پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۵:۴۴ ب.ظ

۱

مناظره سیاسی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دریافت فایل

قدیری‌ابیانه: اذعان کلینتون به انجام ۱۰۰ سفر برای رسمیت شناختن داعش/ زیباکلام: ترامپ گفته برجام بدترین توافق آمریکا بود

آمریکا از رژیم صهیونیستی و عربستان در کشتار جمعی مردم بی‌گناه حمایت می‌کند،اذعان کلینتون به 100 سفر برای رسمیت شناختن داعش، آمریکاستیزی فراگیر شده و مختص ایران نیست، وضع محیط زیست در ایران خوب نیست و ترامپ گفته برجام بدترین توافق آمریکا بود از موارد مطرح شده در مناظره قدیری‌ابیانه و زیباکلام در دانشگاه نوشیروانی بابل بوده است.

تیتر ۳: مناظره محمدحسن قدیری‌ابیانه با صادق زیباکلام درباره رابطه ایران با آمریکا که از سوی انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی با حضور اساتید و دانشجویان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

*آمریکا از رژیم صهیونیستی و عربستان در کشتار جمعی مردم بی‌گناه حمایت می‌کند

در این مناظره محمدحسن قدیری‌ابیانه اظهار کرد: باید در بیان تاریخ منصف باشیم، هنوز تحریم‌ها متوقف نشده و هیچ تحریمی هم برداشته نشده است، امروز روحانی هم به اینجا رسیده که آدم باید احمق باشد با آمریکا مناظره کند.

وی افزود: زیباکلام می‌گوید آمریکاستیز نباشیم، آمریکا کی به هواپیمای مسافربری حمله کرده است؟!، کی علیه کشور ما کودتا و تحریم داشته و جاسوسی کرده است؟!، لابد ما اسناد جاسوسی آمریکا را جعل کردیم، حتما به گفته زیباکلام مشاور امنیتی آمریکا به شاه زنگ نزد و نگفت که هر چه خواستی مردم ایران را بکش نگران اعتراض حقوق بشر از سوی ما نباشد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: آمریکا از رژیم صهیونیستی و عربستان در کشتار جمعی مردم بی‌گناه حمایت می‌کند و زیباکلام رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه کشور ما بعد از انقلاب به آمریکا فرصت جبران داد، خاطرنشان کرد: اسناد سری موجود است که آمریکا به دنبال تجزیه ایران بودند، تجربه نشان داده آمریکا در هر کشور سفارت داشته در آن کشور توطئه کرده است.

*اذعان کلینتون به ۱۰۰ سفر برای رسمیت شناختن داعش

وی با اشاره به اینکه خانم کلینتون در خاطراتش عنوان کرده است که خودم بیش از  ۱۰۰ سفر رفتم تا زمینه به رسمیت شناختن دولت اسلامی داعش را فراهم کنم، یادآور شد: باور طالبان کشتن مردان شیعه و تجاوز به زنان شیعه به عنوان ضمانت ورود به بهشت است که با حمایت و هزینه آمریکا فعالیت داشت.  

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان عملکرد آمریکا در کشور، ادامه داد: سیاست اقتصادی که آمریکا در کشور پیاده کرد اقتصاد وابسته بود و هرچه به شاه دیکته می‌کرد وابستگی کشور را به دنبال داشت و زمینه از بین بردن فرهنگ اسلامی و اشاعه فرهنگ غربی بود.

قدیری‌ابیانه ایجاد تروریست‌های القاعده، داعش و طالبان را از اقدامات آمریکا علیه ایران در خارج کشور برشمرد و اضافه کرد: در دوران انقلاب آمریکا دستور کشتار مردم را به رژیم شاه داد، آمریکا سعی کرد افراد لیبرال چون بنی‌صدر را بر ایران مسلط کند که شکست خورد، ایجاد جنگ داخلی، ترور انقلابیون، طراحی کودتا، حمله نظامی طبس، ایجاد لانه جاسوسی برای برگرداندن شاه، ایجاد جنگ هشت ساله، تحریم بانک مرکزی، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، فتنه ۸۸، تحریم سنگین به بهانه هسته‌ای از جمله اقدامات آمریکا علیه کشور بود که با شکست مواجه شد و در حال حاضر برنامه موشک‌سازی ما را بهانه کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کسانی که اشغال لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام را خلاف قوانین دیپلماسی می‌دانید آیا کشتن و سربریدن مردم توسط تروریست‌ها را که با حمایت آمریکا انجام می‌شود مخالف قوانین دیپلماسی نمی‌دانند.

