پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۱۳ ق.ظ

۰

انقلابی‌گری ابزار عبور از پیچ تاریخی

دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۱۳ ق.ظ

قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با «حمایت» مطرح کرد انقلابی‌گری ابزار عبور از پیچ تاریخی
گروه سیاسی-مهدی خورسند: طرح چندین‌باره مفهوم انقلابی‌گری و معرفی شاخص‌های آن از سوی رهبر معظم‌انقلاب در چند سال اخیر، و درخواست ایشان از مردم و مسئولان جهت بسط و توسعه روحیه انقلابی‌گری در ابعاد مختلف وجودی در حالی صورت‌ گرفته است که اقدامات دشمن نیز به‌خصوص در طول یک سال اخیر و مشخصاً در پسابرجام جهت تشدید تقابل نرم با جمهوری اسلامی ایران از طریق طراحی و پیشبرد سناریوی نفوذ، هجمه به نهادهای انقلابی، تلاش برای دور نمودن مردم و مسؤولان از اهداف و مبانی و ارزش‌های انقلاب و هم‌چنین ایجاد دو قطبی‌های کاذب اعم از تندرو و میانه‌رو و... نیز افزایش یافته است. روزنامه «حمایت» درخصوص تبیین اهمیت و بررسی ریشه‌های مفهوم انقلابی‌گری مدنظر مقام‌معظم‌رهبری با محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل سیاسی گفت‌وگو کرده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

قدیری‌ابیانه با اشاره به ریشه‌های دغدغه رهبر معظم انقلاب درخصوص انقلابی بودن و انقلابی ماندن مسئولین و نهادهای کشور، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با هدف ایجاد تحول در کشور در ابعاد مختلف صورت گرفت. البته هدف انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست بلکه یک هدف جهانی است لذا تا رسیدن به هدف نهایی حرکت ما باید ادامه داشته باشد. برای اینکه این حرکت زودتر به مقصد برسد باید انگیزه کار و تلاش قوی باشد و سرعت و حجم تلاش مناسب باشد تا بتوانیم این تحولات را زودتر پشت سر بگذاریم.
وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما نظام اسلامی داریم ولی هنوز به دولت اسلامی و جامعه اسلامی مطلوب خود نرسیده‌ایم. ایشان در تبیین این دیدگاهشان اشاراتی به مدیریت و رفتار جهادی داشته‌اند و در حقیقت این روحیه باید در مجموع کارکنان اعم از مدیران و پرسنل هر بخش از بخش‌های حکومتی جاری باشد. این موضوع مختص بخش حکومتی نیست و همه باید این موضوع را مدنظر داشته باشند.
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یک انقلابی، حتما باید واقع‌بین و آرمانگرا باشد. اصولا آرمانگرایی بدون واقع‌بینی به خیال‌پردازی منجر می‌شود و واقع‌بینی اگر به سلاح آرمانگرایی مسلح نباشد به محافظه‌کاری منتهی می‌شود و نمی‌تواند حرکت انقلابی داشته باشد. امروز دشمنان انقلاب در مسیر پیشرفت کشور و نظام سنگ‌اندازی می‌کنند و در این 38 سال لحظه‌ای این توطئه‌ها در ابعاد مختلف متوقف نشده و همچنین تبلیغات گسترده‌ای صورت گرفته تا روحیه انقلابی را متوقف کرده و به آن ضربه بزنند، کسانی هم در کشور پیدا شده‌اند که فکر می‌کنند انقلاب برای همان ماه‌های اولش کفایت می‌کرد و دیگر نباید به انقلاب عمل کنیم، بر این باور غلط هستند که حالا که نظام شکل گرفته، باید انقلاب متوقف شود در حالیکه شکل‌گیری نظام خود نتیجه عملکرد انقلابی است و وجود نظام جمهوری اسلامی باید موجب این شود که ما مسیر انقلاب را منسجم‌‎تر دنبال کنیم نه اینکه در این مسیر متوقف شویم. متاسفانه این نگاه در برخی از سطوح حتی در سطوح بالای مملکت بوجود آمده که موجب برخی کندی‌ها شده است.
قدیری‌ابیانه در ادامه به آثار برخی رخوت‌ها در جامعه ایران نیز اشاره کرد و گفت: آمارها بیانگر تنبلی اجتماعی در ایران است. ساعت مفید کاری در ادارات بسیار پایین است و ما باید با این تنبلی‌ها مقابله کنیم. اینجاست که باید روحیه انقلابی بیش از گذشته در کالبد مردم ما دمیده شود. البته راه‌های مختلفی برای این مسئله وجود دارد، حتی در آموزش و پرورش ما و در سینما و سریال‌سازی ما باید طوری عمل کنیم که این روحیه در مردم ما تقویت شود. جمیع این مسائل است که باعث شده که رهبر معظم انقلاب بر روحیه انقلابی و عملکرد جهادی تاکید می‌کنند که البته نیاز اصلی جامعه امروز ما نیز همین دمیدن روح انقلاب و انقلابی‌گری در اقشار مختلف و طیف‌های گوناگون جامعه است. اگر این روحیه انقلابی‌گری در مردم تقویت شود، بسیار راحت‌تر می‌توانیم این پیچ تاریخی که در آن بسر می‌بریم پشت سر بگذاریم و به دستاوردهای برسیم که در حال حاضر دست‌نیافتنی جلوه می‌کند.

