پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۲۰ ب.ظ

۰

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به کشته شدن دیکتاتور سابق یمن گفت: شکست و مرگ علی عبدالله صالح، راه را برای ادامه مبارزه یمنی‌ها هموار کرد.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد گفت: علی عبدالله صالح همواره در طور عمر سیاسی خود در یمن، سابقه مزدوری و اطاعت از عربستان و آمریکا را داشته و زمانی که در تأمین منافع آن‌ها ناتوان شد وی را کنار گذاشتند که این امر موجب آزرده‌خاطر شدن علی عبدالله صالح، اعلام همبستگی وی با حوثی‌ها و اتخاذ مواضع خصمانه علیه ائتلاف عربی منطقه علیه یمن شد.

وی تصریح کرد: ولی از آن‌سو زمانی که عربستان که به امید فتح 7 روزه یمن جنگ را آغاز کرده بود، بعد از گذشت چند سال جنگ با یمن، به اهداف خود در منطقه نرسید و راه جنگ را مسدود دید به تطمیع علی عبدالله صالح پرداخت و توانست با وعده رسیدن به قدرت در یمن وی را به سمت خود بیاورد.

این دکترای علوم استراتژیک ادامه داد: به همین دلیل علی عبدالله صالح به طمع قدرت و کسب حمایت دوباره آمریکا و عربستان ضمن خیانت به یمن و درگیری با حوثی‌ها، انصار الله یمن را غیرقانونی و خلع سلاح آنان را ضروری دانست، ولی همان‌طور که جهان شاهد آن بود خیلی زود کشته شد و حتی فرصت ابراز پشیمانی را نیز به دست نیاورد.

قدیری ابیانه با اشاره به حمله نیروهای یمنی به فرودگاه عربستان و تأسیسات هسته‌ای امارات بیان کرد: یمن با این اقدام خواست تا به طرف‌های خود در جنگ نشان دهد که مقاومت این ملت همچنان باقی است و به‌هیچ‌عنوان از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند، شاهزادگان آل سعود و امارات باید احساس امنیت خود را کنار بگذارند چراکه بدون شک شیوخی که در ناز و نعمت بزرگ‌شده‌اند، نمی‌توانند در مقابل مردم یمن که همواره با سختی‌ها روبه‌رو بوده‌اند مقابله کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا تأکید کرد: عربستان و امارات باید بدانند تجاوز به خاک یمن برای آن‌ها دستاوردی نخواهد داشت، این ملت مبارز درنهایت آزاد خواهد شد و عربستان نمی‌تواند از شکل‌گیری یک قدرت اصیل اسلامی انقلابی در همسایگی خود جلوگیری کند، قطعاً جنایات آل سعود در حق یمنی‌ها، یمن را به‌عنوان دشمنی همیشگی با عربستان و امارات تبدیل کرده است.

این استراتژیست برجسته تصریح کرد: اگرچه خیانت علی عبدالله صالح به نیروهای یمنی خساراتی را به نیروهای مقاومت یمن وارد کرد، ولی شکست و مرگ وی راه را برای ادامه مبارزه یمنی‌ها هموار کرد: باید توجه داشت که یمن به علت دارا بودن موقعیت خاص استراتژیک خود، همواره مورد هجوم دشمنان خواهد بود ولی از سوی دیگر مقاومت این ملت نیز به قوت خود باقی بوده و ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: هرچند نمی‌توان کار عربستان و متحدان وی را در یمن پایان‌یافته دانست ولی باوجود ادامه کینه‌توزی‌های این ائتلاف در خاک یمن، نیروهای انقلابی یمن، مسیر پیروزی خود را طی کرده و نهایتاً پیروز این تحولات خواهند بود.

http://yazd.farsnews.com/news/13960916000167

۹۶/۰۹/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">