قدیری ابیانه در پاسخ به اظهارات زیباکلام درباره اینکه اگر مسؤولان شعار آمریکاستیزی سر ندهند چیزی برای گفتن ندارند، افزود: جناب زیباکلام اگر از آمریکا و رژیم صهیونیستی دفاع نکند چیزی برای گفتن در کشور ندارد.

وی ادامه داد: چه دستاوردی از این مهم‌تر که با این بودجه کم ۴۰ سال بدترین تحریم را تحمل کردیم، دستاورد موشکی کشور بر کسی پوشیده نیست، لذا آمریکاستیزی می‌کنیم چون دشمن ماست و می‌خواهند ایران نباشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اینکه هر کار می‌کنیم نمی‌توانیم مواد مخدر را در کشور مهار کنیم به‌دلیل این است که آمریکا از باندهای مواد مخدر حمایت و پشتیبانی می کند و سعی می‌کند جوانان ما معتاد باشند تا زمان جنگ نیرو مستعد برای مبارزه نباشند.

* آمریکاستیزی فراگیر شده و مختص ایران نیست

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه امروزه آمریکاستیزی فراگیر شده و مختص ایران نیست، ادامه داد: آمریکا کشوری است که هنوز بابت حمله اتمی به هیروشیما عذرخواهی نکرده است، حرف ما این است که به آمریکا اعتماد نکنید.

قدیری‌ابیانه افزود: این حرف بی‌ربطی است که روحانی بگوید آب خوردن ما به برجام ربط دارد، البته اگر زیباکلام و امثال آن اجازه دهند که ما دشمن را بشناسیم، دشمن‌شناسی مهم است، دشمن، اسلام هراسی و ایران هراسی می‌کند تا مردم آمریکا حرف ما را نشنوند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌داند که رهبر نقشه راه را می‌شناسند اضافه کرد: ما شعار مرگ بر آمریکا می‌گوییم ولی آمریکا با عمل بر ما می‌تازد.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به زیباکلام که گفته ترامپ اظهار کرده برجام به نفع آمریکا نبود، گفت: ترامپ چون تاجر است می‌گوید این بدترین توافق است تا امتیاز بیشتری بگیرد این ترفند مذاکرات و امتیازگیری است.

وی یادآور شد: آقای زیباکلام شما که تاریخ و خاطرات آمریکا را نفی می‌کنید آیا ایجاد داعش را از سوی آمریکا نفی می‌کنید؟ حمایت از منافقان را نفی می‌کنید؟ البته شاید برای شما تکلیف باشد.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: شما که طرفدار مفسدان هستید آیا به یاد دارید که وقتی حکم اعدام اختلاس‌گر ۳ هزار میلیاردی صادر شد شما نخستین کسی بودی که اعتراض کردی و او را کارآفرین نامیدید؟ به چه علت برای تبرئه آمریکا داستان‌سرایی می‌کنید، مدعی هستید آمریکا بعد از سقوط هواپیمای مسافربری دستور تحقیق داده و گفته مقصر نبوده. آیا تحقیق کردن صوری برای لاپوشانی بر جنایت نبوده است؟ مگر همین آمریکا کسی که هیروشیما را بمباران اتمی کرد را مدال نداد و بعد مرگش برایش مراسم تجلیل نگذاشت، البته زیباکلام به جای آمریکا تحلیل و توجیه می‌کند.

وی تصریح کرد: زیباکلام می‌گوید آمریکاستیزی سبب عقب‌ماندگی کشور است بفرمایید که وضعیت پاکستان و مصر که آمریکا در این کشورها پایگاه نظامی هم دارد و ارتباط گسترده ای هم برقرار کرده اند چرا این‌گونه است و بیشتر مردم در فقر به سر می‌برند.

