصولگرا نیست و فقط ادعای اصولگرایی دارد. یکی از اصول اصولگرایان مبارزه با فساد است. مثال هایی در تاریخ مثل شمر، طلحه و زبیر از این نمونه ها هستند.

سئوال : آیا عدم رای آوری اصولگرایان به این معنی است که مردم دیگر به آنها اعتماد ندارند؟

پاسخ: خیر، اینگونه نیست. مبارزه با فساد و رانتخوار نبودن از اصول ماست اگر کسی از اینها تخطی کرد دیگر اصولگرا نیست ادعای اصولگرا بودن یا اصلاتح طلب بودن کافی نیست و حتی اصولگرای واقعی نمی تواند اصلاح طلب نباشد.

آقای رییسی حاضر نشد برای رای آوری از تخریب رقیب استفاده کند با اینکه اطلاعات زیادی از این آقایان در دست داشت ما یک همچنین آدم هایی را می خواهیم و مردم نیز اشتباه کردند که به چنین فردی رای ندادند .

سئوال : نظرتون درمورد آقای احمدی نژاد چیست؟ نحوه آشنایی شما با آقای احمدی نژاد چگونه بود؟

پاسخ: من به دوره اول ریاست جمهوری ایشان نمره قبولی می دهم و احساس کردم که در دور دوم دیگر موفق نبود و مقداری هم تحت تاثیر مشایی بوده است و اینکه آقای مشایی منحرف است بله هست و زاویه داشتن این آقایان با رهبری که کاملا مسجل است.

سئوال : اینکه می گویند احمدی نژاد با رهبر زاویه دارد اما  عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم مقام معظم رهبری شده اند چگونه توصیف می کنید؟

پاسخ: رهبری حتی به خاتمی و کروبی هم گفتند که می توانید عضو باشید چون آقا می خواهند که در مجمع نمایندگان افکار مختلف وجود داشته باشند. احمدی نژادم نماینده طیفی است در جامعه که علت حضورشان باشد.

سئوال : این انتقاد به شما وارد است که زود عصبانی می شوید و چقدر این انتقاد را به خود وارد می دانید؟

پاسخ: بنده یکبار عصبانی شدم آنهم به خاطر وقاحت رییس حراست یک دانشگاه که بعدا در تبلیغات گفتند که دانشجو است. آنهم به این خاطر که رییس حراست دانشگاه به من که مهمان دانشگاه بودم فحاشی کرد. بازهم کاش که عصبانی نمی شدم اما مابقی اتفاقات عصبانیت نبوده است. آن زمان که آقای مشایی ثبت نام کردند در انتخابات من هم ثبت نام کرده بودم البته در آن زمان یک سندهایی به شورای نگهبان دادم که آقای مشایی یک سری مجسمه های مستهجن را به مکزیک برده و به عنوان آثار تاریخی ایرانی نمایش داده بودند اما این نه در عصبانیت که بر اساس موضع اصولی و اعتقادی بود که اگر قرار است چیزی را از ایران ببریم و نمایش دهیم باید معرف فرهنگ و تاریخ ایران باشد که البته بعدا هم معلوم شد که شخص مشایی اینها را انتخاب کرده است. که من در آنجا گفتم که اینها باید جمع شود در زمانی که بنده در مکزیک سفیر بودم. بعد دیدم که این مجسمه ها را سر در ورودی نمایشگاه گذاشتند. بسیار ناراحت شدم و به آقای بقایی گفتم که من به شما، آقای مشایی و میراث فرهنگی اعلام جنگ می کنم که بر اساس عصبانیت هم نبود برای مواضع خودم بود. حالا با این اوضاع مشایی می خواست رییس جمهور ایران شود. در زمان ثبت نام در انتخابات بنده هم به کنفرانس خبری رفتم و با دیدن مشایی و احمدی‌نژاد تصمیم گرفتم بلافاصله به پشت تریبون بروم و افشاگری کنم ، افشاگری غیر عصبانیت است.که برای جلوگیری از صحبت کردن من میکروفون ها را ریختند که البته به ضرر خودشان شد ویکی از اخبار داغ آن روز شد.

سئوال : درمورد حصر و فتنه نظرتان چیست؟

پاسخ: اگر قرار باشد اینها محاکمه شوند بسیار سنگین تر از حصر خواهد بود من معتقدم که اینها به کشور خیانت کرده اند. اگر نظام را قبول داریم قوانینی داردکه باید به آن احترام بگذاریم اگر ادعا می کنید که تقلب شده شکایت خود را به شورای نگهبان تقدیم کن کاری که آقای رییسی نیز انجام داد منتهی شورای نگهبان بررسی  می کند که آیا در کل رای تاثیری دارد یا نه و بالاخره نظر داد و ما همه هم تسلیم شدیم . شخص غربی که به عنوان پدر انقلاب های رنگین شناخته می شود به موسوی پیغام داده بود که ما چکار کنیم که شما زیان نکنید پیغامی که از طرف موسوی به آنها می رود این است که تحریم ها را تشدید کنید، تحریم های شوک آورنده ، حمایت کنید اما نه علنی که ما ضرر نکنیم . آخر تو به چه حقی دشمن را ترغیب می کنی علیه ما. آقای سید محمد رضا خاتمی هم در دیدار با سفیر آلمان در سال 86 پیشنهاد تحریم داد مهدی هاشمی هم گفته بود  می خواهم با آمریکایی ها تماس بگیرم که تحریم ها را تشدید کنند. اینها جرم است و خیانت. لذا لطف به اینهاست که در حصر هستند.

