پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۴۲ ق.ظ

۰

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حفظ برجام با شیوه کنونی به نفع غرب است، گفت: آمریکا می‌خواهد با حمایت بی‌اثر از برجام محدودیت‌های جدیدی اعمال کند و این منطبق با توافق آلمان و فرانسه برای فشار بر ایران در موضوع موشکی و حمایت از مقاومت است.

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به مواضع اخیر ترامپ و تلاش اتحادیه اروپا برای گسترش روابط با ایران، اظهار داشت: ایران همیشه از گسترش روابط با کشورهای اروپایی استقبال کرده و سفر آتی رئیس‌جمهور فرانسه یا دیگر مقامات عالی‌رتبه اروپایی نیز مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی درعین‌حال افزود: اما در خبرها آمده که کشورهای اروپایی بنا دارند درزمینهٔ برنامه موشکی و امکانات نظامی ایران،‌ حمایت ایران از جنبش‌های آزادی‌بخش که غربی‌ها آن را تروریست می‌نامند و همچنین موضوع حقوق بشر به ایران فشار آورند و محدودیت‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کنند.

قدیری ابیانه بابیان اینکه اروپایی‌ها خواستار حفظ برجام هستند و این یعنی تحریم‌ها ظاهراً رفع شده ولی عملاً باقی است، گفت: علت آن این است که بانک‌ها برای معاملات دلاری باید با بانک مرکزی آمریکا رابطه برقرار کنند و شرکت‌هایی چون ایرباس نیز بخشی از تجهیزات خود را از آمریکا تأمین می‌کنند و همچنین برای فروش نیازمند هماهنگی باسیاست‌های آمریکا هستند.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: بخشی از بازار فروش شرکت‌های اروپایی در آمریکاست و حفظ رابطه دلاری با آمریکا برای بانک‌ها اهمیت بیشتری از رابطه با ایران دارد؛ فلذا سیاست‌های آمریکا علیه ایران توسط بانک‌های اروپایی نیز اعمال می‌شود.

وی در همین راستا ادامه داد: شرکت‌های بزرگ اروپایی نیز حفظ بازار 300 میلیونی آمریکا را به بازار 80 میلیونی ایران ترجیح می‌دهند؛ پس عملاً تحریم در اروپا نیز علیه ایران برقرار است و این در حالی است که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده و محدودیت‌های بسیاری را پذیرفته است.

کارشناس مسائل بین‌الملل بابیان اینکه حفظ برجام با شیوه کنونی به نفع غرب و حتی آمریکا است، تصریح کرد: کماکان ایران نمی‌تواند بودجه سفارتخانه‌های خود در اروپا را از طریق سیستم بانکی حواله کند و ما در اروپا تحریم هستیم.

قدیری ابیانه افزود: تیم ترامپ به این نتیجه رسیده که آمریکایی‌ها برجام را لغو نکنند و بدون لغو آن به آن عمل‌نکرده و تحریم‌ها را حفظ و حتی تشدید کنند. آن‌ها معتقدند باید از حفره‌های برجام برای فشار بر ایران استفاده حداکثری را کرد.

وی افزود:‌ آمریکایی‌ها تصمیم گرفته‌اند با عمل سخت‌گیرانه در برجام ایران را به خروج از آن وادار کرده و تقصیر آن را بر گردن ایران بیندازند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: تیم ترامپ معتقد است در صورت لغو برجام، ایران مدتی هیاهو و مظلوم‌نمایی خواهد کرد اما درنهایت مجبور می‌شود پای میز مذاکرات نشسته و امتیازات بیشتری دهد که البته در این صورت نیز ضمانتی برای تعهد غربی‌ها بر توافق جدید نخواهد بود؛ کما اینکه آن‌ها به تعهدات برجامی خود نیز پایبند نیستند.

وی بابیان اینکه آمریکا می‌خواهد با ماندن بی‌اثر در برجام محدودیت‌های جدیدی اعمال کند که منطبق با توافق آلمان و فرانسه برای فشار بر ایران در موضوع موشکی و حمایت از جبهه مقاومت است، گفت: این سیاست ناشی از این است که غرب به این نتیجه رسیده که ایران نیازمند مذاکره و توافق است و در مقابل فشارها عقب‌نشینی می‌کند. همین تلقی باعث می‌شود که آن‌ها فشار بر ایران را حفظ و تشدید کنند تا به دستاوردهای بیشتری برسند.

قدیری ابیانه در پایان با تأکید بر توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب در حوزه تقویت زیرساخت‌هایی چون اقتصاد مقاومتی و همچنین و پاک‌سازی سیستم اقتصاد کشور از فساد گفت: عملکرد و مواضع ترامپ حتی برای خوش‌باورترین افراد این نتیجه را حاصل کرده که غرب به تعهدات خود پایبند نیست.

www.fna.ir/a1jhvm

۹۶/۰۷/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">