قدیری‌ابیانه اظهار کرد: دشمن سعی دارد ما را مصرف‌گرا بار آور زیرا معتقد است ایران بهترین بازار فروش در بین جهان سوم است لذا ما را در کالاهای اساسی تحریم کردند، علت عقب ماندگی کشور از دید زیباکلام آمریکا ستیزی نیست بلکه علتضعف فرهنگ کار است. انجام کار مفید در ادارات است که زمان کار مفید در کشور بیست دو دقیقه در روز است.

وی ادامه داد: خانم شرمن گفته تحریم در ایران جواب نمی‌دهد زیرا آنها برنامه‌ای به نام اقتصاد مقاومتی دارند. کاش مسؤولان ما به اندازه خانم شرمن به این برنامه اعتماد داشتند.

*ادامه تحریم‌ها به انتخاب رئیس جمهور خاصی نیست

کارشناس مسائل سیاسی افزود: ادامه تحریم‌ها به انتخاب رئیس جمهور خاصی مرتبط نیست، سرنگونی نظام جمهوری هدف میانی آمریکا است. هدف نهایی آمریکا تصاحب نفت و گاز و ثروت کشور است. لذا برای دستیابی به این هدف در پی تجزیه کشور است، باید متحد باشیم.

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: ما انرژی هسته‌ای را برای تولید برق می‌خواهیم هر چند به انرژی خورشیدی و بادی نیز نیاز داریم، آقای زیباکلام از اختلاس ۳ هزار میلیاردی دفاع کردی، اختلاس ۸ هزار میلیارد تومانی از صندوق فرهنگیان از سوی آقایان اصلاح‌طلب بود تازه پول دکل نفتی را پسر مهاجرانی بالا کشید.

*آمریکاستیزی بر منافع ملی کشور گره خورده است

صادق زیباکلام نیز در ادامه در مناظره سیاسی با محمدحسن قدیری‌ابیانه درباره «رابطه ایران با آمریکا» که از سوی انجمن فرهنگ و تمدن اسلامی با حضور اساتید و دانشجویان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد، اظهار کرد: مسئله آمریکاستیزی و اصرار به آمریکاستیزی باید از چند منظر مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: باید بررسی شود چه اتفاقی رخ داد که آمریکاستیزی به گفتمان اصلی انقلاب اسلامی تبدیل شد، اوج این پدیده در تسخیر سفارت آمریکا را در سال ۵۸ بود، اینکه چطور بیش از چهار دهه این آمریکاستیزی ادامه پیدا کرد و اینکه گفتمان آمریکاستیزی چه نسبتی با منافع ملی کشور پیدا کرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید بررسی کرد کیفرخواستی که از لیست بالا بلندی که علیه آمریکا در جمهوری اسلامی ظرف چهار دهه مطرح شد چقدر معتبر است از اینکه مدعی به جنایت آمریکا در قبل و بعد انقلاب هستیم.

زیباکلام خاطرنشان کرد: آمریکاستیزی بر منافع ملی کشور گره خورده است و این یک شعار و شعارزدگی است و هنوز ما به این مهم نپرداختیم که چه شد آمریکاستیزی به وجود آمد و ادامه یافته و این کیفر خواست چقدر واقعیت دارد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: انقلاب برای یک اهداف مشخص سیاسی  و اجتماعی شکل گرفت، بعد چهار دهه گذشته انقلاب روایتی ناقص و ایدئولوژیک زده به ما تحویل داده که با واقعیت فاصله دارد.

وی ادامه داد: ما بیکار نبودیم که با شاه مبارزه کنیم ما خواهان نظام سیاسی بودیم که در آن انتخابات آزاد باشد، آزادی رسانه باشد، خراب شدن زندان اوین و نبود زندان سیاسی باشد اینها دلیل نارضایتی مردم و علت مبارزه بود.

