پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۱، ۰۲:۵۷ ق.ظ

۰

گروه اجتماعی خبرگزاری قرآنی ایکنا: اسلام هم بر مدیریت صالح و هم بر مردم صالح و نقش آن‌ها در درست پیش رفتن امور تاکید دارد بنابراین در کنار اصلاح روندهای مدیریتی باید مدیریت‌شوندگان نیز براساس حقایق و واقعیت‌ها تربیت شوند تا امور جامعه اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه قم، محمدحسن قدیری‌ابیانه، کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه شب گذشته، ششم شهریورماه در جلسه گفت‌وگو با دانشجویان طرح ضیافت اندیشه در مسجد دانشگاه قم با بیان اینکه بسیاری از تحلیل‌ها، قضاوت‌ها و مطالبات که در جامعه مطرح می‌شود نادرست است گفت: مردم بسیاری از جامعه فکر می‌کنند میزان سهم ماهانه هر ایرانی از صادرات نفت رقم میلیونی است، حال آنکه با فرض صدور دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت در هر روز، که معادل 69 میلیون بشکه در هر ماه می‌شود اگر این عدد بر 75 میلیون جمعیت تقسیم شود، معلوم می شود که به ازای هر نفر کمتر از یک بشکه نفت صادر می شود که با تصور مردم فاصله زیادی دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: اگر بودجه عمومی کل کشور را هم در نظر بگیریم که درآمد نفت در آن 570 هزار میلیارد ریال است و آن را به 75 میلیون جمعیت و بر 12 ماه تقسیم کنیم رقمی که به دست می‌آید برای هر نفر 63 هزار تومان می‌شود که بر خلاف تصور اکثر قریب به اتفاق مردم است.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: اگر در بودجه 1389 این تقسیم‌ها صورت گیرد به درآمد 48 هزار تومان صادرات نفت ماهانه به ازای هر نفر خواهیم رسید، از این 48 هزار تومان، 33 هزار تومان صرف امور عمرانی، 13 هزار تومان بودجه آموزش و پرورش بود و فقط دوهزار تومان از درآمد نفتی می‌ماند و این درحالی است که 9 هزار تومان فقط بودجه وزارت بهداشت بوده، این ارقام فقط میزان صادرات ایران است و باید میزان هزینه‌ها را از آن کم کرد.

استاد دانشگاه ابراز کرد: تصور اشتباه از درآمد میلیونی نفتی توقعات جامعه را بی‌جهت و بی‌منطق زیاد می‌کند، هر مقدار تصور بالاتر از واقعیت باشد به همین میزان توقع هم بالاتر خواهد بود و به همین میزان نارضایتی و بدبینی نسبت به مدیریت و نظام و دولت پیش می‌آید و در نتیجه این بدبینی به اسلام سرایت می‌کند.

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه مقدار هزینه برای هر دانشجو در کشور حدود سه میلیون تومان در سال است، تصریح کرد: معنی این حرف آن است که دولت پول نفت را از چند نفر گرفته و هزینه تحصیل دانشجویان می‌کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه «روز دانشجو» باید روز پاسخگویی دانشجویان باشد تصریح کرد: این روز، روز مطالبات دانشجویان نیست، دانشجویان در این روز باید پاسخگوی هزینه‌هایی که دولت برای آن‌ها کرده است باشند که به چه میزان بازدهی مثبت داشته تا مشکلی از جامعه حل کنند.

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه تأکید کرد: دانشجویان ما پس از فارغ‌التحصیلی باید به دنبال تولید کار برای خود و کسانی که پشت کنکور مانده‌اند باشند، نه اینکه به دنبال پیدا کردن کار از طرف دولت باشند، زیرا هزینه تحصیلی که دولت برای آن‌ها خرج کرده است از هزینه تحصیل افراد پشت کنکور و بیکاران نیز هست.

وی ادامه داد: اسلام هم تأکید بر مدیریت صالح و هم بر مدیریت شوندگان صالح دارد، لذا نباید دانشجویان همواره منتظر کمک‌های دولت باشند تا مشکلات کشور حل شود، به جرأت می‌توان گفت 80 درصد موفقیت کشور به آحاد مردم برمی‌گردد.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: مردم جامعه خصوصا دانشجویان بدانند اگر بودجه و امکانات دولتی فراهم شد، این امکانات باید برای آنها حکم عصا داشته باشد نه حکم پا؛ اگر اینگونه نگاه خود را اصلاح کنیم خیلی مسائل در کشور حل می‌شود.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه تورم است و اگر بخواهیم تورم مهار شود تنها راه حل آن عرضه و تقاضا است، باید اولا عرضه افزایش یابد و برای اینکه تولید و عرضه افزایش یابد، باید کار بیشتر و بهتری صورت بگیرد، اینگونه تورم کم می‌شود و اجناس با کیفیت و کمیت بیشتر و قیمت کمتری عرضه می‌شود.

وی با اشاره به دومین عامل کاهش تورم ادامه داد: با عرضه بیشتر و کاهش تقاضا از جمله از طریق عدم اسراف و ریخت و پاش، رعایت الگوی مصرف بهینه، کمتر شدن تعطیلات و ... از جمله عوامل کاهش تقاضا و کم شدن تورم است.

این کارشناس مسائبل اقتصادی در پایان افزود: اگر این عمل انجام شود دو اثر مهم دارد، اول رفاه عمومی و دوم شکل‌گیری یک چرخه اقتصادی سالم. به این صورت که وقتی جنس با کیفیت عرضه شود تقاضای آن افزایش یافته و در نتیجه موجب تولید سرمایه می‌شود؛ تولید سرمایه نیز موجب ایجاد اشتغال و همچنین کاهش تورم و در نهایت رفاه عمومی می‌شود.

۹۱/۰۶/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">