پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۲۰ ب.ظ

۰

محمد حسن قدیری ابیانه از حال و هوای این سازمان ملل می گوید، او که چندین مرتبه در سازمان ملل حضور داشته است و با فضای حاکم در مجمع عمومی کاملا آشناست معتقد است: مزیت آقای ترامپ نسبت به اوباما برای ما ایرانی ها و دنیا این است که آقای ترامپ دشمنی اش آشکار است.

قدیری ابیانه در خصوص حال و هوای این روزهای سازمان ملل در گفتگو با خبر فوری گفت: هر ساله در نیویورک مجمع عمومی سازمان ملل برگزار و کشور ها در بالاترین سطح دیپلماتیک خود اعم از رئیس جمهور و نخست وزیر و ... در آن شرکت می کنند.

این دیپلمات قدیمی در خصوص اهمیت مجمع عمومی گفت: کشورها به علت پوشش گسترده اخبار این نشست در رسانه ها و داشتن مخاطب خاص از جمله دیپلمات های برجسته کشورهای دنیا برای این نشست اهمیت خاصی قائل هستند.

سفیر سابق استرالیا ادامه داد: ایران به دلیل تحریم های آمریکا هیچ گاه طی سال های بعد از انقلاب امکان خروج از نیویورک را نداشته است و فقط ویزا و اجازه ورود به این شهر را دارد، به همین علت دیپلمات های ایرانی امکان برگزاری همایش و سخنرانی در شهرهای دیگر آمریکا را ندارند.

وی در خصوص حواشی و اتفاقاتی که در این نشست سالانه رخ می دهد و برداشت ها و پیام های متفاوت دیپلماتیک را در پی دارد گفت: گاهی تشویق ها و گاهی اعتراضاتی در مجمع عمومی وجود دارد که خود را زمان سخنرانی ها بعضی افراد از کشورها نشان می دهد یکی از این اعتراضات زمانی است که رژیم صهیونیستی در حال سخنرانی است در این زمان دیپلمات های کشور ما به نشانه اعتراض صحن مجمع عمومی را ترک می کنند و یا همین اتفاقی که روز قبل افتاد و زمان سخنرانی ترامپ یک نفر از هیئت دیپلماتیک ایران در نشست حضور داشت درحالی که با موبایل خود مشغول بود، رفتار دیپلمات حاضر در سخنرانی ترامپ این پیام را منتقل کرد که درست است که من حضور دارم اما به صحبت های ترامپ توجهی ندارم.

قدیری ابیانه ادامه داد: حضور دیپلمات ایرانی در سخنرانی رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار نبوده است و سال گذشته هم این اتفاق افتاده بود.

سفیر سابقه مکزیک در ادامه در خصوص سیاست های ترامپ گفت: مزیت آقای ترامپ نسبت به اوباما برای ما ایرانی ها و دنیا این است که آقای ترامپ دشمنی اش آشکار است و این بر خلاف آقای اوباما که در پنهان با ما دشمنی می کرد اما در ظاهر دم از دوستی با مردم ایران می زد.

او تاکید کرد : اوباما گرگی در لباس میش بود اما ترامپ گرگی در لباس گرگ است و برای همگان قابل درک است که دشمنی آمریکا همیشه برقرار است.

محمد حسن قدیری ابیانه در خصوص سخنرانی ترامپ در سازمان ملل و پاسخ مسئولان و دیپلمات های ما نسبت به اظهار نظرهای ترامپ گفت: در سال های گذشته اقتدار لازم در کلام مسئولان ما در سخنرانی های مجمع عمومی سازمان ملل مشاهده نشده چرا که دولت ما کاملا در صحبت هایش اینگونه جلوه داده است که ما نیازمند مذاکرات هستیم و اگر این مذاکرات نتیجه ندهد ایران دچار مشکل می شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ایران در کنار سخنرانی با منطق باید اقتدار خود و دولت را هم نشان دهد.

دیپلمات قدیمی در خصوص برجام گفت: ما نباید نقص کننده برجام باشیم و باید تلاش کنیم که نشان دهیم آمریکا ناقص برجام است و این هم زمینه اش با صحبت های آقای ترامپ کاملا فراهم است.

او تاکید کرد: در سطح افکار عمومی می بایست ما نشان دهیم که آمریکا ناقض برجام است و در سطح دیپلماتیک هم باید تلاش کنیم تا اختلافات بین آمریکا و متحدانش بیشتر شود چرا که آمریکا درحال خارج شدن از برجام است.

در انتها قدیری ابیانه تاکید کرد: ناگفته نماند که در برجام تصمیم گیرنده اینکه چه کشوری ناقص برجام است خود آمریکاست. پس اگر هم آمریکا خودش نقص کننده برجام باشد باز هم می تواند قطعنامه های سازمان ملل را علیه ایران برگرداند.

۹۶/۰۶/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">