زیباکلام اضافه کرد: مهم‌ترین فایده آمریکاستیزی برای رهبران انقلاب این بود که رهبران را در سطح جهانی مطرح می‌کرد، رهبران با پدیده آمریکاستیزی موفق شدند آزادی بیان و انتخابات آزاد، زندان سیاسی، حاکمیت قانون، پاسخگو بودن حکمیت را حذف کنند لذا بعد چهار دهه اصرار به آمریکاستیزی دارند و این تبدیل به هویت جمهوری شد.

وی با اشاره به اینکه اگر آمریکاستیزی را بگیری چیزی برای ایران نمی ماند، خاطرنشان کرد: اگر حاکمان از آمریکاستیزی صحبت نکنند از کدام دستاورد خود صحبت کنند، هر کسی از حق بگوید از شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شود.

*وضع محیط زیست در ایران خوب نیست

 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: امروز ناهنجاری، افزایش آمار طلاق، اعتیاد و فقر، ضعف نظام بانک‌داری و پرونده مفاسد اقتصادی دستاورد نظام است.

وی افزود: بعد توافق هسته‌ای در تیرماه ۹۴ که هنوز جوهر توافق خشک نشده بود دو موشک با عنوان مرگ بر اسرائیل شلیک کردند تا بگویند آمریکاستیزی باشد.

زیباکلام ادامه داد: شما نمی‌توانید برای اتهامات وارده به آمریکا اثبات محکمی داشته باشید، من معتقدم انگیزه اشغال سفارت آمریکا رقابت دانشجویان خط امام با چپ گراها و مارکسیست‌ها بود.

وی یادآور شد: اینکه گفته می‌شود با تسخیر سفارت آمریکا جلوی کودتا در کشور گرفته شد یک ادعای پوچ است، مگر آمریکا احمق بود که بخواهد در ایران کودتا کند، اگر قصد کودتا داشت از آبان تا بهمن ۵۷ که ارتش شاه و خود شاه بود کودتا می‌کرد نه بعد فروپاشی ارتش شاه که سلاح دست مردم افتاده بود.

 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: بعد برجام تندروها چقدر علیه برجام سر و صدا کردند که ما امتیاز دادیم و آمریکا امتیاز نداد، ترامپ گفته برجام بدترین توافق آمریکا بود.

زیباکلام ادامه داد: اینها می‌گویند آمریکا هواپیمای مسافربری ما را هدف قرار داده است، چطور ممکن است ارتشی به کسی که چنین خطایی کرده مدال بدهد که آمریکا چنین کند شما ۴۰ سال خود را فریب دادید باز هم بدهید.

وی در حمایت از آمریکا اضافه کرد: آمریکا به کرات دستور تحقیق داده تا مشخص شود آیا مقصر بودند یا نه لذا آمریکا مقصر نبوده و نیست.

زیباکلام افزود: من اصراری به دشمنی با آمریکا ندارم، وضع محیط زیست در ایران خوب نیست، کل بودجه محیط زیست کشور در سال ۹۵ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و کل نیروی مشغول به کار آن ۶ هزار نفر است در حالی که در سازمان انرژی هسته‌ای ۵۰ هزار نفر  مشغول هستند  مگر سهم انرژی هسته‌ای ما در تولید ناخالص چقدر است.

وی تصریح کرد: از حوزه پارس جنوبی عسلویه که ما و کشور قطر از آن برداشت می‌کنیم در برآوردی که شده در سال ۹۲ به‌خاطر تحریم‌ها قطر ۳ میلیونی ۵۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از ایران از گاز آن برداشت داشته است و این درد است اینها حاصل آمریکاستیزی است.

زیباکلام گفت: آمریکاستیزی تنها برای بهره‌برداری سیاسی و ایدئولوژی در کشور بیان شد./فارس

http://tnews.ir/news/dcc498292234.html

۹۶/۰۸/۱۶

نظرات  (۱)

استاد حرفاتون خیلی مهمه. اما متاسفانه بسیار بی کیفیته و تقریبا غیرقابل فهمه. دائم جملاتتون داخل همهمه، تشویق و اکو از بین رفته. یه موبایل بذارید جلوتون ضبط کنید به سادگی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">