   آتش به اختیار مصداق روح انقلابی‌ ماندن
وی توصیه «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب را یکی از مصادیق دمیدن روحیه انقلابی‌گری به جامعه دانست و افزود: بنده سخنرانی‌های زیادی در جمع جوانان داشته‌ام و به نظر می‌رسید  که نیروهای مومن در دانشگاه‌ها همواره نگران این بودند که کاری نکنند که احیانا همسو با نظر رهبری نباشد، خودشان به جمع‌بندی‌هایی می‌رسیدند اما در عملکرد، این تردید باعث سستی در آنها می‌شد که همین موضوع باعث کمرنگی اثر و حضور آنها در جوامع دانشگاهی و سایر جوامع شده بود. این توصیه مقام‌معظم‌رهبری به جوانان در بر گیرنده این پیام است که ای جوانان، بنشینید، فکر کنید، چاره بجویید و ببینید نقش شما چیست و اگر به نتیجه رسیدید آن کار را انجام دهید و منتظر دستورالعمل رهبری نباشید. این منتظر شدن تا کسب نظر رهبری موجب سستی بود و به نظرم مبحث آتش به اختیار راه را برای نیروهای ولایتمدار باز کرد تا بدون نگرانی به تلاش و برنامه‌ریزی خود بپردازند و البته اگر جایی رهبری نظری دادند و از آنها چیزی خواسته شد، به آن عمل شود.

جوانان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که جایگاه دانشجو با جایگاه رهبری تفاوت دارد، بنابراین عملکردشان می‌تواند ظاهرا متفاوت باشد. مثلا فرض کنید که رهبری به دلیل جایگاه‌شان، اگر تذکراتی به دولتمردان بدهند در جمع خصوصی اعمال این مسئله اتفاق بیافتد و شاید هم در جمع عمومی و علنی این تذکرات صادر شود ولی جوانان و دانشجویان می‌توانند در ابتدا مطالبات نظام و انقلاب را علنی مطرح کنند و مطالبه‌گری کنند به خصوص زمانی که دستگاه‌های فرهنگی به وظایف خود به درستی عمل نکنند.
قدیری ابیانه ادامه داد: در بند «میم» وصیتنامه امام راحل هم تاکید شده که اگر جوانان ناملایماتی مثلا در عرصه فرهنگی می‌بینند، این ناملایمتی‌ها را پیگیری کرده و تذکر دهند، اگر این تذکرات به نتیجه نرسید جلوی این کارهای خلاف را بگیرند. این مسئله درخصوص امر به معروف و نهی از منکر نیز صدق می‌کند. اینکه ما سازمان‌هایی داشته باشیم که به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر مشغولند، وظیفه را از یکایک ما برنمی‌دارد بلکه هر فردی در این موضوع موظف و مسئول است. لذا مسئله «آتش به اختیار» ترمز مسئله انقلابی‌گری را آزاد کرد. قبلا مسئله انقلابی‌گری کمی در ترمز به سر می‌برد که البته در هر مسئله‌ای ممکن است برخی اشتباهات و سستی‌ها صورت بگیرد اما فقط دیکته نانوشته غلط ندارد. اگر حرکتی صورت بگیرد قابلیت اصلاح دارد و نباید از ترس اشتباه در حرکت، کل صورت مسئله را پاک کرد. البته باید برنامه‌ریزی و تفکر داشت و مخاطب این پیام نیز افسران جنگ نرم بودند نه دشمنان مشغول به جنگ نرم. در حقیقت کسانی که با اسلام و ولایت موافق نیستند، دستورالعمل‌هایی چه از عناصر منحرف داخلی و چه از رسانه‌های بیگانه دریافت می‌کنند و فعالیت می‌کنند و مورد حمایت هم قرار می‌گیرند که باید با آنها مقابله کرد.
قدیری‌ابیانه با اشاره به تاکیدات رهبری در سالیان اخیر به موضوع انقلابی‌گری، بیان داشت: همه باید انقلابی باشند، انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند، اما طبیعتا یک مسئول به دلیل اختیاراتی که دارد عملکردش تاثیر بیشتری در جامعه دارد. این موضوع برای مسئولین و مدیران رنگ و بویی قوی‌تر دارد. مسئولین ما باید اینطور تصور نکنند که راه انقلاب به پایان رسیده و راه اشرافی‌گری و رفاه را در پیش بگیرند. در آموزه‌های اسلام نیز تاکید شده که مسئولین ما باید در دوران مسئولیت خود از این فرصت نهایت بهره را برای خدمت به مردم ببرند. البته مردم نیز نقش مهمی در این بین دارند. مردم در زمان انتخاب مسئولین خود باید لیبرال‌ها و رفاه‌طلبان را انتخاب نکنند که اگر این افراد به مسئولیت برسند، زیانش به مردم می‌رسد. در موضوع حقوق‌های نجومی شاهد این موضوع بودیم که عده‌ای حقوق‌های گزاف گرفتند و عده‌ای دیگر آنها را ذخیره‌های نظام نامیدند که این موضوع ظلم به نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. انسان انقلابی نمی‌تواند فقر جامعه را ببیند و غرق شدن خویش در رفاهیات را به هر نحوی توجیه کند.

منبع خبر: خبرگزاری حمایت

www.hemayatonline.ir/detail/News/19029

۹۶/۰۶/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">