سئوال : دولت در روابط با آمریکای لاتین چه کرده است؟ آیا آمریکای لاتین که زمانی حیاط خلوت ما بود الان فراموش شده است ؟

پاسخ: توجه دولت کم شده است و این به ضرر کشور است ما باید از فرصت ها استفاده کنیم اینکه ما با آمریکای لاتین روابط داشته باشیم به معنای فراموش کردن همسایگان نیست و متاسفانه سیاست دولت نسبت به آمریکای لاتین کاهش پیدا کرده بدون آنکه روابطمان با دیگر کشورها افزایش یافته باشد.

مشاهده فیلم کامل مصاحبه تصیویری در لینک های زیر:

 

چطور توبه تتلو قبول نیست توبه گلشیفته قبول است؟! /رییسی حاضر نشد برای رای آوری از تخریب رقیب استفاده کند
شکست اصولگرایان به علت عدم استفاده از هر ترفندی برای فریب کاری بود

www.khabarfoori.com/detail/179731

 www.khabarfoori.com/ezdehamefardi-akhbarefori-admin/news/edit/text/khabarfoori.com/detail/179735

کانال تلگرام قدیری ابیانه:
@ghadiri1404
ارتباط از طریق تلگرام
@Ghadiriabyaneh

 

وبسایت قدیری ابیانه :
Www.ghadiri.ir

 

پایان/

  جمع شود در زمانی که بنده در مکزیک سفیر بودم. بعد دیدم که این مجسمه ها را سر در ورودی گذاشتند بسیار ناراحت شدم و به آقای بقایی گفتم که من به شما، آقای مشایی و میراث فرهنگی اعلام جنگ می کنم که بر اساس عصبانیت هم نبود برای مواضع خودم بود. حالا با این اوضاع مشایی می خواست رییس جمهور ایران شود. در زمان ثبت نام در انتخابات بنده هم به کنفرانس خبری رفتم و با دیدن مشایی و بقایی تصمیم گرفتم بلافاصله به پشت تریبون بروم و افشاگری کنم ، افشاگری غیر عصبانیت است.که برای جلوگیری از صحبت کردن من میکروفون ها را ریختند که البته به ضرر خودشان شد ویکی از اخبار داغ آن روز شد.

سئوال : درمورد حصر و فتنه نظرتان چیست؟

پاسخ: اگر قرار باشد اینها محاکمه شوند بسیار سنگین تر از حصر خواهد بود من معتقدم که اینها به کشور خیانت کرده اند اگر نظام را قبول داریم قوانینی داردکه باید به آن احترام بگذاریم اگر ادعا می کنید که تقلب شده شکایت خود را به شورای نگهبان تقدیم کن کاری که آقای رییسی نیز انجام داد منتهی شورای نگهبان بررسی  می کند که آیا در کل رای تاثیری دارد یا نه و بالاخره نظر داد و ما همه هم تسلیم شدیم . شخص غربی که به عنوان پدر انقلاب های رنگین شناخته می شود به موسوی پیغام داده بود که ما چکار کنیم که شما زیان نکنید پیغامی که از طرف موسوی به آنها می رود این است که تحریم ها را تشدید کنید، تحریم های شوک آورنده ، حمایت کنید اما نه علنی که ما ضرر نکنیم . آخر تو به چه حقی دشمن را ترغیب می کنی علیه ما. آقای سید محمد رضا خاتمی هم در دیدار با سفیر آلمان در سال 86 پیشنهاد تحریم داد مهدی هاشمی هم گفته بود  می خواهم با آمریکایی ها تماس بگیرم که تحریم ها را تشدید کنند. اینها جرم است و خیانت. لذا لطف به اینهاست که در حصر هستند.

سئوال : دولت در روابط با آمریکای لاتین چه کرده است؟ آیا آمریکای لاتین که زمانی حیاط خلوت ما بود الان فراموش شده است ؟

پاسخ: توجه دولت کم شده است و این به ضرر کشور است ما باید از فرصت ها استفاده کنیم اینکه ما با آمریکای لاتین روابط داشته باشیم به معنای فراموش کردن همسایگان نیست و متاسفانه سیاست دولت نسبت به آمریکای لاتین کاهش پیدا کرده بدون آنکه روابطمان با دیگر کشورها افزایش یافته باشد.

مشاهده فیلم کامل مصاحبه تصیویری در لینک های زیر:

 

چطور توبه تتلو قبول نیست توبه گلشیفته قبول است؟! /رییسی حاضر نشد برای رای آوری از تخریب رقیب استفاده کند
شکست اصولگرایان به علت عدم استفاده از هر ترفندی برای فریب کاری بود.

۹۶/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">