پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی گفت: دستگیری سعد حریری پایانی بر نفوذ ویژه آل‌سعود در لبنان است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: آن چیزی که تاکنون ثابت شده این است که سعد حریری دستگیر شده و حق خروج از عربستان را ندارد، همچنین سفرش به امارات نیز تحت کنترل و با هماهنگی مقامات رژیم امارات برای فریب افکار عمومی بود.

وی بیان کرد: وزیر خارجه فرانسه نیز تنها گفته است که سعد حریری در عربستان آزاد است و نگفته که برای خروج از عربستان آزاد است، در حقیقت در چارچوب لفاظی‌های دیپلماسی چنین مطلبی را بیان کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه قرائن نشان می‌دهد که همسر و فرزندان حریری تحت کنترل و اسارت هستند، افزود: مقامات رژیم آل سعود اظهار کرده‌اند که حریری می‌تواند هرگاه خواست از عربستان خارج شود، پس اگر راست می‌گویند که او به اراده خود در عربستان مانده است اجازه دهند که او به لبنان رفته و بعد برگردد.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: سعد حریری به شدت تحت نفوذ و فرمان رژیم آل سعود بوده و مطابق با امیال این رژیم عمل می‌کرده است؛ این حرکت سعودی‌‌ها در حقیقت پایه‌های نفوذ آل سعود در لبنان را به لرزه درآورده است.

وی با بیان اینکه بعد از دستگیری حریری حتی اگر او آزاد شود رژیم آل سعود دیگر نفوذ سابق را در لبنان ندارد، افزود: زمانی که این رژیم می‌گوید که باید برادر بزرگ‌تر سعد حریری در رأس حزب المستقبل قرار بگیرد نشان می‌دهد که برادر بزرگ سعد حریری نیز به نوعی در جریان این اتفاقات بوده است.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: با اینکه خواهر سعد حریری موضع‌گیری کرده است اما برادر بزرگ‌تر وی کلمه‌ای بر زبان نرانده و نوعی تبانی برای جایگزینی سعد حریری را پذیرفته است.

قدیری‌ابیانه گفت: همان‌طور که در قطر شاهد تبانی با یکی از شاهزاده‌ها برای جایگزینی امیر فعلی آن هستیم و این امر نشان می‌دهد رژیم آل سعود که فاقد مجلس، انتخابات و ... است قادر به فهم این موضوع نیست و با این اظهارات خود برادر بزرگ‌تر سعد حریری را نیز از اعتبار انداخته است.

وی خاطرنشان کرد: دستگیری حریری پایانی بر نفوذ ویژه سعودی‌ها در لبنان است و رژیم آل سعود باید لبنان را نیز مانند قطر از دست رفته بداند.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه اقدام رژیم آل سعود و دستگیری سعد حریری را می‌توان نوعی خودزنی در لبنان دانست، ادامه داد: حزب‌الله با وجود اینکه حریری در اظهارات خود در عربستان علیه حزب‌الله و ایران صحبت کرد در قامت مدافع حقوق وی ظاهر و خواستار آزادی فوری او شد.

فعال سیاسی تصریح کرد: حزب‌الله نگذاشت در لبنان فتنه مورد نظر رژیم آل سعود اجرا شود البته شواهد نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها خود را برای یک جنگ گسترده با حزب‌الله و دولت لبنان آماده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هم اگر چنین حماقتی را مرتکب شود ضربه اساسی خواهد خورد، افزود: شکست مجدد صهیونییست‌ها از حزب‌الله اضمحلال این رژیم را تسریع خواهد کرد و با اضمحلال آن، رژیم‌های دست‌نشانده‌ای مثل آل سعود به اضمحلال خود نزدیک‌تر می‌شوند.

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: امروزه حامیان آل سعود در کشورهای غربی پیش‌بینی نزدیکی سقوط این رژیم را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: ثروت و قدرت در دستان بن سلمان و حامیان او بوده و دستگیری شاهزاده‌ها جنگ جانشینی را در بین سران این رژیم تشدید کرده است.

www.farsnews.com/13960822000352

۹۶/۰۸/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">