پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۳۲ ب.ظ

۰

قدیری

سرویس سیاسی - سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: اخیرا ماکرون دوباره صحبت هایی در مورد بازبینی برجام داشته،ضمن اینکه یکسری مخالفت هایی با خود آقای ترامپ و موضع آمریکا از خودش بروز داده است.

فانوس_مصطفی احمدی:محمدحسن قدیری ابیانه،سفیر اسیق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی فانوس،با اشاره به صحبت های ماکرون و ترامپ گفت:کشورهای انگلیس و فرانسه و آلمان توافق کرده اند که رویکرد سختگیرانه نسبت به ایران داشته باشند.

وی در مورد مدل مذاکره آمریکایی ها اظهار داشت:معمولا روش آمریکایی ها این است که به مرگ می گیرند که به تب راضی شوند. یعنی می آیند می گویند ما می خواهیم اقدام نظامی کنیم. سپس تهدید را بالا می برند؛ می گویند می خواهیم از برجام خارج شویم. که درنهایت بقیه کشورها بیایند و بگویند تو را به خدا خارج نشوید! ما رویکرد سخت گیرانه تری در نظر می گیریم.

سفیر اسبق ایران در مکزیک در مورد نتیجه این اقدام اروپایی ها اضافه کرد: بنابراین این کشورهای اروپایی هم قربانی سیاست های آمریکا و هم شریک سیاست های آمریکایی هستند. حتی فرانسه در زمان مذاکرات هسته ای  رویکرد سخت گیرانه تری نسبت به آمریکا داشت و نقش پلیس خوب و بد را بازی می کردند. اخیرا هم ماکرون دوباره صحبت هایی از این دست انجام داده است، ضمن اینکه یکسری مخالفت هایی با خود آقای ترامپ و موضع آمریکا از خودش بروز داده است.

سفیر اسبق ایران در استرالیا در مورد اینکه ایران چه رویکردی را باید اتخاذ کند، گفت: به هرحال ما باید بدانیم اینها دلسوز ما نیستند. این ها به دنبال این نیستند که مثلا منافعی نصیب کشور ما بشود. اینها به دنبال منافع خودشان هستند. خودشان هم اعلان کرده بودند که رویکرد سخت گیرانه تری می خواهند در قبال ایران داشته باشند.

دلیل این کار اروپایی ها این است که ما مقداری قضیه را شل گرفتیم. رهبری انقلاب به نکته ای مهمی اشاره کردند. ایشان در جمع نیروهای انتظامی گفتند که مسئولین ما باید از خودشان یک چهره قاطع در مقابل زیاده خواهی ها غرب به نمایش بگذارند. نباید اینگونه وانمود کرد که ما نیازمند مذاکره ایم؛یا نیازمند توافق هستیم.

۹۶/۰۶/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">