پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹ ق.ظ

۱

 قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مسکن مهر نسبت به خانه میلیاردی وزیر راه و شهرسازی مزخرف است، گفت: سوءاستفاده دولت از زلزله کرمانشاه برای تخریب دولت گذشته برای امور سیاسی است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان تهران اظهار کرد: در زلزله اخیر، تمام مسکن‌های اجتماعی که دولت در این چهار سال ساخته، با خاک یکسان شده است! حتی یکی از ساکنان آن نیز زنده نمانده؛ زیرا اصلاً یک مسکن اجتماعی ساخته نشده که ساکنی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت به اقدامات سیاسی در این بازه روی آورد، تصریح کرد: سوءاستفاده دولت از زلزله کرمانشاه برای تخریب دولت گذشته اقدامی سیاسی بوده و اخبار منتشر شده در این رابطه در بسیاری از موارد کذب است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه مسکن مهر بی‌اشکال نیست، اضافه کرد: مسکن مهر نسبت به خانه وزیر راه و شهرسازی که ده‌ها میلیارد تومان ارزش دارد، واقعاً مزخرف است؛ انتقادهای جهانگیری و رئیس‌جمهوری در مورد مسکن مهر در حالی است که بیمارستان ساخته شده در این دولت در این زلزله تخریب شده است؛ در صورتی‌ که باید به کمک زلزله‌زدگان می‌آمد.

قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه اظهارات دولت درباره مسکن مهر بین تمام ساکنان مسکن‌های مهر در سراسر ایران ایجاد دلهره کرده است، تصریح کرد: دولت گذشته انحرافاتی داشت و در اقداماتی هم که انجام داده، اشتباهاتی روی داده است؛ اما این دلیل بی‌انصافی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در این شرایط تخریب گذشتگان را برای خود راه چاره می‌داند، اضافه کرد: دولت دنبال فرافکنی است؛ اما این دلیل بر نابه‌سامانی‌ها در دولت فعلی و توجیه‌کننده ضعف آن‌ها نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه اگر معتقدند مسکن مهر استحکام لازم را ندارد موظف هستند برای تأمین استحکام تمام ساختمان‌های مسکن مهر از هم‌اکنون اقدام کنند، اظهار کرد: در غیر این صورت، دولت دوازدهم مسؤول فجایعی خواهد بود که در صورت زلزله بر سر ساکنان آن بیاید.

http://tehran.farsnews.com/printnews/13960829000922

۹۶/۰۹/۰۲

نظرات  (۱)

۰۲ آذر ۹۶ ، ۱۸:۵۳ اکبر ایرانپور
 سلام جناب دکتر
همانطور که مطلعید عرضه و تقاضا به انضمام نظارت تعیین کننده قیمت هر کالایی است.
 علیرغم تولید حدود چهار میلیون واحد مسکونی در دولتهای نهم و دهم بر اساس فرمول فوق تقاضا ثابت و عرضه افزایش چشم گیر داشته نه تنها با کاهش قیمت در این عرصه مواجه نیستیم بلکه افزایش بیش از هزار درصدی طی هشت سال مدیریت آقای احمدی نژاد رخ میدهد چرا؟
اجرای این تصمیم فقط در اقتصاد مسکن چنین هزینه به جامعه تحمیل کرد.
 آیا تا بحال شما که مباحث مختلف را دقیق و موشکافانه تجزیه و تحلیل می کنید در خصوص این موضوع مداقه فرموده اید؟ 
در خصوص تبعات مخرب فرهنگی افزایش قیمت مسکن که کالایی استراتژیک و تعیین کننده است بر کاهش آمار ازدواج در این مدت و همچنین افزایش آمار طلاق و از هم گسیختگی خانواده بعنوان هسته مقاومت چطور؟
 نظرتان راجع فضای آلوده بصری جامعه و رابطه آن با این مقوله چیست؟
و..... خیلی مباحث دیگر که در این مقال نگنجد البته این فقط اشکالات شکلی غیر مستقیم موضوع می باشد.
اشکالات شکلی مستقیم موضوع خود بحث مبسوطی است.
و از اشکالات شکلی مهمتر اشکالات محتوایی است که آیا قرار است با مدیریت آزمون و خطا و پوپولیستی بعد از این همه تجربه بشری و گذشت چهار ده از انقلاب باز هم تصمیم خلق الساعه بگیریم ؟
آیا بهتر نبود با ایجاد حمل و نقل بسیار سریع شهرهای اقماری را به کلان شهرها وصل میکردیم که اولا رافع مشگلات مردم میشد و ثانیا مانع تجمیع و تمرکز مردم در کلانشهرها ثالثا مانع ایجاد ترافیک و آلودگی صوتی و هوا و تبعات آن هم در حوزه سلامت و هم در حوزه  مصرف سوخت و اتلاف منابع میشد . 
از همه مهمتر مانع افزایش قیمت مسکن 
و مکمل آن تخریب و بازسازی بافتهای فرسوده که هم موجب کاهش تهدید بلایای طبیعی مثل زلزله میشد و هم از گسترش غیر کارشناسی شهرها جلوگیری میکرد.
قطعا مطلعید که این گسترش بی رویه شهرها چه هزینه هایی بصورت مستقیم و غیر مستقیم به جامعه و کشور تحمیل کرده اولین برآوردها از مبلغ سی و پنج میلیارد دلار هزینه مستقیم حاکی است.
راجع تک تک مباحث مسکن مهر بدون هیچ حب و بغضی میتوان مطلب نوشت که مثنوی هفتاد من است و از حوصله این کامنت خارج است. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">