پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۰۶ ب.ظ

۰

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ترکیه مخالف جدی تجزیه عراق است، گفت: امروز مواضع ترکیه به ایران نزدیک شده است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان تهران با اشاره به حضور اردوغان در ایران اظهار کرد: همکاری‌های گسترده‌ای بین ایران و اردوغان وجود داشته است اما در گذشته در برخی مواضع اختلافاتی به‌ویژه در بحث عراق و سوریه وجود داشت.

وی ادامه داد: از یک‌ طرف، کودتای علیه اردوغان که عملاً مورد حمایت آمریکا، عربستان‌ و رژیم صهیونیستی بود و موضع ضدایران از طرفی دیگر و آگاهی یافتن ترکیه نسبت به تلاش عملی رژیم صهیونیستی و غرب در جهت تجزیه عراق موجب دوری اردوغان از سیاست‌های قبلی و نزدیکی به مواضع ایران شد.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه طبیعتاً ترکیه مخالف جدایی بخش کردنشین عراق و سوریه است، تصریح کرد: نخستین خطر متوجه خود ترکیه می‌شود و این واقعیت‌ها مواضع ترکیه را به مواضع ایران نزدیک کرده است.

قدیری‌ابیانه برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی در کردستان عراق را بستر ملموس‌تر شدن وجود این خطر برای ترکیه دانست و افزود: عناصر ضدانقلاب ایرانی و برخی افراد ضددولت در ترکیه و موافق این تجزیه در اقلیم کردستان عراق مأمن یافته‌اند و حملات تروریستی را هدایت می‌کنند.

وی با معرفی روسیه به‌عنوان حامی منافع ایران و دولت سوریه در مقابل عناصر تروریست، بر لزوم تلاش ترکیه برای خروج و رهایی از منجلاب گرفتار شده در آن تأکید و تصریح کرد: ترکیه دنبال نجات از این شرایط است.

این کارشناس امور استراتژیک با تأکید بر اینکه مواضع ایران و ترکیه در ارتباط با همسایگان و حتی در مورد قطر و ضد جدایی‌طلبان و نیز مقابله با تروریسم به هم نزدیک‌تر شده است، اظهار کرد: سفر اردوغان از اهمیت خاصی برخوردار است.

www.farsnews.com/13960715000223

۹۶/۰۷/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">