پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵ ب.ظ

۰

خبرگزاری میزان- سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا گفت: زیان خود تحریمی در کشور ما بیش از زیان تحریم سایر کشورهاست، خودتحریمی یعنی خود را از خرید کالای کشورمان محروم کنیم که در چنین شرایطی حتی اگر سرمایه گذاری برای تولید هم صورت بگیرد بدلیل فروش نرفتن آن، این سرمایه گذاری‌ها بی اثر می‌شود.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با بیان اینکه ارزیابی آمریکایی‌ها این است که اقتصاد ایران دچار مشکلات اساسی است که به مرور زمان افزایش هم پیدا می کند، افزود: آنها چه در دوره اوباما و چه در زمان ترامپ مانع این شده اند که تحریم ها برداشته شود و بلکه در هر دو دوره آن را افزایش داده اند.

وی ادامه داد: ارزیابی تیم ترامپ این است که اعلام عدم پایبندی ایران به برجام و ایجاد تحریم های جدید وضع را برای اقتصاد ایران بدتر می کند و ایران ناچار می شود باز پای میز مذاکره بیاید و امتیازات بیشتری بدهد، آنها قصد دارند این تصور را با ترساندن مردم ما از جنگ، تقویت کنند.


سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا یاد آورشد: آمریکاییها معتقدند اگر از برجام خارج شوند ایران مدتی هیاهو و مظلوم نمایی خواهد کرد اما در نهایت مجبور می شود به امتیاز دهی بیشتر روی بیاورد. تعلل دولت و مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی آنها را به این موضع امیدوار تر کرده است.


قدیری ابیانه تاکید کرد: این در حالی است که اگر هم مردم و هم مسئولان به اقتصاد مقاومتی عمل می کردند این برداشت از سوی مقامات آمریکایی کمرنگ می شد.

وی با بیان اینکه هنوز مردم ایران مصرف و خرید کالای خارجی را به کالای ایرانی، ترجیح می دهند، گفت: زیان خود تحریمی در کشور ما بیش از تحریم سایر کشورهاست، خودتحریمی یعنی خود را از خرید کالای کشورمان محروم کنیم که در چنین شرایطی حتی اگر سرمایه گذاری برای تولید هم صورت بگیرد بدلیل فروش نرفتن آن، این سرمایه گذاری ها بی اثر شده، اشتغالها برباد می رود و افق ایجاد اشتغال برای بیکاران تیره تر می شود.

www.mizanonline.ir/fa/news/356738/

۹۶/۰۷/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">